video thumb

هشدار بانک مرکزی مالاوی آفریقا: ارزهای دیجیتال قانونی نیست

بانک مرکزی مالاوی می ‌گوید ارز دیجیتال قانونی نیست، و در مورد ریسک ‌های داد و ستد با ارزهای دیجیتال هشدار داد.

ارزجو: طبق گزارش آژانس خبری محلی در تاریخ ۲۷ می، بانک مرکزی مالاوی اعلام کرد که ارزهای دیجیتال در این کشور قانونی نیستند و این بانک مخالف فعالیت ‌های ارزهای دیجیتال می باشد.

بانک مرکزی مالاوی (RBM) اعلام کرده است که ارزهای دیجیتال در مالاوی غیرقانونی هستند و هیچ ارزشی معادله کواچا (ارز فیات کشورهای جنوب شرقی آفریقا) ندارند.

این بانک در روز دوشنبه طبق گفته های فرماندار دالیتسو کابامه (Dalitso Kabame) به شهروندان هشدار داده است که دولت قصد ندارد سرمایه گذاری بر روی ارزهای دیجیتال مانند بیت کوین را قانونی اعلام کند.

مقامات اعلام کردند که این بانک به مردم توصیه کرده است که تمام فعالیت های مربوط به ارز دیجیتال مانند خرید و فروش یا استفاده از ارزهای دیجیتال به عنوان واحد پرداخت توسط افراد مختلف دارای ریسک می باشد. کابامه تاکید کرد که هیچ موسسه دولتی استاندارد وارد حوزه ارزهای دیجیتال نمی ‌شود یا در مورد این صنعت، قانون گذاری رخ نخواهد داد.

در همین مورد کابامبه از ریسک های بزرگی که در سرمایه‌ گذاری بر روی ارزهای دیجیتال وجود دارد شامل پول شویی ، مسائل امنیتی و همین‌ طور فعالیت ‌های مجرمانه مانند هک نام برد.

کابامبه همچنین اشاره کرد که هیچ صرافی ارز دیجیتال که در این کشور ثبت شده باشد وجود ندارد و این مسئله یک فاکتور ایجاد ریسک برای مردمی محسوب می‌ شود که تمایل به سرمایه ‌گذاری در این زمینه را دارند.

بر اساس این گزارش، مقامات بانک مرکزی مالاوی این مسائل را بعد از این که تمایل برای فعالیت در زمینه ارزهای دیجیتال در این کشور افزایش پیدا کرد و تقاضاهایی برای فعالیت ‌های مرتبط با ارز دیجیتال به این بانک ارسال شد، بیان کرده اند.

از جانب دیگر کابامبه گفت که بانک مرکزی مالاوی به پتانسیل بلاک چین آگاه است ، و این تکنولوژی که ارزهای‌دیجیتال بر اساس آن فعالیت می کنند، می تواند در برخی از صنایع دیگر مورد استفاده قرار بگیرد. او اضافه کرد که این بانک پیگیر پیشرفت های جهانی تکنولوژی می باشد و برای خود حق قانونی قائل است تا در صورتی که احتیاج به قانون‌ گذاری در این موارد پیش بیاید، اقدام نماید.