video thumb

رئیس بخش بلاک چین شرکت آی بی ام از این کمپانی استعفا کرد

لیست عناوین این مطلب

یکی از مدیران ارشد شرکت آی بی ام که اعتقاد داشت بیت کوین به قیمت ۱ میلیون دلار می رسد به طرز اسرارآمیزی همکاری خود را با این شرکت قطع کرد

ارزجو: جسی لوند (Jesse Lund) رئیس بخش بلاک چین شرکت آی بی ام IBM از این کمپانی خارج شده است. لوند قبلاً پیش بینی کرده بود که قیمت بیت کوین می‌تواند در طول عمر ما به یک میلیون دلار برسد و این مسئله به خاطر کمیاب شدن بیت کوین و افزایش تمایل به سرمایه گذاری در این حوزه می باشد.

جسی لوند هنوز هم در مورد پرداخت های بیت کوین خوش بین است.

لوند به کوین دسک (CoinDesk) گفته است هنوز هم در مورد بلاک چین به عنوان یک پلتفرم پرداخت خوش‌بین است. او به شرکت IBM کمک کرده بود تا بتواند پلتفرم ورلد وایر (World wire) را با همکاری استلار (Stellar) بسازد که در حال حاضر، این پلتفرم با چند بانک معروف همکاری‌هایی را هم داشته است.

او اضافه می ‌کند: «بله من از شرکت آی بی ام خارج شده ام. ولی هنوز هم در مورد نوآوری ها در زمینه پرداخت و استفاده از بلاک چین خوش بین هستم.

آی بی ام یکی از کمپانی هایی است که بر روی روش های پرداخت فرامرزی برای بانک ها و موسسات مالی فعالیت می کند. لوند عضو بخشی از کنسرسیوم R3 بانک هایی مانند ولز فارگو (Wells Fargo) بوده است که قبلاً با آنها همکاری می کرد، که پس از قطع همکاری او مایک هرن (Mike Hearn) به عنوان جایگزین او در بخش بیت کوین استخدام شد.

لوند یا شرکت آی ‌بی ‌ام هیچ گونه توضیحی در مورد علت استعفای او ندادند. بیت کوین به تازگی وارد بازار صعودی شده است. تمایل به سرمایه گذاری در بلاک چین نیز بازگشته است.

او چند هفته پیش در یک مقاله در مورد مایکروسافت (Microsoft) و جی پی مورگان (JP Morgan) گفته بود:

«خوشحالم از اینکه می ‌بینم تعداد شرکت هایی که در این مورد همکاری می‌کنند افزایش پیدا کرده است. مخصوصاً که در حال رسیدن به نقطه ای هستیم که خدمات مالی جهانی را زیر و رو خواهد کرد. حرکت بعدی یک راه حل گسترده برای وارد کردن نقدینگی قابل تغییر به این بازار و تبادلات مالی در میان موسسات بانکی بزرگ می باشد. واقعا می‌ خواهم بدانم آیا شرکت های بزرگ دیگر نیز مایل به ورود به این حوزه هستند؟

لوند هنوز هم تغییر شغل نداده است

آخرین شغل لوند در سایت لینکدین (Linkedln) هنوز همان شغلی است که در شرکت آی بی ام داشت که این مسئله نشان می دهد لوند هنوز به کمپانی بلاک چین دیگری نقل مکان نکرده است.

جری کومو (Jerry Coumo) یکی از اشخاص دیگری است که در شرکت آی بی ام باقی می‌ماند. طبق بیوگرافی کومو، تکنولوژی در حال تایپ (someone is typing) را او اختراع کرد که این تکنولوژی در حال حاضر در بسیاری از اپلیکیشن ها در حال استفاده می باشد.

جری عنوان شغلی «همکار آی ‌بی ‌ام» را دارد که بالاترین مقام تکنیکی در این شرکت در پروژه های تکنولوژی، در زمینه بلاک چین، اقتصاد رابط برنامه های کاربردی، محاسبات موبایل، محاسبات ابری، اپلیکیشن های وب سرور، نرم افزار های یکپارچه ساز، جاوا، نرم افزار پیام رسان، و دارای بیش از ۶۵ ثبت اختراع در ایالات متحده در حوزه های مختلف می باشد.

یکی از مهم ‌ترین اختراعات جری، «در حال تایپ…» (someone is typing) می ‌باشد که در اپلیکیشن های پیام رسان مورد استفاده قرار می گیرد. این اختراع به وسیله میلیارد ها کاربر در سراسر دنیا هر روز، از طریق آیفون، مسنجرهای مایکروسافت و برنامه سیم تایم (Sametime) آی ‌بی ‌ام، مورد استفاده هستند.

پیشگویی ‌های جسی لوند در مورد بیت کوین و دیگر ارزهای دیجیتال، مورد تایید بسیاری از صنایع دیگر است. ولی ممکن است راه طولانی در دنیای واقعی در پیش رو داشته باشد. لوند قبلا هم گفته بود:

«من چشم انداز طولانی مدتی دارم. این چشم انداز بر می ‌گردد به همان مبحث رسیدن به قیمتی بسیار بالاتر. من می ‌بینم که بیت کوین روزی به قیمت یک میلیون دلاری می رسد. من این رقم را دوست دارم زیرا اگر بیت کوین به قیمت ۱ میلیون دلار برسد ساتوشی هم قیمت با پنی ایالات متحده می‌ شود. و این به آن معنی است که ۲۰ میلیون دلار نقدینگی در این شبکه وجود دارد. فقط به ۲۰ میلیون دلار نقدینگی فکر کنید و این که چطور این مبلغ می تواند روش ‌های پرداخت را مورد تغییر قرار دهد.

این پیشگویی بر این اساس شکل گرفته است که بخش قابل توجهی از ثروت دنیا، بر روی شبکه تکنولوژی لجر غیر متمرکز قرار می‌ گیرد. در حال حاضر تعدادی از این ‌گونه ارزها ناآشنا و دارای قیمت های پر فراز و نشیب هستند.