video thumb

تلگرام نسخه آزمایشی شبکه تون (TON) را رسما منتشر کرد

سرویس رمزنگاری پیام رسان تلگرام، رسما یک نسخه آزمایشی برای شبکه اپن تلگرام (TON) بر اساس فایلی که در آدرس test.ton.org پست شده است، منتشر کرد.

ارزجو: این آرشیو از فایل‌ ها برای دانلود در حال حاضر در دسترس قرار گرفته اند. ورژن ابتدایی شبکه بلاک چین تون با بخش های مرتبط با کتابخانه بلاک چین تون (TON Blockchain Library) می باشد و این اطلاعات را می توانید از فایلی به نام readme که داخل این فولدر قرار گرفته است، به دست آورید. این شبکه، نسخه ثابت و ساده لایت کلاینت (Lite Client) می ‌باشد.

در تاریخ ۲۵ می یک کاربر سایت گیت هاب (github) ظاهراً نسخه ای از این کلاینت را آپلود کرده است. از طریق این فایل، در صورتی که بتوانید نرم افزار را به درستی نصب و راه اندازی کنید، به یک نود نسخه آزمایشی بلاک چین تون متصل می شوید و می ‌توانید درخواست هایی برای آن ارسال نمایید.

به غیر از نسخه لایت کلاینت، کاربران می‌توانند برای قراردادهای هوشمند به نصب یک فایل پیکربندی بپردازند که لایت کلاینت را به یک سرور اختصاصی متصل می کند. پس از آن کاربران می توانند قراردادهای هوشمند جدید ایجاد کنند، از وضعیت قرارداد های هوشمند موجود اطلاع پیدا کنند، برای قراردادهای هوشمند پیام بفرستند و گزینه های دیگری که وجود دارد را مورد استفاده قرار دهند. همچنین کاربران می‌توانند از زبان برنامه نویسی فیفت (Fift) استفاده کنند تا از قراردادهای هوشمند را ویرایش کنند، از آن خارج شوند و یا اشکالات یک قرارداد هوشمند را تصحیح کنند.

فیفت یک زبان برنامه‌نویسی جدید برای تون است که در هفته گذشته منتشر شده. این زبان برای مدیریت بر روی قراردادهای هوشمند بلاک چین تون و ارتباط با ماشین مجازی تون ایجاد شده است.

تلگرام، ورژن بتا خصوصی آزمایشی بلاک چین تون را برای تعدادی محدود از توسعه‌دهندگان در ماه آوریل منتشر کرد. در حال حاضر هیچ نتیجه خاصی در مورد آن نسخه آزمایشی منتشر نشده است ولی دو نفر از افرادی که این بلاک چین را تست کرده اند گفتند که سرعت تراکنش بسیار بالایی دارد.