video thumb

قوانین جدید استرالیا برای استخراج ارزهای دیجیتال

قانون‌ گذاران امنیتی استرالیا قوانینی در مورد ارزهای دیجیتال، استخراج این گونه ارزها و عرضه اولیه سکه ارائه دادند

ارزجو: کمیسیون امنیتی و سرمایه گذاری استرالیا (ASIC) قوانین جدیدی در مورد عرضه اولیه سکه و ارزهای دیجیتال در وب ‌سایت رسمی خود امروز یعنی در تاریخ ۳۰ مه منتشر کردند.

این قانون گذار توضیح داده است که کار با ارزهای دیجیتال باید با حفظ قوانین مالی استرالیا و بر طبق مقررات کمیسیون امنیتی و سرمایه گذاری این کشور صورت بگیرد، ولی در مورد دیگر قوانینی که توسط دیگر موسسات ملی این کشور وضع شده است، چیزی نگفت. در این قوانین مشخصا گفته شده است که در صورتی که ارز دیجیتال به عنوان محصول مالی مورد استفاده قرار می گیرد، باید شرکت مربوطه به اخذ مجوز خدمات مالی از دولت استرالیا اقدام نماید.

در این گزارش همچنین گفته شده است که استخراج کنندگان به عنوان بخشی از روند نقل و انتقالات مالی محسوب می ‌شوند:

از آنجایی که استخراج کنندگان و پردازنده‌ ها، بخشی از روند نقل و انتقالات مالی برای توکن ‌ها محسوب می ‌شوند، بنابراین شامل قوانین محصولات مالی استرالیا خواهند بود .

این قانون گذار همچنین اشاره کرده است که نهادها و مشاوران آنها باید تمام قوانین و ویژگی های عرضه اولیه سکه (گذشته از اینکه چطور نام‌ گذاری شده و بازاریابی شده است) را رعایت نمایند. به علت اینکه این ارزهای دیجیتال به عنوان محصول مالی محسوب شده و شامل قوانین این محصولات می شوند.» در قسمت دیگری از این گزارش نوشته شده است که صرافی هایی که با ارزهای دیجیتال سر و کار دارند نیز باید اقدام به اخذ مجوز نمایند.

مشاغلی که به ارائه ارزهای دیجیتال می پردازند یا خدماتی را در ارتباط با ارزهای دیجیتال ارائه می دهند نیز باید اقدام به دریافت مجوز های مرتبط با مشاغل خود بر طبق قوانین استرالیا کنند.

در پایان، کمیسیون امنیتی و سرمایه گذاری استرالیا همچنین اشاره کرده است که قوانین شناخت مشتری و جلوگیری از پولشویی در مورد ارزهای دیجیتال نیز باید رعایت شود، این قوانین هم در داخل استرالیا و هم در ارزهایی که از استرالیا خارج می شوند، باید به دقت اجرا شوند.