video thumb

پرداخت ۶ میلیون و ۴۰۰ هزار دلار برای تغییر عقیده وارن بافت در مورد ارز دیجیتال

بافت (Buffet) منتقد بیت کوین با سان (Sun) مدیر عامل ترون (Tron) ناهار صرف می ‌کند: هیجان غیر قابل کنترل در جامعه ارز دیجیتال

ارزجو: مؤسس شرکت ترون جاستین سان، به تازگی او گفته است که یک جلسه شام با وارن بافت که به عنوان یکی از مخالفان بیت کوین شناخته می شود، خواهد داشت. سان که از پیشروان عرصه ارز دیجیتال می باشد، توانسته در مزایده خیریه جلسه شام با بافت را برنده شود. این مزایده هر سال برای انجام فعالیت های خیریه اجرا می شود.

مدیرعامل ترون مبلغ ۴/۶ میلیون دلار برای تغییر عقیده بافت در مورد ارز دیجیتال پرداخت کرده است.

بر اساس گزارش ها، مدیر عامل ترون مبلغ ۴/۶۷ میلیون دلار در مزایده برای رقابت با افراد برجسته سیلیکون ولی (silicon Valley) و وال استریت (Wallace Street) برای صرف ناهار با وارن بافت هزینه کرده است. این جلسه در رستوران اسمیت و وولنسکی (Smith and wollensky steakhouse) نیویورک در آینده نزدیک برگزار می شود.

مبلغ این مزایده به خیریه گلاید (Glide foundation) که یک شرکت غیردولتی در سانفرانسیسکو پرداخت شده و برای کمک به افراد بی‌بضاعت صرف می ‌شود. ولی سان (به همراه هفت نفر از دوستانش) دقیقا تصمیم دارند در مورد چه چیزی در این جلسهٔ شام صحبت کنند؟

بر اساس گزارش های مطبوعاتی، سان امیدوار است بتواند در مورد تکنولوژی بلاک چین و کارآفرینی در این زمینه به صورت عمده صحبت کند. او در مصاحبه با بلومبرگ (Bloomberg) اشاره کرد که تصمیم دارد بافت را قانع کند که افکار خود را در مورد این صنعت تغییر دهد و توضیح داد که تغییر افکار سرمایه گذاران مسئله ‌ای مرسوم می باشد که به مرور زمان اتفاق می ‌افتد.

در اثر این اخبار قیمت ترون (TRX) افزایش پیدا کرد و از زمان اعلام این خبر ۶ درصد افزایش قیمت داشته است. مشخص نیست که چرا این ارز دیجیتال دچار افزایش قیمت شده است، زیرا احتمال اینکه بافت حمایت خود را از ارزهای دیجیتال یا ترون بعد از این جلسه اعلام کند، بسیار کم است.

مسئله این است که وارن بافت همیشه منتقد ارزهای دیجیتال مخصوصاً بیت کوین بوده است. او در زمان بالاترین قیمت بیت کوین، از آن به عنوان مرگ موش یاد کرده بو، دکه همین مسئله باعث واکنش های منفی جامعه ارز دیجیتال نسبت به او شده بود و امسال او باز هم نظر مثبتی در مورد بیت کوین دارد و معتقد است که بیت کوین دارای ارزش ذاتی نمی ‌باشد.

پس از اعلام این آگهی، جامعه ارزهای دیجیتال شروع به فعالیت کرد و هیجان نارضایتی و هر احساسی که بتوان تصور کرد را به معرض نمایش گذاشت. جو ویسنتال (joe weisenthal) از بلومبرگ که به خاطر اظهارنظرهایش در مورد بیت کوین معروف شده، به شوخی گفت که او دلش برای بافت می ‌سوزد، زیرا او در زمینه‌هایی سرمایه گذاری کرده که ارزش ذاتی دارد (برخی می‌گویند که ارز های دیجیتال این ارزش را ندارند) حالا این میلیاردر باید با سان ناهار بخورد که در واقع دارایی هایش یک شیلینگ هم نمی ارزد.

الکس کروگر تحلیلگری است که توضیح می دهد احتمال اینکه بافت بتواند موضوع صحبت ترون را کاملاً تغییر دهد و او را به خاطر حمایت از یک سکه به درد نخور که دارای هیچ ارزشی نمی باشد سرزنش کند، وجود دارد. البته باید صبر کنیم و ببینیم.