video thumb

راه اندازی بیت کوین کش و کیف پول بَجر برای موبایل های iOS

روز گذشته، دوشنبه سوم ژوئن، کیف پول بجر (Badger) ارز دیجیتال معروف بیت کوین کش (bitcoin cash) ورژن بتای اوپن خود را برای دستگاه‌های موبایل آی او اِس iOS عرضه کرد.

ارزجو: حالا کاربران اپل می‌ توانند از کیف پول خود برای ذخیره ارزهای دیجیتال و خرید، ارسال و دریافت بیت کوین کش در کنار قابلیت هایی مشابه این کیف پول برای پروتکل ‌های سیمپل لجر (SLP) به صورت غیر نیابتی استفاده کنند.

 

آزمایش کیف پول بجر برای ios

در چند ماه گذشته کیف پول بجر یکی از کاربردی ترین سیستم های لایت کلاینت در اکوسیستم بیت کوین کش تبدیل شده است. این کیف پول به کاربران اجازه می‌ دهد که نه تنها بیت کوین کش را با امنیت کامل نگه داری کنند، بلکه همچنین می‌ توانند توکن های SLP را نیز که در زنجیره بیت کوین کش تولید شده‌ اند، در این کیف پول ذخیره و نگهداری کنند. این اپلیکیشن بسیار شبیه به کیف پول متا ماسک (metamask) اتریوم (Ethereum) می باشد، زیرا به عنوان دروازه ای به پلتفرم های دیگر بیت کوین کش عمل می کند. برای مثال بجر به طور نامحسوس به اپلیکیشن هایی مانند ساید شیفت (sideshift.io) و وب سایت معروف ساتوشی دایس (satoshi dice) متصل می شود. این کیف پول در ابتدا برای مرورگرهای مانند کروم (chrome) و فایرفاکس (Firefox) و همچنین برای کار بر روی اندروید، برنامه ریزی شده بود. حالا کاربران اپل هم می توانند از امکانات بجر استفاده کنند.

اولین چیزی که شما باید انجام دهید این است که با مراجعه به اپ استور اپلیکیشن ۱۱/۳ مگابایتی بجر را دانلود نمایید. کلاینت اپل سورس بجر به آی او اس ورژن ۹/۰ یا جدیدتر احتیاج دارد و برای آیفون، آی پد و آی‌ پاد تاچ مناسب می باشد. دانلود آن، تنها چند ثانیه وقت می برد و بعد از این که کامل دانلود شد، می توانید اپلیکیشن را باز کنید و با کلیک بر روی آیکون بجر، آن را راه اندازی نمایید. بعد از آنکه پلتفرم را باز کردید، باید ۲ کار را انجام دهید تا کیف پول شما شروع به کار کند: ابتدا یک کیف پول جدید می سازید و کیف پول قبلی خود را به آن منتقل می کنید. برای انتقال کیف پول قبلی خود باید یک کد دوازده حرفی داشته باشید تا آن را به برنامه وارد کنید و در صورتی که این کد درست باشد، مبالغ شما از کیف پول قبلی تان به کیف پول جدید منتقل می شود. ساخت یک کیف پول جدید تنها چند ثانیه وقت شما را می‌گیرد و با لمس گزینه کیف پول جدید (new wallet) می توانید آن را بسازید.

پس از آن که کیف پول را ساختید، پلتفرم به بخش خانه (home) برنامه بجر رفته و شما با یک کیف پول بیت کوین کش خالی مواجه می شوید. در زیر بخش مقدار بیت کوین کش، کیف پول به شما اطلاع می‌ دهد که داخل کیف پول شما هنوز هیچگونه توکن SLP موجود نمی باشد. اینجا من مقداری بیت کوین کش به کیف پول خود به وسیله فرستادن ۰/۰۵ دلار بیت کوین کش به آدرسی که در بخش دریافت (Recieve) به من ارائه شد، ارسال کردم. در اینجا دو آدرس وجود دارد که شما می توانید با کپی و پیست کردن آنها مبالغ خود را دریافت کنید. یکی آدرس مخصوص بیت کوین (BCHcashaddr) و دیگری مخصوص توکن های SLP. من تصمیم گرفتم آدرس بیت کوین کش خود را کپی کنم و برای خودم مقدار بسیار کمی بیت کوین کش بفرستم، زیرا فرستادن چنین ساتوشی کوچکی در دیگر شبکه ها امکان پذیر نیست. پس از آن که توانستم ۰/۰۵ دلار بیت کوین کش را دریافت کرده و کیف پول خود را در کروم باز کنم، برای خودم دو توکن متفاوت فرستادم. ۵ میلیون توکن زلدا (Zelda) که در پلتفرم ممو کش (memo cash) به دست آورده بودم و ۴۰۰ هزار ساتوشی کش (STC) به کیف پول بجر ios خود فرستادم.

 

بجر ios: یک لایت کلاینت ساده و کاربردی

زلدا و ساتوشی کش من، تقریباً بدون اتلاف وقت به کیف پول بجر ios منتقل شد. استفاده از آخرین ورژن بجر بسیار ساده می باشد و آشنایی پیدا کردن با امکانات آن تنها یک دقیقه وقت شما را می گیرد. برای گرفتن نسحه پشتیبان به بخش Menu بروید و گزینه Reveal seed phrase را انتخاب کنید. بهتر است که کدی که به شما در این بخش داده می ‌شود را یادداشت نمایید و آن را در اختیار کسی قرار ندهید. این کیف پول دائماً جمله کیف پول نسخه پشتیبان ندارد را به شما نشان می دهد تا شما برای گرفتن بکاپ اقدام کنید. ولی وقتی که این کار را انجام دهید دیگر این جمله نمایش داده نخواهد شد. علاوه بر این در بخش Menu اگر با مشکلاتی در زمینه کیف پول خود مواجه شدید، بخش ارتباط با ما (contact us) را لمس نمایید، تا ایمیل آدرسی به شما داده شود و لینکی که بتوانید در تلگرام با گروه پشتیبانی اپلیکیشن خود تماس حاصل نمایید.

در صورتی که اپل ندارید باز هم می ‌توانید توکن های SLP را بر روی کیف پول مونارک (Monarch) و کریسنت ‌کش (Criscent cash) اندروید داشته باشید و همچنین می ‌توانید ورژن SLP الکترون‌ کش (electron cash) را بر روی مک اواس (Mac OS) ویندوز و لینوکس دانلود کنید. اکستنشن های بجر برای مرورگر های فایرفاکس و کروم هم در دسترس هستند. کاربران بیت کوین کش که می ‌خواهند از این بجر با دستگاه موبایل خود استفاده کنند و از سیستم عامل اندروید استفاده می کنند، می توانند لایت کلاینت بجر را در گوگل پلی استور نیز پیدا کنند. آخرین نسخه بجر برای کاربران آی او اس با کارایی عالی و رابط کاربری ساده، برای کسانی مناسب است که علاقمند به رد و بدل کردن توکن های اس ال پی SLP به وسیله موبایل های اپل هستند. با بجر همه چیز در این زنجیره انجام می شود و این کیف پول به شما اجازه می دهد تا کنترل کامل و حفاظت از بیت کوین کش یا توکن های SLP خود را به عهده بگیرید.