video thumb

خرید و نگهداری ارزهای دیجیتال در روسیه آزاد شد

نمایندگان دومای روسیه طی جلسه ای نهایتا در خصوص وضعیت ادامه فعالیت ارزهای دیجیتال در ان کشور به نتیجه‌ای مشترک رسیدند. نمایندگان دوما ضمن تاکید بر لزوم جریمه فعالان در بخش استخراج ارزهای دیجیتال، خرید و نگهداری بیت کوین را آزاد اعلام کردند.

«آناتولی آکساکوف»، رئیس کمیته بازارهای مالی دوما با تایید این خبر گفت: فعالیت‌های مربوط به ارز دیجیتال بدون هیچ گونه شرایط و تبصره‌ای، غیر قانونی خواهد بود. به این معنا که استخراج، سازماندهی، گردش و تبادل آنها به عنوان یک ابزار ممنوع خواهد بود.

دوما همچنین نوع جریمه مربوط به ارتکاب جرم‌های اعلام شده را نقدی اعلام کرده است. البته این قوانین مربوط به ارزهای دیجیتال خارجی بوده و «روبل دیجیتال» به عنوان ارز دیجیتال ملی این کشور از تمامی قوانین یاد شده مستثنی خواهد بود.

آکساکوف همچنین در بخش دیگری از سخنان خود تاکید کرد که مالکیت و نگهداشتن بیت کوین جرم محسوب نشده و از قوانین تجارت خارجی روسیه پیروی خواهد کرد. این در حالیست که پیشتر، حتی خرید و نگهداری ارزهای دیجیتال توسط شهروندان روسیه جرم محسوب می‌شد.

این مقام ارشد دولت روسیه در ادامه سخنان خود با تایید و ستایش تکنولوژی شبکه لایتنینگ که منجر به ارتقا سرعت مبادلات شده، همین امر را دلیل محبوبیت زیاد بیت کوین در میان مردم دانست.