video thumb

معرفی ارز دیجیتال Verge

ورج را می‌توان ارزی دانست که به تازگی در میان مردم شهرت یافته است و آن را به نام Verge  می‌شناسند. این ارز در امنیت و ناشناس بودن کاربرهای خود تمرکز زیادی کرده است و همین هم باعث شده است که یک گام از بیت‌کوین جلوتر باشد. زمانی که بیت‌کوین سعی داشت بر روی یک ارز غیرمتمرکز تمرکز کند، ورج به دنبال ناشناس بودن تراکنش‌ها بود و هر کاربر می‌توانست تراکنش‌ها را به سرعت درحالی که کسی به آنها دسترسی نداشته باشد انجام دهد و همین هم دلیلی بود که ورج بتواند یک گام از بیت‌کوین و دیگر ارزها جلوتر باشد.

الگوریتمی که باعث شده بود ورج مخفی بماند این بود که ورج توانسته بود که بلاک‌چین را با Tor ترکیب کند تا بتواند اطلاعات شخصی و موقعیت هر کاربر را مخفی نگه دارد به طوری که به هیچ نحوی نتوان اطلاعات کاربر را به دست آورد. ورج از قابلیت دیگری به نام RSK هم استفاده کرد تا قرارداد‌های هوشمند مخفی را راه اندازی کند. البته منظور از مخفی بودن، قرارداد‌های پنهانی نیست بلکه ناشناس بودن اطلاعات کاربر است که ورج تقریبا اولین ارزی بود که چنین کاری را انجام داده بود.

ساختار ورج

یکی از جالب‌ترین نکاتی که در ورج وجود دارد این است که ورج در هنگام معرفی هیچ توکنی نداشته است یا درواقع هیچ توکنی را معرفی نکرده است. ورج یک سیستم متن‌باز است و تمام کاربرها می‌توانند در توسعه ورج نقش داشته باشند و به آن کمک کنند. کاربرها در تمام تصمیماتی که ورج می‌گیرد می‌توانند نظر دهند یا پیشنهاد‌های بهتری را به آن ارائه دهند. دلیل چنین کاری این است که توسعه‌دهندگان ورج مردمی اند و به دنبال بهبود و پیشرفت بنیاد XVG هستند. در متن زیر می‌توانید برخی از ویژگی‌هایی که ورج را ارزی برتر از دیگر ارز‌ها می‌کند بخوانید:

  • با اینکه ورج یک سیستم محرمانه است و تمام اطلاعات کاربر را مخفی نگه می‌دارد اما در عین حال سیستم بلاک‌چین آن عمومی است و کاربرها می‌توانند به طور زنده تغییرات و تعداد ارز را در ورج مشاهده کنند. این باعث می‌شود که همیشه اطلاعات بروز نزد کاربرها باشد.
  • ورج به دنبال قابلیت قرارداد‌های هوشمند یا Smart contracts است که در کنار محرمانه بودن آن، امنیت ورج را افزایش خواهد داد و بسیاری از شرکت‌ها را جذب خود خواهد کرد زیرا شرکت‌ها تمایل دارند که کسی از قرارداد‌های شان اطلاعی نداشته باشد و ورج هم دقیقا همین تکنولوژی را به کمک RSK توسعه داده است. البته تراکنش‌های ورج هم سرعت بالایی دارند و بلاک‌های آن در عرض سی ثانیه تکمیل می شوند.
  • ورج سعی کرده است که محیطی راحت را برای کاربرها فراهم کند به طوری که عموم مردم بتوانند با آن کار کنند و دچار مشکل نشوند. به همین علت یک محیط آسان را طراحی کرده و در کنار آن والت‌ها و صرافی‌های مختلفی را برای ورج معرفی کرده است که امنیت بالایی را در کنار ناشناس بودن به وجود آورده است.
  • ورج سعی کرده است که افرادی با مهارت‌های بالا را برای توسعه اصلی پلتفرم اختصاص دهد که باعث پیشرفت مداوم ورج می‌شود و همچنین در نهایت ۱۶٫۵ میلیارد از این ارز وجود دارد که بیش از آن نمی‌توان تولید کرد. این مقدار می‌تواند عدالت در ارز را بین کاربرها ایجاد کند و از شوک‌های اقتصادی جلوگیری خواهد شد که در کنار آن پرداخت‌های راحت تری را برای کاربرها ایجاد خواهد کرد.
  • ورج هم مانند دیگر ارزها دارای یک بلاک‌چین چند الگوریتمی است که توانایی استخراج را برای کاربرها فراهم کرده و بسیاری از کاربرها می‌توانند با سیستم‌های رایانه ای پیشرفته، ورج را استخراج کنند و آن را به فروش برسانند.

والت ورج

خود ورج یک والت وب را برای کاربران ارائه داده است که می‌توان از آن برای نگهداری ورج استفاده کرد. یکی از مشکلات ورج این است که اگر بخواهید از والت دیگری استفاده کنید( البته تمام والت‌ها شامل این قانون نمی‌شوند ) باید تمام بلاک‌چین ورج را بر روی سیستم خودتان نصب کنید. در نسخه موبایل هم بهترین گزینه استفاده از والت Coinomi می‌باشد که در کنار ورج، نود ارز دیگر را هم پشتیبانی می‌کند و کاملا امن است.