video thumb

یکی از دارندگان بیت کوین مبلغی معادل با صدهزار دلار را به دلیل اتصال به وایفای عمومی از دست داد

یک فرد ناشناس ۳۶ ساله که دارای حساب بیت کوین بود، به این دلیل که به یک وای فای عمومی در یک رستوران در شهر وین(Vienna) اتریش متصل شده، بیش از ۱۰۰،۰۰۰ یورو(معادل ۱۱۷،۰۰۰ دلار) بیت کوین را از دست داد.

به گزارش خبرگزاری سی بی اس(CBS) پلیس اتریش ادعا دارد که هنوز در حال تحقیق بر روی این موضوع است که آیا حساب این قربانی قبل از اینکه وارد شبکه های غیر ایمن شود هک شده است یا خیر.
این اتفاق یکی از آخرین بازتاب نگرانیهای فزاینده در مورد امنیت بیت کوین
شاید بتوان گفت بدترین رویداد در رابطه با بیت کوین به دلیل مسائل امنیتی در سال ۲۰۱۴ مربوط به صرافی بیت کوین ام تی گاکس (MT Gox) است که در پی هک پلتفرمش و ربوده شدن مقدار قابل توجهی از ارزهای رمزگذاری شده دچار فروپاشی شد. مارک کارپلس(Mark Karpelès)، مدیر عامل اسبق این صرافی، در حال حاضر به اتهام دستکاری اطلاعات و اختلاس در ژاپن محاکمه می شود.

یکی از دارندگان بیت کوین مبلغی معادل با صدهزار دلار را به دلیل اتصال به وایفای عمومی از دست داد

موارد دیگر نفوذ در امنیت شبکه ها

در اواسط سال ۲۰۱۷ بیتامب (Bithumb)، بزرگترین صرافی بیت کوین و اتریوم، در کره جنوبی نیز توسط هکرها مورد حمله قرار گرفته و وجوهی از ارزهای رمزگذاری شده با ارزشی معادل ۱٫۲ میلیارد وون(₩) یا یک میلیون دلار به سرقت رفته است. فردی از پنسیلوانیا(Pennsylvania) تصدیق کرده که همین اواخر اقدام به سرقت بیت کوین با ارزشی معادل ۴۰ میلیون دلار نموده است.

یکی از دارندگان بیت کوین مبلغی معادل با صدهزار دلار را به دلیل اتصال به وایفای عمومی از دست داد

جرائم ارزهای دیجیتال

ارزهای دیجیتال علیرغم همه این رویدادها همچنان در میان سرمایه گذاران از محبوبیت فزاینده ای برخوردارند. به همین دلیل به عنوان مثال قیمت اتریوم که در اوایل سال ۲۰۱۷ معادل ۸٫۱۷ دلار بود، تنها طی چند ماه تا ۲۶۰۰ درصد افزایش یافته است. بیت کوین، سردمدار ارزهای رمزگذاری شده، نیز از نرخ ۱۰۲۷ دلار در اوایل سال ۲۰۱۷ به بیش از ۱۰۰۰۰دلار رسیده است.
طی معاملاتی که در نیویورک صورت گرفته قیمت بیت کوین علیرغم ضررهای روز گذشته به دلیل سرقت ۳۱ میلیون دلار تتر، به رکورد جدیدی دست یافته است.

نظر شما چیست؟ آیا این قبیل اتفاقات به ضرر این صنعت است؟ با توجه به رکورد های پی در پی ارزهای دیجیتال آیا می توان این اتفاقات را تجربیاتی در جهت بهبود این صنعت حساب کرد؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید

منبع: cointelegraph

اشتراک در تلگرام