video thumb

چگونه می‌توان از استخراج بیت کوین و اتر سود کسب کرد

از کجا می توانید بیت کوین و اتر را در سال ۲۰۲۰ استخراج کنید؟ در اینجا نکات برتر در مورد استخرهای استخراج و آنچه باید قبل از عضویت در یکی از آنها بدانید آورده شده است. طی چند ماه گذشته، ماینرها در سراسر جهان بسیار فعال بوده اند، که این امر می تواند از طریق افزایش نرخ هش همزمان با افزایش قابل توجه قیمت ارزهای دیجیتال دیده شود. در ابتدای سال ۲۰۲۰، اتر (ETH) را می توانستید با قیمت ۱۳۰ دلار خریداری کنید و اکنون، قیمت اتر به ۵۰۰ دلار رسیده است. و به قیمت برترین ارز دیجیتال یعنی بیت کوین (BTC) تقریباً ۱۰ هزار دلار افزوده شده است.

بنابراین ، کاربران چگونه می توانند با این صنعت درگیر شوند؟ آنچه اکنون مدتی است واضح است این است که استخراج انحصاری راهی نیست که بتوان آن را در پیش گرفت. برای بیت کوین اتر و هر آلت کوین مهم دیگری، بلاک چین به گونه ای ساخته شده است که پیچیدگی یافتن بلاک به طور مداوم در حال افزایش است، به این معنی که یک جفت کارت GPU به اندازه کافی برای تولید یک بلاک قدرت ندارد.

موضوع این نیست که این ریگ برای استخراج اتریوم به اندازه کافی قدرتمند نیست، بلکه از نظر ریاضی غیرممکن است. یک ریگ می تواند چندین ماه به دنبال یک بلاک باشد. اگر ما در مورد استخراج بیت کوین در ASIC ها صحبت می کنیم، پس زمان بیشتری برای آن لازم است.

بنابراین منطقی به نظر می رسد که ماینرها به ویژه امروزه، به استخرهای استخراج سرازیر شوند، زیرا حتی شرکت های غیر استخراج نیز شروع به راه اندازی چنین محصولاتی می کنند. به عنوان مثال، بایننس اخیراً استخر استخراج خود را برای اتر راه اندازی کرده است.

قبل از عضویت در استخر استخراج چه چیزهایی باید بدانید

استخر استخراج سروری است که قدرت محاسبه همه شرکت کنندگان متصل به آن را با هم ترکیب می کند. ماینرها از طریق اینترنت به استخر می پیوندند و سخت افزار خود را مجدداً به استخر اختصاص می دهند. آنها به طور مشترک راه حل های ریاضی را برای یافتن بلاک های یک ارز دیجیتال خاص انجام می دهند. هنگامی که استخر یک بلاک پیدا می کند، این استخر از سایر شرکت کنندگان در شبکه اجماع می گیرد و پاداش دریافت می کند. این پاداش متناسب با میزان هش ارائه شده در بین تمام اعضای استخر تقسیم می شود.

قبل از انتخاب استخر، دانستن اندازه استخر مهم است. وقتی استخر رشد می کند، احتمال کشف بلاک افزایش می یابد. اما هرچه تعداد افراد بیشتری به استخر بپیوندند، سود هر یک از شرکت کنندگان کمتر می شود. این یک شمشیر دو لبه است: پرداخت های کوچک اما مکرر، یا پرداخت های بزرگتر اما کمتر.

قبل از پیوستن به استخر، کاربران باید حداقل پرداختی را که حداقل میزان ارز دیجیتال است و باید قبل از ارسال به کیف پول کاربران استخراج شود، بدانند. اگر حداقل پرداختی زیاد باشد، کاربر قبل از اینکه درآمدی را دریافت کند باید برای یک مدت طولانی بخشی از استخر باشد.

نکته مهم دیگری که باید ذکر شود این است که شرکت در هر استخر رایگان نیست. کاربران درصد مشخصی از درآمد خود را برای مشارکت پرداخت می کنند. معمولاً چنین پورسانتی از ۱٪ تا ۳٪ متغیر است. به طور کلی، مشارکت در هر استخر به سرمایه گذاری و دانش جدی نیاز ندارد و اگر کاربر قبلاً ریگ تهیه کرده باشد، تشخیص اینکه کدام استخر را انتخاب کنید کار دشواری نخواهد بود. در اینجا مواردی است که باید هنگام انتخاب استخر بدون توجه به ارز دیجیتال استخراج شده به آن توجه کنید و آن این است که تعداد شرکت کنندگان در استخر، که بر درآمد افراد تأثیر می گذارد.

زمان پینگ یا تأخیر زمانی که کامپیوتر کاربر برای انتقال اطلاعات به استخر نیاز دارد. زمان پینگ بستگی به فاصله سرزمینی دارد – هرچه پینگ کمتر باشد، تأخیر زمان کمتر و انتقال داده ها سریعتر انجام می شود. پینگ بالا مناسب نیست زیرا بین تغییرات بلاک در شبکه های ارز دیجیتال مکث وجود دارد. معمولاً یک پینگ مناسب تا ۱۰ میلی ثانیه است.

اندازه حداقل پرداخت که نباید خیلی بزرگ باشد، چرا که در غیر این صورت ممکن است پرداخت برای یک مدت زمان طولانی انجام نشود. استخرهای زیادی وجود دارد که تقلبی بوده یا درآمد بیشتری دارند. کاربران باید از قبل نسبت به اعتبار استخر آگاهی داشته باشند.

بعد از ساخت یک ریگ، نوبت به انتخاب استخر استخراج می رسد. البته بیشتر استخرها برای استخراج بیت کوین یا اتر کار می کنند. در زیر برخی از محبوب ترین استخرهایی که برای استخراج دو این ارز دیجیتال برتر مورد استفاده قرار می گیرند، آورده شده است. در زمنیه بیت کوین باید عنوان کرد که، تقریباً تمام استخرهای اصلی در چین مستقر هستند که جای تعجب ندارد، زیرا این کشور بیشتر سخت افزارهای استخراج بیت کوین را تولید می کند.

F2Pool

F2Pool در سال ۲۰۱۳ تاسیس شد، یکی از قدیمی ترین استخرهای چینی است و مورد توجه استخراج کنندگان بیت کوین است. این استخر تقریباً یک پنجم کل مقدار بیت کوین استخراج شده را تشکیل می دهد. این استخر از Pay Per Share + یا PPS + به عنوان مدل پرداختی استفاده می کند که در آن ماینر برای هر سهم پذیرفته شده توسط استخر صرف نظر از بلاک های موجود در استخر پاداش می گیرد. این مجموعه با در نظر گرفتن پیچیدگی شبکه، پاداش، زمان بلاک و توان خود استخر، هزینه هر سهم را به طور مستقل تعیین می کند.

این استخر علاوه بر بیت کوین، بیش از ۴۰ کوین دیگر را نیز استخراج می کند. کارمزد آن بسته به کوین ، از ۱٪ تا ۵٪ متغیر است. در زمینه بیت کوین باید عنوان کرد که این استخر ۲٫۵٪ از جوایز را به عنوان کارمزد می گیرد و پرداخت ها یک بار در روز انجام می شود. کاربران باید ظرف ۹۰ روز پول بدست آمده را برداشت کنند، در غیر این صورت این مجموعه آن را برای توسعه سرویس نگه می دارد.
Poolin

Poolin استخری متعلق به شرکت مادر Blockin است که در سال ۲۰۱۷ راه اندازی شده است. این استخر در بین استخراج کنندگان بیت کوین محبوب است. Poolin تعداد کمی کوین برای انتخاب ارائه می دهد که از جمله آنها عبارتند از: اتر، بیت کوین کش (BCH)، بیت کوین اس وی (BSV)، لاین کوین (LTC) و غیره. هزینه کمیسیون ثابت نیست. در عوض، آنها برای هر ارز دیجیتال به طور جداگانه و با هزینه ۲٫۵٪ برای بیت کوین تنظیم شده اند.

این مدل پرداخت به کوین انتخابی بستگی دارد: PPS یا پرداخت کامل به ازای هر سهم، معروف به FPPS. بر اساس این روش اخیر، این مجموعه کارمزد تراکنش ها را نیز بین استخراج کنندگان توزیع می کند که این رقم ۱۰ تا ۲۰ درصد به درآمد آنها می افزاید. این روش برای پرداخت هزینه استخراج بیت کوین استفاده می شود.

یک ویژگی قابل توجه این است که Poolin فرآیند استخراج را از طریق NVidia و AMD بر روی ASIC ها و GPU ها انجام می دهد. تیم توسعه آن برای اطمینان از پایداری سرویس، هر دو هفته به طور منظم این نرم افزار را به روز می کند.

BTC.com

BTC.com یکی از بزرگ ترین استخرهای بین المللی استخراج ارز دیجیتال است. این استخر توسط تولید کننده مشهور تجهیزات استخراج بیت مین کنترل می شود که مجموعه ای از ماینرهای ASIC را با نام تجاری Antminer تولید می کند. این پلتفرم مستقر در چین در سال ۲۰۱۳ راه اندازی شد.

میزان کارمزد برای هر بلاک استخراج شده توسط استخر ۴٪ تعیین شده است. علاوه بر بیت کوین تعدادی ارز دیجیتال دیگر می توانند از طریق BTC.com استخراج شوند که از جمله آنها عبارتند از: بیت کوین کش و لایت کوین. نمایندگان این استخر استخراج سوابق درآمد کاربران خود را ثبت می کنند.

AntPool

AntPool یک پروژه چینی است که در سال ۲۰۱۴ راه اندازی شد. درست مثل BTC.com، این استخر نیز توسط بیت مین کنترل می شود. علاوه بر بیت کوین، AntPool می تواند هفت ارز دیجیتال دیگر را نیز استخراج کند که از جمله آنها عبارتند از: کوین های مبتنی بر حفظ حریم خصوصی دش و مونرو (XMR).

گفتنی است که پرداخت ها به صورت روزانه انجام می شود و این سرویس دارای کارمزد کمی است و برخی از پرداخت ها با کارمزد صفر انجام می شود. در AntPool ، پرداخت ها عمدتا با استفاده از روش استاندارد، پرداخت به ازای آخرین N سهم – یا PPLNS – انجام می شود که در آن کاربران پرداخت را بر اساس تعداد بلاک های حل شده توسط استخر در آن روز و نیز سهم دستگاه ماینر در حل این بلاک ها انجام می دهند.

ویژگی بارز این استخر توانایی کار در حالت “انفرادی” است – اما نه به معنای واقعی. این استخر امکان انجام استخراج “انفرادی” را با تلاش مشترک فراهم می کند. این بدان معنی است که کاربری که ریگ آن بلاک را کشف کرده است ، پرداخت را دریافت می کند.

SparkPool

SparkPool در چین ثبت شده است و در ژانویه ۲۰۱۸ راه اندازی شد و نیم سال بعد، این استخر وارد لیست رهبران استخراج اتر شد. علاوه بر این، SparkPool اجازه استخراج کوین هایی مانند Nervos ’Common Knowledge Base (CKB) ، Grin و Beam را می دهد.

استخراج با استفاده از الگوریتم Ethash انجام می شود و پرداخت ها با استفاده از روش + PPS انجام می شود. پرداخت ها هر روز براساس زمان استاندارد سنگاپور انجام می شود و حداقل مبلغ پرداختی ۰٫۱ اتریوم است. در بیست و هشتم هر ماه، اگر موجودی بیش از ۰٫۰۱۰۵ اتریوم باشد، وجوه به طور خودکار برداشت می شود و هزینه برداشت ۱٪ می باشد.

ثبت نام در استخر اختیاری است. کاربران می توانند به صورت ناشناس استخراج کنند، اما در این صورت، همه عملکردهای استخر در دسترس نخواهد بود.

Ethermine

Ethermine یکی از محبوب ترین استخرهایی است که به استخراج اتر اختصاص داده شده است. این استخر بزرگ ترین استخر برای اتریوم است. سرورهای این استخر در اروپا، آسیا و ایالات متحده واقع شده اند.

این استخر از مدل پرداخت PPLNS استفاده می کند. حداقل مبلغ پرداختی معادل ۰٫۵ اتر و حداکثر مبلغ ۱۰ اتر می باشد. برای برداشت وجوه کارمزدی وجود ندارد و در صورت پایداری شبکه بلاک چین، بلافاصله پرداخت می شود. این استخر فقط برای استخراج ارز دیجیتال در پردازنده های GPU در نظر گرفته شده است.

SpiderPool

SpiderPool یک پروژه پنج ساله چینی است که فقط از چهار کوین پشتیبانی می کند که عبارتند از: اتریوم، بیت کوین، بیت کوین اس وی و بیت کوین کش. با این وجود، این استخر در میان استخراج کنندگان اتر بسیار محبوب است.

اطلاعات زیادی برای کاربران غیر چینی در دسترس نیست، اما کارمزد این استخر ۲٪ است. حداقل مبلغ پرداختی به کوین مورد نظر بستگی دارد، اما هفته ای یک بار، کاربران می توانند مبلغی را درخواست کنند که زیر حداقل آستانه باشد. در غیر این صورت، پرداخت ها به طور خودکار هر روز یک بار انجام می شود.

Nanopool

Nanopool متخصص کوین هایی است که بیشتر با استفاده از کارت های GPU استخراج می شوند. در حال حاضر، استخراج اتر، اتریوم کلاسیک(ETC) ، زی کش(ZEC) ، مونرو، Ravencoin (RVN) و Pascal (PASC) پشتیبانی می شوند. این استخر به کاربران اجازه می دهد تا علاوه بر توزیع متناسب قدرت بین آنها، نه تنها یک ارز دیجیتال بلکه دو ارز دیجیتال مختلف را به طور همزمان استخراج کنند. مانند هر استخر استخراج دیگر، Nanopool نیز کارمزدی دارد که بر اساس درآمد کاربران خود دریافت می کند. این استخر از روش پرداخت PPLNS استفاده می کند.

Nanopool برنامه پرداخت مشخصی ندارد، اما پرداخت ها در چند مرحله در طول روز اتفاق می افتد. به محض اینکه موجودی حساب استخراج کننده از حداقل مقدار تعیین شده بیشتر شود، ظرداخت در مرحله بعدی انجام می شود.

استخراج بکنیم یا نه؟

هنگام انتخاب استخر، هر شخص باید به لیست کوین های موجود آن توجه کند تا مطمئن شود کوین انتخابی وی در لیست پلتفرم مورد نظر قرار دارد یا نه. همچنین، مدل پرداخت و کارمزد را در نظر بگیرید، استخری که کمترین کارمزد را ارائه می دهد و هزینه تراکنش ها را پرداخت می کند، ارجح است. مسئله دیگر نزدیکی سرورهای استخر است: هرچه سرور نزدیکتر باشد، روند استخراج پایدارتر خواهد بود.

به طور کلی، می توان عنوان کرد که کاربران هر کوینی را انتخاب کنند، بعید است که هنگام استفاده از استخر استخراج ضرر کنند. طبق گفته چون وانگ (Chun Wang)، بنیان گذار F2Pool در حال حاضر کل صنعت استخراج در حال صعود است:

“استخراج بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال در حال رشد است، دقیقاً مانند سال گذشته. به لطف دیفای، طی چند ماه گذشته شاهد نرخ بالای کارمزد تراکنش در شبکه اتریوم بوده ایم که منجر به افزایش بیش از حد معمول درآمد استخراج اتریوم شده است. مردم به خرید ماشین آلات استخراج مربوط به استخراج اتریوم روی آوردند. با کاهش درآمد استخراج، اشتیاق استخراج کنندگان برای مشارکت در استخراج اتریوم اخیراً کمرنگ شده است. اما قیمت بیت کوین و سایر کوین ها به سرعت افزایش می یابد و باعث سودآوری بیشتر فرآیند استخراج می شود و در حال حاضر افراد بیشتری متمایل به شرکت در فرآیند استخراج هستند. “