چطور می توانیم کمکتان کنیم؟

Search

با سرویس‌ها و خدمات سرمایکس می‌توانید در بستری امن معاملات خود را به ثبت برسانید و از به‌روزترین فناوری رمزنگاری شده برای حضور در بازار ارزهای دیجیتال بهره‌مند شوید. سرمایکس این امکان را برای کاربرانش ایجاد کرده که بتوانند از محصولات ویژه‌ای به منظور سرمایه‌گذاری در بازار ارزهای دیجیتال استفاده کنند.

حداقل مبلغ ثبت سفارش ارز دیجیتال در سرمایکس چقدر است؟


به صورت کلی 100 هزار تومان است. البته ممکن است این رقم در برخی از کمپین‌های تبلیغاتی سرمایکس تغییر کند.

کارمزد خرید شبکه‌ها چه مقدار است؟


کارمزد هر شبکه متفاوت است. زمانی که کاربر از سایر کیف پول‌ها خرید یا برداشت انجام می‎دهد، کارمزد شبکه (و نه کارمزد صرافی) از مبدا کسر می‌شود.

اگر شبکه مبدا و مقصد یکی نباشد، می‌توان تراکنش انجام داد؟


در صورتی که شبکه انتقال ارز دیجیتال، یکی نباشد، ارز دریافت نمی‌شود. شاید در داخل شبکه تراکنش موفق باشد اما ارزی دریافت نمی‌شود و اصطلاحا ارزها در شبکه بلاکچین معلق می‌مانند

برای ثبت سفارش فروش، مدت زمانی مد نظر است؟


بله. در فروش از سایر کیف پول‌ها پس از انتخاب شبکه و آدرس کیف پول، زمانی به اندازه 30 دقیقه به کاربر داده می‌شود تا سفارش خود را نهایی کند. اگر تا پایان این مدت سفارشی ثبت نشود، باید TXID یا همان شناسه تراکنش برای واحد پشتیبانی ارسال شود تا تراکنش مورد بررسی قرار گیرد.

با اتمام مدت زمان 30 دقیقه، آیا می‌توان دوباره برای فروش از همان کیف پول اقدام کرد؟


اگر تراکنش پس از 30 دقیقه تعیین وضعیت نشود، نمی‌توان همان آدرس را دوباره برای فروش به کار گرفت. به صورت کلی آدرس کیف پول‌ها فروش یکبار مصرف است و نمی‌توان به یک کیف پول دو بار ارز انتقال داد.

آیا برای خرید در کیف پول داخلی کارمزد پرداخت می‌شود؟


برای خرید در کیف پول داخلی کارمزدی پرداخت نمی‌شود اما چنانچه فرد تمایل داشته باشد ارزهای خریداری شده را به کیف پول دیگری انتقال دهد، می‌بایست کارمزد درون شبکه پرداخت نماید.

آیا بین قیمت خرید و فروش ارزهای دیجیتال تفاوت وجود دارد؟


بله. اختلاف قیمتی در شت کوین‌ها بیشتر و تا 15 و حتی 20 درصد خواهد بود. بدین معنا که افراد با قیمت بالاتری خریداری کرده و با قیمت کمتری آن‌ها را می‌فروشند. اگرچه این اختلاف قیمتی در استیبل‌کوین‌هایی مانند تتر بسیار ناچیز است . این اختلاف قیمت به اندازه بازار، شبکه‌های انتقال آن و … بستگی دارد.

خرید به روش معاملات حرفه ای چگونه است؟


در معاملات حرفه ای، شما به روش P2P معاملات خود را انجام می‌دهید؛ به این معنی که صرافی سرمایکس واسطه معامله است و شما ارز دیجیتال را از دیگر کاربران خریداری می‌کنید. قیمت خرید در این روش نسبت به خرید سریع می‌تواند کمتر باشد، اما تکمیل سفارش خرید ممکن است زمان بیشتری ببرد و همچنین قیمت خرید ثابت نخواهد بود. ارز‌های دیجیتال خریداری شده با این روش به کیف پول شما در صرافی منتقل می‌شود.

آیا محدودیتی برای خرید وجود دارد؟


در خرید سریع سقف معاملاتی وجود ندارد، اما براساس قوانین بانکی در هر شبانه روز به ازای هر کارت بانکی 25 میلیون تومان می‌توانید خرید کنید.

زمان تایید سفارش خرید رمزارز چقدر است؟


در روش خرید سریع، اگر کیف پول انتخابی داخلی باشد به صورت آنی ارز را دریافت می‌کنید. اما اگر ارسال به دیگر کیف پول‌ها باشد سفارش شما نیاز به تأیید و سپس ارسال به شبکه برای پردازش دارد که می‌تواند تا چندین دقیقه به طول انجامد. در روش تالار مبادلات، اگر با قیمت خرید شما پیشنهاد فروش وجود داشته باشد به صورت آنی سفارش انجام می‌شود. اما اگر قیمت خرید شما کمتر از قیمت پیشنهادی فروشندگان باشد، باید منتظر بمانید تا شخصی با قیمت پیشنهادی شما فروش انجام دهد و زمان دقیقی برای آن نمی‌توان اعلام کرد.