بانک ملت یکی از بزرگ ترین بانک‌های کشور است که درچارچوب دولت جمهوری اسلامی ایران فعالیت می‌کند. مهم‌ترین راهبردهای بانک ملت توسعه‌ فناوری اطلاعات و ارتباطات، مدیریت روابط مشتریان، بهبود کیفیت خدمات، توسعه منابع انسانی و بهبود شاخص‌های عملکرد است. برای دستیابی به این راهبردها، اهدافی همچون رشد و بهره‌وری بانک، سوددهی و ارائه خدمات مناسب به مشتریان، شناخت نیازها و دسته‌بندی مشتریان و فرآیندهای مربوط به سود، آموزش‌های استراتژی محور، فن‌ آوری نوین بانکی و همسوسازی اهداف فردی، بخشی و سازمانی ترسیم شده‌ است.
مشتریان این بانک برای دریافت رمز پویا و یکبار مصرف خود به صورت حضوری می توانند پس از دانلود نرم افزار رمز نگار ملت از وب سایت این بانک به یکی از شعب آن مراجعه نمایند. و یا برای دریافت رمز پویا و یکبار مصرف خود به صورت غیر حضوری پس از نصب رمز نگار ملت و مراجعه به یکی از دستگاه‌ های خود پرداز گزینه تغییر رمز و پس از آن گزینه خدمات رمز پویا را انتخاب نمایند. سپس با انتخاب گزینه فعال‌ سازی اپلیکیشن رمزنگار ملت در خود پرداز کد فعال‌ سازی و ورود به اپلیکیشن و تعیین رمز اپلیکیشن را دریافت نموده و کارت های خود را به آن بیافزایند. و رمز یکبار مصرف خود را دریافت نمایند.
در شیوه پیامکی نیز مشتریان این بانک می توانند با مراجعه به یکی از دستگاه‌های خودپرداز بانک ملت و انتخاب گزینه تغییر رمز و خدمات رمز پویا و فعال‌ سازی سامانه رمزنگار ملت، نسخه پیامکی و نمایش شماره همراه در خودپرداز شماره همراه خود را تایید و پس از دریافت پیامک فعال‌ سازی و راهنمای سامانه از سوی بانک ملت چهار رقم آخر کارت بانکی فعال‌ شده از طریق پیامک به شماره ۳۰۰۰۳۳۰۳ برای دریافت رمز پویا را ارسال نمایند و در پایان پیامک حاوی رمز هفت‌رقمی یکبار مصرف با سرشماره Bank Mellat دریافت کنند.