بر اساس گزارشات منتشر شده، پلیس مهاجرت تایلند ۲۴ تبعه چینی را که مشغول اجرای عملیات کلاهبرداری ارزهای دیجیتال در محله Rama III بانکوک بودند را دستگیر کردند. طبق یک اطلاعیه رسمی، اداره مهاجرت پلیس رویال تایلند ۲۴ فرد را دستگیر کرد، ۶۱ لپ تاپ، ۴۲۴ تلفن همراه و چندین روتر را توقیف کرد.

اداره مهاجرت اظهار داشت که رئیس این عملیات در قراردادهای سه ماهه کارمندان را به استخدام خود در می آورد که در آن تمام هزینه های آنها از جمله ۵۰۰۰ یوان (۷۱۰ دلار) به صورت ماهیانه به آن ها پرداخت می شد. پس از ورود، کارمندان گذرنامه خود را به رئیس عملیات تحویل می دادند. کارمندان شیفت کاری را از ۹ صبح آغاز و تا ۱۰ شب کار می کردند.

کلاهبردارهای ادعا شده سرمایه گذاران چینی را به سود خرید بیت کوین (BTC) وا می دارد، ظاهراً آن ها نرخ ها را دستکاری می کنند تا از این طریق سود کسب کنند.

کلاهبرداری تلفنی، هدف پلیس تایلند

روزنامه اخبار محلی Chiang Rai Times اظهار داشت که اداره مهاجرت تعدادی از مراکز کلاهبرداری های تلفنی را که توسط اتباع چینی اداره می شود مورد حمله قرار داده است. چند روز پیش، پلیس مهاجرت به یک طرح کلاهبرداری سهام که توسط نوجوانان چینی اداره می شد، حمله کرد. بنا بر گزارش ها، ۵۴ جوان در یک هتل تفریحی در تایلند به دلیل فریب سرمایه گذاران چینی برای سرمایه گذاری در سهام جعلی دستگیر شدند.

طبق گزارش ها، کلاهبرداران قصد داشتند ۵ میلیون بات تایلندی (معادل ۱۶۵،۰۰۰ دلار) از سرمایه گذاران که از طریق چت روم های اینترنتی با آنها آشنا شدند جمع آوری کنند. پلیس هنوز در حال تعقیب مجری این عملیات است که مانند رئیس کلاهبرداری ادعا شده بیت کوین، گذرنامه های این کارمندان را در اختیار دارد.

معاملاات ارزهای دیجیتال در تایلند

در حالی که معاملات ارزهای دیجیتال در تایلند قانونی است، این کشور دارای یک چارچوب نظارتی و استانداردهای پیروی از قانون برای این صنعت است. هم صدور توکن ها و هم معاملات ارزهای دیجیتال در یک بازار ثانویه توسط یک قانون تحت یک سری آیین نامه قانونی تنظیم شده است. در صرافی های ارزهای دیجیتال، جفت ارزهای معاملاتی قابل قبول برای ارزهای دیجیتال یا ارز فیات این کشور، بات (baht) و یا ارزهای دیجیتالی هستند که توسط کمیسیون بورس و اوراق بهادار تایلند به تأیید رسیده اند.

علاوه بر این، معاملات مرتبط با ارزهای دیجیتال باید یک مؤسسه مالی تحت عنوان مبارزه با پولشویی، مقابله با تأمین مالی تروریسم و مقررات شناسایی هویت مشتری این کشور باشد.

همان طور که اخیراً کوین تلگراف گزارش داده است، قانون گذاران تایلند در میان نگرانی های خود مبنی بر اینکه چنین مقرراتی موجب کاهش رقابت کشور در این صنعت می شود، قصد اصلاح قوانین مربوط به ارزهای دیجیتال را دارند.