BBVA و یک مرکز تحقیقاتی تحت حمایت دولت در اسپانیا همکاری مشترکی را برای کشف ارز دیجیتال انجام می‌دهند

این مشارکت باعث خواهد شد که مؤسسات تحقیقاتی تعدادی از برنامه های مربوط به رمزنگاری را در زمینه بخش مالی انجام دهند، از جمله راه هایی برای اطمینان از اینکه داده های به اشتراک گذاشته شده در یک شبکه در معرض قرار گرفتن در معرض اشخاص ثالث نیست.

در یک بیانیه مطبوعاتی عنوان شد که این تحقیق همچنین به “توسعه نمونه های اولیه قابل استفاده که می تواند در محصولات و خدمات دیجیتال ارائه شده به مشتریان BBVA گنجانده شود”، می پردازد.

تا همین اواخر، این تکنیک های رمزنگاری فقط در یک سطح نظری مورد توجه واقع می شدند. “در سال های اخیر، ما پیشرفت های عظیمی را شاهد بوده ایم که می تواند آنها را برای برخی از سناریوهای عملی قابل اجرا کند.”

اثبات دانش صفر، حوزه اصلی تحقیق را تشکیل می‌دهد

این موسسات، فن آوری هایی مانند اثبات دانش صفر را “کلید ایجاد راه حل های دیجیتالی مبتنی بر داده ها که از حریم شخصی و امنیت داده های کاربران محافظت می کند” توصیف می کنند.

در مرحله اول تحقیق این پروژه به موانع موجود در مورد اتخاذ بیشتر اثبات دانش صفر، از جمله چالش های ادغام اثبات دانش صفر در سیستم های ارتباطی موجود و فقدان استانداردهای مشترک برای استفاده از پروتکل های رمزنگاری توجه خواهد شد. هر دو سازمان ادعا می کنند که تحقیقات گسترده ای انجام داده اند و تخصص قابل توجهی در زمینه اثبات دانش صفر دارند.

ویروس کووید ۱۹، نیازهای راه‌حل‌های رمزنگاری را برجسته می‌کند

BBVA ادعا می کند که ویروس همه گیر کرونا مزایای فن آوری هایی را که از حریم خصوصی داده ها محافظت می کند، برجسته کرده است، هم از راه حل های فرم و هم برای حل چالش های خاص مربوط به بحران – مانند برنامه های ردیابی مخاطب و همچنین به عنوان ابزاری برای محافظت در برابر افزایش حوادث حملات سایبری.

کارلوس کوچکوفسکی (Carlos Kuchkovsky)، رئیس بخش تحقیق و ثبت اختراعات BBVA اظهار داشت: “نیازهای فزاینده ای برای توسعه راه حل های فن آوری وجود دارد که به ما امکان می دهد از اطلاعاتی که در هنگام مصرف خدمات دیجیتالی در زندگی روزمره خود استفاده می کنیم، محافظت کنیم.”

وی عنوان کرد: “این نیاز به دلیل بحران ویروس کووید ۱۹ که نیاز به سیستم های محافظت از داده های قوی را نشان می دهد، با توجه به افزایش تعداد حملات سایبری و استفاده از برنامه هایی که داده های کاربران را برای ردیابی این بیماری ثبت می کنند که در بعضی از کشورها پدید آمده است، بیشتر محسوس شده است. “

پلتفرم‌های سازمانی، ZKP را در مورد پذیرش قرار می‌دهند

اثبات دانش صفر در ابتدا به عنوان پروتکلی تحت عنوان کوین های حریم خصوصی آشکار می شود که توسط جامعه سازمانی به عنوان ابزاری برای حفظ داده های حساس در حالی که در تعامل با سایر نهادها در یک شبکه یا بلاک چین هستند، پذیرفته شده است.

پلتفرم های اصلی بلاک چین که شامل کسب و کارها می شوند شامل مایکروسافت، پروتکل بیس لاین کانسنسیس و EY ، برنامه کاربردی بلاک چین با پشتیبانی Royal Dutch Shell و اکتشافات اخیر از شرکت بزرگ فناوری چینی Tencent است.