شرکت Airbnb ، غول به اشتراک گذاری خانه و منزلگاه اقامتی، اعلام کرده است که از برنامه پرداخت بیت کوین فولد، پشتیبانی می کند. کاربران اپلیکیشن فولد از هم اکنون می توانند در هر اقامت و رزرو خود در سایت Airbnb به میزان ۳ درصد از مبلغ پرداختی خود را به صورت بیت کوین پس بگیرند.

کارت های هدیه ۲۵ دلاری و ۱۰۰ دلاری Airbnb برای بیت کوین

وب سایت ایر بی ان بی اکنون در لیست برنامه پاداشی خود به نام Fold Kickbacks قرار گرفته است. این برنامه از شبکه لایتنینگ لایه دوم بیت کوین (LN) پشتیبانی می کند و امکان خرید کارت هدیه بیت کوین را با ۳ درصد بازپرداخت مبلغ فراهم کرده است. در حال حاضر، اپلیکیشن فولد کارت های هدیه ۲۵ یا ۱۰۰ دلاری را در وب سایت خود ارائه می دهد.

برنامه Fold Kickbacks که از ژوئیه سال ۲۰۱۹ آغاز به کار کرده است، در حال حاضر از برخی از خرده فروشان بزرگ از جمله شرکت های آمازون، استارباکس و اوبر پشتیبانی می کند. با این حال، این اپلیکیشن بسته به برند خاص، در کشورهای منتخب از جمله ایالات متحده، استرالیا، کانادا، ایرلند، مکزیک و انگلستان فعالیت می کند. این شرکت انتظار دارد در آینده ای نزدیک خدمات خود را در اروپا نیز ارائه دهد.

در اواخر سپتامبر سال ۲۰۱۹، اپلیکیشن فولد مبلغ ۲٫۵ میلیون دلار برای گسترش پلتفرم خود با یک گزینه پرداخت ارز فیات جمع آوری کرد. این ویژگی جدید در اواخر سپتامبر ۲۰۱۹ اضافه شده است و به کاربران این فولد اجازه می دهد تا با افزودن کارت اعتباری یا کیف پول لایتنینگ بیت کوین، ارز فیات و بیت کوین را در داخل فروشگاه یا به صورت آنلاین خرج کنند. این شرکت عنوان می کند که فولد تا به امروز تنها ارز دیجیتال بیت کوین را می پذیرد.

با اینکه اپلیکیشن فولد یکی از قدیمی ترین اپلیکیشن های پاداش خرید بیت کوین است که برای اولین بار در سال ۲۰۱۴ راه اندازی شده است، اما مطمئنا تنها گزینه ای نیست که از طریق آن بتوان ساتوشی و ارز دیجیتال بدست آورد.

گفتنی است که لولی (Lolli)، یکی دیگر از اپلیکیشن های خرید پاداش بیت کوین است که پیش از این و در اواخر ماه آگوست با فروشگاه غذای حیوانات اهلی آمریکایی به نام پتکو همکاری داشته است. اپلیکیشن لولی همچنین از زنجیره عمده فروشی مواد غذایی آمریکایی به نام سیف وی (Safeway) حمایت کرده است تا مشتریان آن از ۳٫۵ درصد بازگشت مبلغ خرید به صورت بیت کوین در تمامی خریدهای خود بهره مند شوند.

در جاهای دیگر، بزرگترین پلتفرم کارت هدیه ژاپن به نام آماتن (Amaten)، در اوایل سال جاری، از برنامه های خود برای صدور کارت های هدیه توکن، با همکاری شرکت ارائه دهنده شبکه بلاک چین آلف (Aelf) خبر داد.