مهاجرت به ساختار بلاکچین شاید آنقدر ها هم که می شنویم هنوز فراگیر نشده باشد، اما هیچ کس نمی تواند منکر صد ها میلیون، و شاید میلیارد دلاری که در جستجوی تکنولوژی پشت رمزارز ها، به پای این اکوسیستم ریخته شده گردد. حتی در عرصه های پهناور تر بازار استخدام هم نبردی به راه افتاده است؛ چنانکه فیسبوک، آمازون، IBM و دیگر غول هایی مانند آن ها به دنبال استعداد های درخشان توسعه این صنعت، درآمد و مزایایی سر به فلک کشیده پیشنهاد می دهند.

نیاز مشاغل بلاکچین به استخدام فوت و فن دانان

2 6 329x220 استخدام متخصصین بلاکچین و درآمد 120 هزار دلاری به علاوه مزایا
Blockchain jobs need talent with know-how

به گزارش ارزجو و به نقل از پایگاه خبری بیت کوین، “وال استریت ژورنال” اخیرا خبر از آماج تقاضای کارفرمایان، به جمعیت ظاهرا کوچک واجدین شرایط برای صنعت مترقی بلاکچین می دهد. نظریه های اقتصادی پایه، وقتی عرضه در حد اعلای خود است و با پیشنهادات مالی روزافزون دنبال می شود، حرفی برای گفتن نداشته و این مبالغ به شکلی اجتناب ناپذیر افزایش می یابند.

درخواست بزرگ ترین شرکت بیمه ای آمریکا برای مدیری در حوزه Blockchain

Katheryn Griffith Hill نخبه یاب، از پیج “لینکداین” توسعه دهندگان بلاکچین، تائید نموده که “ما کسانی را می بینیم که نیم میلیون دلار درآمد دارند”، و می افزاید که کسانی با حداقل ۳ سال تجربه برای شروع “حتما بیش از ۱۲۰ هزار دلار” کسب خواهند نمود. این مجله در ادامه می گوید:

“از اواسط ماه مه امسال تا کنون حدود ۴۵۰۰ فرصت شغلی، که با عنوان های “بلاکچین”، “بیت کوین” و “رمزارز” مشخص گردیده، در لینکداین پست شده اند. این یعنی ۱۵۱ درصد بیشتر در مقایسه با کل ۲۰۱۷٫ جالب تر اینکه فقط ۶۴۵ عدد از این فرصت ها در ۲۰۱۶ پست شد.”

حقیقتا می توان گفت که بلاکچین ها تنها یک رشته از تکنولوژی پایگاه داده (Database) محسوب می شوند و واقعا چندان هم نوین نیستند. مثلا استفاده از آنها در حسابداری به شکل دفتر کل توزیع شده (Ledger) یا تمرکز زدایی در زمینه رمزارز ها؛ اما وقتی به رمزارز هایی مانند بیت کوین کش (BCH) می چسبند ارزشمند می شوند. در جهان کریپتو، این نوع از لجر به عنوان سیستم پرداخت شناخته می شوند، اما در بین همه، اختصاصا بیت کوین کش، مشکل “لولوی ترسناک” رمزارز ها، یعنی دوبار خرج کردن را حل و فصل کرده است. مشکلی که برای سال ها مخترعین را “آچمز” کرده بود!

هدف از ایجاد رمزارزها

از ابتدا بصیرت ساتوشی ناکاموتو بر این بود که ارزی مانند بیت کوین کش بوجود آورد که نه تنها مانند ابزار داد و ستد یا ذخیره ارزش عمل کند، بلکه حاوی یک سیستم پرداخت نیز باشد؛ تراکنش های تقریبا بدون نیاز به اعتماد (Trustless) و خصوصی بین دو شخص را میسر نماید و کل جهان را در بر گیرد.

تاکنون شاخه هایی از نو واژه “بلاکچین” در صنعت تکنولوژی مالی رشد کرده است؛ این عبارتِ توصیفی که تلاش دارد درک بهتری از اینکه چگونه معدنچیان زیرساخت این واژه را بر پا می دارند ارائه دهد، و تحریک تکنولوژی تقریبا هر مشکلی را بر طرف می سازد. این ها عملکرد هایی غریزی است، پدید آمدن جهانی مشارکتی که به شایستگی امکان کلاه برداری را منتفی ساخته، و هر شرکت و مجموعه ای که به مفهوم پشت این واژه بپیوندد می تواند با خیال راحت تکیه داده و شاهد رشد ارزش هایش باشد.

برای مشاغل سنتی، زیادی پولداریم

3 3 390x151 استخدام متخصصین بلاکچین و درآمد 120 هزار دلاری به علاوه مزایا
Too rich for traditional employment

Yuliya Chernova از مغایرت جستجوی کارفرمایان به دنبال توسعه دهندگان بلاکچین به این شرح می نویسد:

“بسیاری از توسعه دهندگان خبره رمزارز ها تاکنون به اندازه کافی از مبادله بیت کوین و اتریوم به جیب زده اند.”

البته Daniele Sileri مدیر عامل “استودیو های بلاکچین” نیز با پافشاری بر این نکته انگشت نهاده است که:

“عمده توسعه دهندگان تا الان دیگر میلیونر شده اند و واقعا اهمیتی به پول نمی دهند.”

ICO ها و سرمایه گذاری های جسورانه دست به دست هم دادند تا بسیاری توسعه دهندگان کارکشته را از استخدام های سنتی دور نگه دارند. به گفته این مجله، David Schwartz شرکت ریپل تاکیدی بر این حقیقت گذاشته که “ICO ها انقدر پول، حرام این صنعت کرده اند” که دیگر حتی پول در بازار استخدام بلاکچین بی ارزش شده است. به اشاره این مجله، آقای Schwartz اظهار داشته که چطور شاهد پیشنهاد پرداخت پاداش سر به فلک کشیده، و دریافت دست کم ۲ “پیشنهاد مزایای ۱ میلیون دلاری” بوده است.

درآمدهای کلان از زبان Augur

4 390x129 استخدام متخصصین بلاکچین و درآمد 120 هزار دلاری به علاوه مزایا
Augur talking about 6 figures incomes

کسری افراد توسعه دهنده مستعد، مشکلی جهانی است و شرکت ها هم در تلاش برای فائق آمدن به آن هستند. قرار های دور کاری، برنامه پرداخت های اغوا کننده، به قول یکی از توسعه دهندگان پروژه Augur، بازار کار برای “شغلی را فراهم نموده که ممکن بود رایگان باشد”.