تب لیست شدن توکن بازی‌های تلگرامی داغ‌تر از هر زمان دیگری است و در هفته گذشته، توکن یکی دیگر از آن‌ها در دو صرافی لیست شد. در حالی که همگان منتظر هستند توکن دو بازی همستر کامبت و تپ سواپ بالاخره راه خود را به صرافی‌های ارزهای دیجیتال باز کنند و در آن‌ها لیست شوند، هفته گذشته و در ۲۸ تیرماه توکن پیکسل ورس لیست شد. این توکن که با نماد PIXFI در دنیای ارزهای دیجیتال شناخته می‌شود، در دو صرافی بای‌بیت و گیت دات آی‌او (Gate.io) قابل معامله شده و به زودی در صرافی آنلاین سرمایکس نیز لیست می‌شود.

پیکسل ورس چیست؟

پیکسل ورس به مانند نات کوین و همستر کامبت، یک بازی تلگرامی مبتنی بر بلاک‌چین است که فرصت‌های سرمایه‌گذاری را از طریق دستیابی کاربرانش به توکن‌ها در طول بازی، ایجاد می‌کند.

ایردراپ پیکسل ورس یا Pixelverse تاکنون توانسته حدود ۷۵ میلیون کاربر جذب کند که ۱۵ میلیون نفر از آن‌ها را کاربران فعال روزانه تشکیل می‌دهد.
نکته دیگر در خصوص توکن پیکسل ورس، تعامل بیشتر آن با اکوسیستم شبکه TON است. در واقع توسعه‌دهندگان این ایردراپ اعلام کرده‌اند قرار است به زودی نخستین راهکار لایه ۲ که با ماشین مجازی اتریوم سازگاری دارد، بسازند. اسم این راهکار را نیز پیکسل چین یا PixelChain گذاشته‌اند.
سازندگان این ایردراپ بر این باورند که مولفه‌های کلیدی پیکسل ورس برای پاسخگویی به نیاز طیف گسترده‌ای از کابران، مانند گیمرها همچنین سرمایه‌گذاران طراحی شده است.
البته جذب 75 میلیون کاربر نشان می‌دهد که توانسته بخشی از نیاز کاربرانش را تامین کند. با این وجود برخی کارشناسان معتقدند این «مولفه‌های کلیدی» ممکن است باعث تکرار موفقیت نات‌کوین شود. هر چند برای پی بردن به درستی این پیش‌گویی هنوز زود است.

فراهم آوردن راهکارهایی برای درآمدزایی غیرفعال همچنین جذب اینفلوئنسرها و دیگر متخصصانی که به دنبال استفاده از فناوری‌های روز دنیای ارزهای دیجیتال برای کسب و کارهای خود هستند، از دیگر مواردی است که به گفته توسعه‌دهندگان این بازی از اهداف پیکسل ورس به شمار می‌آید.

امنیت در پیکسل ورس

همکاری با شرکت‌های ثالث که امکان ادغام فناوری‌های و شیوه‌های امینیتی را فراهم می‌کنند، یکی از استراتژی‌های مهم حفظ امنیت در ایردراپ پیکسل ورس است. با اقدامات این شرکت‌های ثالث، محافظت در برابر دسترسی‌های غیرمجاز به بالاترین حد خود رسیده و مواردی از قبیل نقض داده‌ها و سایر تهدیدات و مخاطرات سایبری نیز به شدت کاهش می‌یابد.

پیکسل ورس، فراتر از بازیپیکسل ورس، فراتر از یک بازی

سازندگان و توسعه‌دهندگان پیکسل ورس در نظر دارند به مرکزی برای تعامل مجازی و تولید محتوا تبدیل شوند از این رو چند امکان و ابزار را در اختیار کاربرانش قرار داده که با آن‌ها علاوه بر ایجاد فرصت‌های سرمایه‌گذاری، گیمرها و علاقمندان به NFT نیز بتوانند از آن استفاده کنند که در ادامه به برخی از آن‌ها اشاره می‌شود؛

PixelClout؛ که برای تولیدکنندگان محتوا کاربرد داشته و ابزارهایی را در اختیار آن‌ها قرار می‎‌دهد تا با استفاده از آن بتوانند تعاملات خود را توسعه دهند.

PixelNFT؛ یک سیستم چند زنجیره‌ای دارای بازارهای پیشرفته است که در آن علاقمندان به NFTها می‌توانند به راحتی در آن معامله کنند.

PixelHouse؛ یکی دیگر از امکانات پیکسل ورس که برای گیمرهای مبتدی تا پیشرفته طراحی شده که در آن ادغام محیط بازی با NFTها، تجربه هیجان‌انگیزی از بازی را ایجاد می‌کند.

PixelSWAP؛ یک صرافی غیرمتمرکز است که در آن اصطلاحات نوآورانه ای مانند استخراج NFTها معرفی می‌شود.

PixelLaunch؛ از آن با نام سکوی پرتابی برای دیده شدن با محوریت متاورس یاد می‌شود. از این پروژه برای بهتر دیده شدن NFTها و سایر پروژه‌های مربوط به پیکسل ورس نیز استفاده می‌شود.

آیا خرید و فروش پیکسل ورس امکان پذیر است؟

با وجود آنکه توکنPIXFI در دو صرافی لیست شده اما همچنان امکان خرید مستقیم آن از تیم پیکسل ورس وجود ندارد ولی می‌توان از طریق صرافی‌هایی که این توکن را لیست کرده‌اند، اقدام و آن را معامله کرد. قیمت هر توکن پیکسل ورس حدود 0.0704 دلار است.

جمع‌بندی

لیست شدن توکن PIXFI در صرافی‌های ارز دیجیتال، امکان دیده شدن امکانات آن را فراهم کرد. در واقع مولفه‌های کلیدی پیکسل ورس نشان داد که توکن بازی‌های تلگرامی تنها برای سرگرمی نبوده و می‌توان آن‌ها را به مثابه ورود به دنیایی با قابلیت‌ها و امکاناتی بیشتر در نظر گرفت.