گزارشات منتشر شده حاکی از آن است که SEBA، بانک فعال در زمینه ارز دیجیتال و مستقر در کشور سوئیس، خدمات خود را به ۹ کشور جدید گسترش داده است. بر اساس گزارش منتشر شده توسط Financial Magnates، سرمایه‌ گذاران درکشورهای سنگاپور، هنگ‌ کنگ، انگلستان، ایتالیا، آلمان، فرانسه، اتریش و پرتقال می‌ توانند از خدمات این بانک استفاده کنند.

همانطور که پیش از این گزارش گزارش شده است، SEBA، یک بانک کاملا قانون‌ گذاری شده است که دارای مجوز نمایندگی بانکی و اوراق بهادار از سازمان نظارت بر بازار مالی سوئیس در سال ۲۰۱۹ می باشد.

خدمات گسترده بانکی ارز دیجیتال

برنامه SEBA والت، خدمات الکترونیکی و کارت‌ های اعتباری SEBA با پشتیبانی از پنج ارز دیجیتال اصلی بخشی از خدمات جدید ارائه شده توسط این بانک می ‎باشد که این پنج ارز دیجیتال عبارتند از: بیت کوین، اتریوم، استلار، لایت کوین و اتریوم کلاسیک.

این بانک هر دو سرویس تبدیل ارز دیجیتال به فیات و برعکس را به سرمایه گذاران ارائه می دهد و از دیگر خدمات این بانک، ایجاد حساب‌ های سازمانی برای شرکت‌های بلاک چین و کارمندانشان می ‌باشد.

بانک ارز دیجیتال SEBA

این دومین بانک ارز دیجیتال در سوئیس است که تأیید نظارتی را از سازمان نظارت بر بازار مالی سوئیس دریافت کرده است. Sygnum اولین بانک در سوئیس بود که مجوز بانک ارز دیجیتال را دریافت کرده بود. این بانک نیز، به دنبال گسترش خدمات خود در سایر کشورهاست و اکنون به نظر می‌رسد که این بانک در حال مذاکره با قانون ‌گذاران برای صدور مجوز بانکی در سنگاپور است.

توسعه قانون ‌گذاری در سوئیس

در تابستان امسال، سازمان نظارت بر بازار مالی سوئیس راهنمای جدیدی را درباره قوانین مورد نیاز برای ثبت شرکت‌ های پرداختی مبتنی بر بلاک چین و ارز دیجیتال‌ ارائه کرد.

باوجود التزام بنگاه ‌های مالی به عمل به قوانین و دستورالعمل منتشر شوده توسط کارگروه اقدام مالی بین ‌المللی یا FATF، در زمینه ارز دیجیتال‌ و سرمایه‌ گذاری ‌های انجام شده در این زمینه، تنظیم کنندگان قوانین در کشور سوئیس به این قوانین پایبند بوده و مقررات خود را بر اساس این دستورالعمل تنظیم کرده‌ اند.

در این ماه، سازمان نظارت بر بازارهای مالی سوئیس، بلاک چین و دارایی های دیجیتال‌ را از جمله عوامل موثر در بالابردن شاخص ریسک پولشویی برای پول سوئیس عنوان کرد.