بازی تپ سواپ (Tap Swap) یکی از مینی بازی‌های تلگرام است که این روزها بیشتر مورد توجه کاربران این پیام‌‎رسان قرار گرفته و گزارش شده که تعداد بازیکنانش نیز تا ابتدای ماه ژوئن به بیش از 46 میلیون نفر رسیده است. 

این بازی به دلیل طراحی و قوانین ساده و جذاب توانسته به یکی از «ترند»های این روزهای دنیای ارزهای دیجیتال تبدیل شود. برخی پیش‌بینی‌ها حاکی از آن است که با افزایش شمار کاربران تین بازی، هر کدام از توکن‌هایش نیز می‌تواند قیمت‌های مناسبی را به خود اختصاص دهند. در تپ سواپ، بازیکنان با انجام فعالیت‌های ضربه‌ای، موجودی سکه‌های خود را افزایش می‌دهند تا از این طریق بتوانند پاداش‌های روزانه را بالا برند و در نهایت آن‌ها را به ارزهای دیجیتال واقعی تبدیل کنند. 

 

بازی کاربر پسندانه تپ سواپ تلگرام

سازندگان بازی تلگرامی تپ سوآپ سعی کرده‌اند طراحی کاربرپسندانه‌ای را ایجاد کنند که در آن بازیکنان با کمترین اقدامات و تنها با ضربه زدن بر صفحه نمایشگر تلفن همراه هوشمند خود، به پاداش برسند. بر اساس برخی گزارش‌ها این بازی تا ماه پیش میلادی (می) توانسته بود از نات کوین Notcoin همچنین همستر کامبت پیشی بگیرد و به بزرگترین انجمن رمزارزی در تلگرام تبدیل شود. اتفاقی که می‌تواند لیست شدنش در صرافی‌های رمزارز را زودتر از موعد، محقق کند. 

تپ سواپ چیست؟

به لطف نات کوین و همستر کامبت، آشنایی نسبی با رمز ارزهای تلگرامی در جهان ایجاد شده است. تپ سواپ نیز همانند دو مورد بالا یک بازی تلگرامی رمزنگاری شده است که در آن از ویژگی‌های Notcoin و Hamster Kombat الهام گرفته شده و مهمترین خصیصه این دو بازی که همان تپ کردن است، در تپ سواپ نیز وجود دارد.

 این خصیصه به کاربران اجازه می‌‎دهد که با استخراج سکه‎‌های TAPS بتوانند شانس خود را برای دریافت ارزهای دیجیتال بیشتر بالا ببرند. در واقع با این اقدام سازندگان تپ سواپ، افراد بیشتری می‌توانند آن را بازی کرده و شانس خود برای دریافت رمز ارزهای واقعی را افزایش دهند. 

قرار بود لانچ پول (launch pool) برای این بازی 30 می 2024 باشد اما از آنجایی که ربات‌هایی بر این بازی نصب می‌شدند تا تعداد توکن‌های دریافتی هر فرد را به عمد افزایش دهند، تاریخ رونمایی به ابتدای ماه آتی میلادی (ژوئیه) موکول شد تا سازندگانش با شناسایی این بات‌ها، شانس دریافت توکن توسط هر فرد را عادلانه‌تر کنند. 

بلاک‌چین بازی کدام است؟

پیشتر سازندگان بازی اعلام کرده بودند که تپ سواپ بر بلاک چین سولانا (Solana) ساخته می‌شود که در آخرین اخبار منتشره مشخص شد که این اتفاق نخواهد افتاد. البته همچنان بلاک‌چین جایگزین اعلام نشده است. 

بات تلگرامی تپ سواپچرا تپ سواپ تلگرام جذابیت دارد؟

چند ویژگی ظاهری مانند طراحی بازی و شیوه به دست آوردن امتیاز و پاداش باعث شده که این بازی به سرعت فراگیر شده و کاربران میلیونی داشته باشد. 

مدل Tap to Earn: این ویژگی پیشتر در نات کوین و همستر کامبت نیز وجود داشت که در آن کاربران بدون انجام کاری خاص و تنها با ضربه زدن می‌توانند سکه‌های TAPS به‌دست آورده و امتیاز خود را افزایش دهند. 

ویژگی‌هایی مانند دعوت از دوستان و یا شرکت در فعالیت و ماموریتی خاص نیز از جمله کارهایی است که می‌تواند سکه‌های بازیکنان را افزایش دهد. 

پاداش‌های روزانه: از دیگر موارد قابل اهمیت برای این بازی، پاداش‌های روزانه است. در واقع با این پاداش‌ها می‌توان بازیکنان را درگیر بازی نگه داشت و حتی باعث شد که زمان بیشتری را صرف بازی کنند. 

پاداش این مشارکت، سکه‌های TAPS بیشتر و در نهایت دریافت ارز دیجیتال واقعی خواهد بود. 

NFTهای یکپارچه: نکته قابل توجه در خصوص این بازی، NFT است؛ هر کاراکتر این بازی به مثابه یک NFT عمل کرده که علاوه بر منحصربفرد بودن، میتواند معامله شود. این امکان باعث می‌شود که هر بازیکن، ارزشی قابل معامله داشته باشد. 

مدیریت دارایی : هر سکه TAPS این امکان را به بازیکنانش می‌‎دهد که بتوانند آن‌ها را به عنوان دارایی‌های مجازی در محیط طراحی شده، مدیریت کرده و حتی اصول معامله در بازار را نیز درک کنند. 

ویژگی‌های شخصی‌سازی‌شده: در این بازی هر فرد می‌تواند کاراکتر خود را با فرم و ساختاری که مدنظر دارد، بسازد. به همین خاطر است که هر بازیکن در TapSwap یک NFT داشته که می‌تواند آن را معامله کند.

شروع بازی تپ سواپ

برای شروع بازی تپ سواپ چه اقداماتی لازم است؟

از آنجایی که این بازی نیز به مانند نات کوین و همستر کامبت، بازی تلگرامی محسوب میشود، برای آغاز می‌بایست یک اکانت تلگرامی داشته باشید. ربات تپ سواپ را در تلگرام جستجو کرده، پس از کلیک بر ربات و انتخاب گزینه «شروع» بازی برای شما آغاز می‌شود. 

کسب سکه بیشتر در تپ سواپ

راه اصلی کسب سکه‌های TAPS ضربه زدن بر صفحه نمایشگر تلفن همراه است. با هر ضربه موجودی سکه‌ها افزایش می‌یابد. می‌توانید پیش از ایجاد وقفه در ضربه زدن، تا تعداد مشخصی، سکه‌های خود را افزایش دهید تا سود آن مرحله را به صورت یکجا کسب کنید. برخی ویژگی‌ها مانند دعوت از دوستان نیز می‌تواند جایگاه شما را ارتقا دهد تا سکه‌های بیشتری کسب کنید؛ در این صورت هر تلاش برای دریافت TAPS کارآمدتری خواهد بود. 

استفاده از Boosts نیز سکه‌های دریافتی را افزایش می‌دهد. بدین منظور کافیست از آن‌ها به صورت استراتژیک و به منظور به حداکثر رساندن درآمد خود استفاده کنید. انجام دادن ماموریت‌های پیچیده نیز از دیگر مواردی است که می‌تواند تعداد سکه‌های دریافتی را بالا ببرد؛ برخی از ماموریت‌های پیچیده محول شده به افراد مانند عضو شدن در گروهی یا انجام کاری در اینستاگرام خواهد بود. 

چگونه از بازی تپ سواپ تلگرام می‌توان سکه برداشت کرد؟

در گام نخست می‌بایست سکه‌های TAPS را به توکن تبدیل کنید تا بتوانید آن‎‌ها را در دنیای واقعی معامله کنید. در گام بعدی کیف پول خود را به بازی متصل کنید تا کوین‌های به توکن تبدیل شده، به کیف پول شما وارد شود. ربات تلگرام تپ سواپ به شما دستورالعمل‌‎های لازم برای انتقال توکن به کیف پول مورد نظرتان را می‌دهد که با دنبال کردن آن می‌توانید توکن‌های TAPS را در کیف پولتان واریز کرده و سپس آن‌ها را معامله کنید. در صورتی که به دنبال انتقال توکن‌ها به کیف پول خود و یا درصدد معامله آن‌ها در بازار واقعی ارزهای رمزنگاری شده هستید، مراقب کارمزدها باشید. 

نحوه قیمت‌گذاری تپ سواپ 

تقریبا هر روز خبرهای جدیدی از بازی تپ سواپ تلگرامی منتشر می‌شود از این رو قیمت‌گذاری آن کار ساده‌ای نیست. اما بر اساس آخرین به‌روزرسانی قیمت سکه‌های این بازی یا همان TAPS حدود 1.51 NGN به ازای هر ضربه است. 

بهای سکه‌های این بازی در یک هفته منتهی به 17 ژوئن به حدود 0.000784 دلار رسید. دلیل این امر نیز به دلیل نوسانات بازار این بازی است. انتظار می‌رود تجربه نات کوین و همستر کامبت در خصوص این بازی نیز تکرار شود تا با افزایش شمار کاربران، قیمت ارز دیجیتال این بازی نیز بالا رود. 

آینده بازی تپ سواپ

این بازی نیز به مانند نات کوین و همستر کامبت به دنبال ایجاد جایگاهی غیرقابل انکار در بازار رمزارز است. نمی‌توان از این نکته چشم پوشی کرد که نحوه طراحی و سیستم پاداش دهی به کاربران، می‌تواند شمار استفاده‌کنندگان از این بازی تلگرامی را افزایش دهد. 

هدف این بازی افزایش مشارکت‌ها به منظور ایجاد پایگاهی قوی برای پلتفرم است. در صورت انتخاب شبکه بلاک‌چین برای این بازی، گام‌های بلندتری برای ادغام با سایر پروژه‌ها و DeFi برداشته خواهد داشت. در این صورت فرصت‌های بیشتری نیز برای کاربرانش ایجاد خواهد شد.