گزارش های منتشر شده حاکی از آن است که کاربران روسی حدود ۱۰ درصد از کل معاملات اسپات صرافی Huobi را تشکیل می دهند.

این شرکت اعلام کرد که کاربران در روسیه می توانند از طریق برنامه تلفن همراه خود به بازارهای محلی Huobi دسترسی پیدا کنند و معاملات ارزهای دیجیتال اصلی مانند بیت کوین (BTC) را انجام دهند.

Huobi با معرفی این اپلیکیشن در روسیه می خواهد در یکی از مهم ترین بازارهای خود بیشتر گسترش پیدا کند. یکی از نمایندگان این صرافی به کوین تلگراف گفت که کاربران روسی حدود ۱۰ درصد از کل حجم معاملات اسپات صرافی هیوبی را تشکیل می دهند.

سیارا سان (Ciara Sun)، معاون رئیس بازارهای جهانی در Huobi Group ، عنوان کرد که اقدام Huobi برای تقویت موقعیت خود در بازار روسیه علیرغم مشکلات موجود در زمینه قانون گذاری ارز دیجیتال در این کشور مانند قانون جدید ارز دیجیتال ” On Digital Assets ” و همچنین لایحه ” On Digital Currency.” صورت می گیرد.

سان اظهار داشت: “علی رغم گمانه زنی های اخیر در مورد قانون جدید ارز دیجیتال در روسیه، ما کاملا به این بازار متعهد هستیم و با  تمام توان پیش می رویم تا به کاربران محلی یک روش بهتر برای خرید و تجارت ارز دیجیتال ازطریق  دستگاه های تلفن همراه آنها ارائه بدهیم.”

راه اندازی برنامه تلفن همراه Huobi در روسیه به دنبال اقدام اخیر این صرافی برای تلفیق صرافی روسی شریک خود تحت عنوان Huobi Russia ، در اکوسیستم گسترده تر Huobi Global، در اواسط ماه آگوست انجام شد.

لازم به ذکر است که برخلاف سایر صرافی ارز دیجیتال جهان، Huobi از ارز فیات روسیه یعنی روبل پشتیبانی نمی کند.

همانطور که کوین تلگراف گزارش داد، به نظر نمی رسد شرکت های ازر دیجیتال فعال در روسیه نگران قانون جدیدی باشند که از قرار است از سال آینده اجرایی شود. بایننس، بزرگترین صرافی ار زدیجیتال در جهان، با وجود ممنوعیت آینده پرداخت های ارز  دیجیتال، همچنان در نظر دارد تا کارت بدهی ار زدیجیتال متمرکز بر پرداخت خود را در روسیه راه اندازی کند.