جان مک آفی، برنامه‌ نویس و طرفدار بیت کوین که برای انتخابات ۲۰۲۰ آمریکا کمپین انتخاباتی راه‌ انداخته، عنوان کرده که همچنان نسبت به نظر خود مبنی بر اینکه بزرگ ترین ارز دیجیتال جهان در سال ۲۰۲۰ به یک میلیون دلار می رسد، پایبند است.

“من گفتم ۱ میلیون دلار و همچنان نسبت به آن تاکید دارم”

مک آفی که به خاطر پیش ‌بینی شجاعانه‌اش مبنی بر اینکه قیمت بیت کوین در سال آینده به ۵۰۰ هزار دلار خواهد رسید، شهرت دارد، اخیرا در مصاحبه‌ ای که با فوربز انجام داد، بار دیگر از رقم دو برابر شده پیش‌بینی‌ خود دفاع کرد.

در این مصاحبه مک آفی اظهار داشت که عامل اصلی افزایش قیمت بیت کوین کمبیابی آن خواهد بود. تعداد بیت کوین ها به ۲۱ میلیون واحد محدود است و ظاهرا بخش قابل توجهی از آن ظاهرا برای همیشه از بین رفته است. مک آفی گفت:

“بیایید واقع بین باشیم، فقط ۲۱ میلیون بیت کوین وجود دارد که هفت میلیون از آنها برای همیشه از بین رفته اند و اگر ساتوشی مرده است، باید چند میلیون دیگر به تعداد سکه‌های گمشده اضافه کنیم.”

۸۵ درصد از کل میزان بیت کوین در حال حاضر استخراج شده است

همانطور که کوین تلگراف گزارش داد، میزان بیت کوین های استخراج شده در تاریخ ۱ آگوست به ۱۷۸۵۰،۰۰۰ رسید.

این بدان معناست که ۸۵ درصد از کل بیت کوین ها عرضه شده اندو در حال حاضر در گردش هستند و در طی ۱۲۰ سال آینده فقط ۳٫۱۵ میلیون کوین به استخراج می رسد.

پس بنابراین، بیت کوین بیش از ۱۰۰،۰۰۰ کوین به عرضه خود اضافه کرده است و طبق اطلاعات Blockchain.com، در حال حاضر تعداد کوین های در گردش ۱۷،۹۶۸،۰۰۰ واحد است.

قیمت بیت کوین هفته گذشته کاهش شدیدی را تجربه کرد که باعث شد قیمت این ارز دیجیتال در کمتر از یک روز ۱۵۰۰۰ دلار از قیمتش کاسته شود و به حدود ۷٫۸۰۰ دلار کاهش یابد.

طبق اعلام Coin360، قیمت بیت کوین در زمان نگارش این مقاله با کاهشی حدود ۰٫۲۷ درصد نسبت به روز گذشته با قیمتی حدود ۸٫۲۴۰ دلار معامله می شود.

پس از مشاهده نوسانات قابل توجه امسال، بیت کوین در مقایسه با همین موقع از سال در سال گذشته زمانی که ۶٫۵۰۰ دلار معامله می شد، بیش از ۲۷ درصد رشد داشته است.

بیت کوین یک ذخیره ارزش فاقد حریم خصوصی است

مک آفی طی مصاحبه‌ با فوربز، بار دیگر بر موضع خود در برابر کارکرد اصلی بیت کوین تاکید کرد و آن را به عنوان یک ابزار ذخیره ارزش معرفی کرد.

وی عنوان کرد که دارایی های دیجیتال مانند استیبل کوین ها و به اصطلاح سکه های حریم خصوصی برای اهداف معاملاتی مناسب تر هستند.

اخیرا، بانک بزرگ آلمانی BayernLB گزارشی را منتشر کرد که پیش بینی می کند قیمت بیت کوین به دلیل رویداد نصف شدن پاداش استخراج در سال ۲۰۲۰ به ۹۰ هزار دلار خواهد رسید.