بامداد یکشنبه، 24 تیرماه، دونالد ترامپ در تجمع انتخاباتی‌اش در ایالت پنسیلوانیا مورد سوء قصد قرار گرفت که جان سالم به در برد. در این حمله، یک تیرانداز با شلیک بین 8 تا 9 گلوله سعی داشت ترامپ را به قتل برساند که در نهایت نتوانست. 

اگرچه سوء قصد کننده به قتل رسید و سرویس‌های امنیتی آمریکا نیز وضعیت را «عادی» اعلام کردند اما همین اتفاق قیمت بیت‌کوین را به بالاترین رقم چند هفته اخیر رساند. چرا که برخی کارشناسان بر این باورند با این ترور نافرجام، رای ترامپ در بسیاری از ایالت‌ها بیشتری خواهد شد و این نامزد جمهوری‌خواه، می‌تواند بر رقبای دموکرات خود غلبه کند. 

دلیل رشد بیت کوین همگام با ترور ترامپ!

با افزایش شانس ترامپ در انتخابات از 60 به 68 درصد؛ انتظار می‌رود روند نوساناتی بازار که در اولین مناظره میان بایدن و ترامپ شکل گرفته بود، تداوم یابد و حتی برخی بازارها مانند ارزهای دیجیتال، قیمت‌های بالاتری را نیز به خود ببینند. از آنجایی که رویکرد ترامپ نسبت به ارزهای دیجیتال، شفاف‌تر بوده و موافق استفاده از آن‌ها در مقیاس گسترده در ایالات متحده آمریکاست، فعالان این صنعت نسبت به هر افزایش شانسی برای موفقیت او در انتخابات، واکنش مثبتی نشان می‌دهند. 

چند ساعت پس از ترور ترامپ، بیت‌کوین که مهمترین ارز دیجیتالی است که نسبت به هر رخداد اقتصادی و سیاسی واکنش نشان می‌دهد، با 2.7 درصد افزایش به بیش از 60 هزار دلار رسید که بالاترین قیمت در یک هفته گذشته است. مجموع ارزش بازار جهانی ارزهای دیجیتال حدود 2.2 تریلیون دلار برآورده شده بود که نسبت به روز 23 تیرماه و پیش از ترور ترامپ، 2.83 درصد افزایش داشته است. 

رشد چشمگیر میم کوین ها

تاثیر دیگر ترور ترامپ، بر میم‌کوین‌های مرتبط با او بود؛ میم کوین MAGA که مبتنی بر بلاک‌چین اتریوم است بلافاصله پس از تیراندازی به رییس جمهور پیشین آمریکا، از 6.31 دلار به 10.36 دلار رسید و ارزش کل بازار این میم‌کوین نیز از 294 میلیون دلار در تنها 45 دقیقه به 469 میلیون دلار افزایش یافت. 

البته سایر میم‌کوین‌های مرتبط با ترامپ نیز روند افزایشی داشتند؛ TREMP که مبتنی بر شبکه بلاک‌چین سولاناست نیز پس از انتشار اخبار مربوط به ترور، بیش از 63 درصد جهش کرد. میم‌کوین دیگر با نام MAGA Hat نیز برای مدت کوتاهی 21 درصد رشد داشت.