بر اساس گزارش های منتشر شده، دونالد ترامپ ، رئیس جمهور آمریکا، سال گذشته در توییتی نوشت که از طرفداران بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال نیست. وی در ماه ژوئیه نوشت که ارزهای دیجیتال پول نیستند و عنوان کرد که ارزش آنها دائما در حال تغییر است و ثبات ندارد.

حالا معامله‌ گران ارزهای دیجیتال در خارج از آمریکا می‌توانند احساسات خود را نسبت به رئیس جمهور آمریکا نشان دهند، و شاید از این راه پولی هم به دست آورند! این هفته توکن دیجیتال «Trump 2020» با نماد «TRUMP» توسط صرافی ارز دیجیتال «FTX» منتشر شد.

صرافی FTX می گوید که این توکن مانند یک قرارداد آتی عمل خواهد کرد و به معامله گران این امکان را می‌ دهد که با آن موقعیت لانگ (پیروزی ترامپ در انتخابات) یا شورت (شکست ترامپ) باز کنند. FTX در پستی در وب سایت خود می گوید:

 

Oddschecker.com شرط‌بندی‌ هایی در مورد انتخابات آتی ریاست جمهوری آمریکا اجرا کرده‌اند. انتظار می رود که که مدتی بعد از استیضاح، ترامپ اولین رئیس جمهوری باشد که در انتخابات شرکت می کند. ترامپ روز چهارشنبه در جلسه استیضاحش در مجلس سنا، که اکثریت آن تحت کنترل جمهوری‌ خواهان است، تبرئه شد. اسناد این استیضاح توسط مجلس نمایندگان که تحت کنترل دموکرات‌هاست، ارائه شده بود.

فدرال رزرو تام ترامپ بایننس بیت کوین

قرارداد جدید FTX ممکن است نشان ‌دهنده نخستین تلاش صنعت ارزهای دیجیتال باشد که می‌خواهد از فضای دوقطبی شده پیرامون انتخاب ترامپ به ریاست جمهوری در سال ۲۰۲۰، به نفع خود بهره گیرد. از نظر تئوری، قیمت این توکن باید مطابق با احتمال پیروزی ترامپ در انتخابات باشد. FTX عنوان می کند:

اگر احتمال پیروزی ترامپ در انتخابات ۵۲ درصد باشد، توکن TRUMP حدوداً با قیمت ۰٫۵۲ دلار معامله می ‌شود. خرید این توکن با کمتر از ۰٫۵۲ دلار و فروش آن با بیشتر از این مقدار، سودده است.

این توکن که هفته گذشته رونمایی شد، پس از تبرئه ترامپ از استیضاح با قیمت ۶۲ سنت معامله می‌ شود که نشان می ‌دهد احتمال ترامپ برای پیروزی در دوره بعدی ریاست جمهوری ۶۲ درصد است.

طبق اطلاعات وب ‌سایت FTX، این صرافی تحت نظر شرکت بزرگ‌تری است که در «آنتیگوآ و باربودا» (Antigua & Barbuda) ثبت شده است. این صرافی توسط سام بنکمن-فرید (Sam Bankman-Fried) اداره می شود. حساب لینکدین وی نشان ‌می‌دهد که سابقه فعالیت در شرکت نیویورکی «جین استریت» (Jane Street) را دارد که در سال ۲۰۱۷ به صنعت ارزهای دیجیتال روی آورد. وی در حال حاضر در هنگ کنگ مستقر است.

صرافی FTX، برای معامله ‌گرانی که نسبت به ریسک‌ های بازار ارزهای دیجیتال محتاط هستند، اخطاریه‌ ای را منتشر کرده و در آن درباره ماهیت صفر و یکی توکن TRUMP هشدار داده است. نوسانات قیمت TRUMP ممکن است از نوسانات زیاد قیمت بیت کوین هم بالاتر باشد. بیت کوین در سال جاری ۳۶ درصد افزایش یافته و به حدود ۹ هزار و ۸۰۰ دلار رسیده است.

به گفته این وب سایت، مشخصات ریسک در توکن TRUMP با بیت کوین متفاوت است. قیمت این توکن رنج گسترده‌ای از صفر تا یک دلار دارد. در قیمت پایانی این توکن، احتمال نامشخص بودن نتیجه انتخابات نیز در نظر گرفته شده است. اگر نتیجه انتخابات مبهم باشد، این توکن به گونه ‌ای برنامه‌ ریزی شده است که قیمت آن به رئیس جمهور بودن ترامپ وابسته باشد. در اطلاعیه FTX آمده است: اگر آرای الکترال برخی از حوزه‌ های انتخاباتی نامشخص باشد، تعیین برنده، غیر ممکن است. این قرارداد به گونه ‌ای عمل خواهد کرد که اگر ترامپ در روز اول فوریه ۲۰۲۱ رئیس جمهور باقی بماند، قیمت توکن ۱ دلار، و در غیر این ‌صورت، صفر دلار باشد.