داده های Coin360 و Cointelegraph Markets از صعود جفت ارز معاملاتی بیت کوین / دلار و رسیدن این ارز دیجیتال به ۶،۶۵۰ دلار در تاریخ۲۰ مارس خبر می دهند که طی ۲۴ ساعت با بیش از۲۰ درصد افزایش همراه بود که در برابر کمترین نرخ خود در هفته گذشته که حدود ۳۳۰۰ دلار بود، حدود ۷۹٫۵ درصد افزایش یافته است.

قیمت بیت کویننمودار ۷ روزه قیمت بیت کوین. منبع: Coin360

در حالی که واکنش بیت کوین به ویروس کرونا به طور مداوم باعث ایجاد شگفتی شده است، تحلیلگران اکنون بیشتر به تأثیر مرگبار بحران به وجود آمده بر سیستم مالی جهان توجه می کنند.

همزمان با بهبود قیمت های ارزهای دیجیتال، رفتار شرکت کنندگان در بازار نیز تبدیل به یک همبستگی شده است.

رائول پال (Raoul Pal)، بنیان گذار و مدیرعامل شرکت Global Macro Investor، در پستی در توئیتر عنوان کرد: من نمی توانم عنوان کنم که من تا چه اندازه نسبت به بیت کوین خوش بین هستم.

ما در حال حاضر در معرض خطر از دست دادن کل سیستم هستیم. من می دانم که آنها راهی برای نجات آن پیدا خواهند کرد، اما اعتماد به آنها از بین رفته است. پال اضافه کرد که سرمایه گذاران طلا نیز از این عدم اعتماد در امان هستند.

نگرانی ها نسبت به بازار سهام گسترش می یابد. کلی لوفلر (Kelly Loeffler)، مدیرعامل بکت که در حال حاضر یکی از سناتورهای ایالات متحده است، ۳٫۱ میلیون دلار از سهام خود را پس از حضور در یک جلسه توجیهی در مورد ویروس کرونا در ماه ژانویه به فروش رساند.

مهم تر از همه اینکه، واکنش ضعیف بازارها به سطوح بی سابقه محرک مالی، مفسران را به شدت نگران کرده است. آنگوس کوت (Angus Coote)، یکی از بنیان گذاران Australian fund manager Jamieson Coote Bonds طی مصاحبه ای عنوان کرد که زمان حاضر، دوران شگفت آور و بسیار حیرت انگیزی است. وی افزود:

من ۲۵ سال است که در زمینه تجارت فعالیت می کنم و این امر باعث می شود که بحران مالی جهانی کنونی (GFC) بیشتر برای من مثل یک بازی کودکانه به نظر برسد.