اگر از افرادی هستید که می‌خواهید به سرعت در بازار ارز‌های دیجیتال به سود برسید، در ابتدا باید بهترین ارز دیجیتال برای سرمایه‌گذاری کوتاه مدت را شناسایی کنید؛ ارز‌هایی که ویژگی‌های مناسب سرمایه‌گذاری و کسب سود در مدت زمانی کوتاه را دارند و اغلب توسط اکثر تریدر‌های ارز‌های دیجیتال انتخاب می‌شوند.

امروزه سرمایه‌گذاری کوتاه مدت به یک روش محبوب در بازار ارز‌های دیجیتال تبدیل شده است و روزانه افراد بیشتری ترید و معامله این دارایی‌های پرنوسان را آغاز می‌کنند. اگر شما نیز از جمله این افراد هستید، مطالعه ادامه این مقاله را از دست ندهید، زیرا فهرستی از ارز‌های مناسب سرمایه‌گذاری کوتاه مدت را بررسی می‌کنیم؛ ارز‌هایی که می‌توانند گزینه و انتخاب خوبی برای سبد سرمایه‌گذاری شما باشند. اگر هم قصد سرمایه گذاری بلند مدت دارید، به صفحه بهترین ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری بلند مدت مراجعه کنید.

سرمایه‌گذاری کوتاه مدت

ارز‌های دیجیتال یکی از متنوع‌ترین بازار‌های مالی را در اختیار سرمایه‌گذاران قرار می‌دهند و افراد علاقه‌مند کسب سود از نوسانات قیمتی این دارایی‌های بلاک چینی، به هزاران گزینه متنوع دسترسی دارند. علاوه بر هزاران ارز دیجیتال و توکن مختلف، روش‌های سرمایه‌گذاری در این بازار نیز متنوع است.

بنابراین هرکسی می‌تواند براساس شرایط و میزان سرمایه خود، از استراتژی‌های سرمایه‌گذاری مشخصی در بازار ارز‌های دیجیتال پیروی کند. به طور کلی این استراتژی‌های سرمایه‌گذاری را براساس میزان زمان مورد نیاز برای کسب بازده و سود، به دو روش کوتاه و بلند مدت تقسیم می‌کنند.

سرمایه‌گذاری کوتاه مدت روشی است که تریدر تلاش می‌کند تا در بازه چند دقیقه تا چند روز یا هفته، به سود برسد. در حالی که در روش بلند مدت سرمایه‌گذار ممکن است برای کسب سود نیازمند صبر چند ساله باشد.

در نتیجه همانطور که از نام آن مشخص است، سرمایه‌گذاری کوتاه می‌تواند در مدت زمان بسیار سریع‌تری سودآوری داشته باشد و به همین دلیل بسیاری از سرمایه‌گذاران این روش را انتخاب می‌کنند. با این حال روش سرمایه‌گذاری کوتاه مدت ریسک و خطرات خود را نیز دارد.

استفاده از سرمایه برای نوسان‌گیری کوتاه مدت نیازمند زمان و دانش کافی است و سرمایه‌گذاران برای موفقیت باید به طور دائم روند‌های قیمتی و اخبار بازار را برای شناسایی فرصت‌های سرمایه‌گذاری کوتاه مدت دنبال کنند. شناسایی ارز‌های دیجیتال مناسب ترید کوتاه مدت، می‌تواند در این روند به شما کمک کند.

معرفی بهترین ارز دیجیتال برای سرمایه‌گذاری کوتاه مدت

در زمان انتخاب بهترین ارز‌های دیجیتال برای سرمایه‌گذاری کوتاه مدت، معامله گران باید به نکات مهمی توجه داشته باشند. نقدینگی، فناوری، تیم مدیریت، عملکرد توکن و عوامل کلیدی دیگر پیرامون پروژه اهمیت بسیاری دارند و با بررسی این موارد برای هر پروژه، سرمایه‌گذاران می‌توانند انتخاب‌های بهتری داشته باشند.

در حالی که در برخی معاملات کوتاه مدت پتانسیل آینده ارز دیجیتال اهمیت زیادی ندارد، اما معامله ارز‌های بی‌نام و نشان که به شت کوین‌ها معروف شده‌اند ریسک زیادی دارند و در صورت آغاز روند نزولی آن‌ها، احتمال بازگشت قیمت کم است و برای همیشه سرمایه خود را از دست خواهید داد. به همین دلیل در سرمایه‌گذاری کوتاه مدت بررسی ارزش ذاتی ارز‌ها و پتانسیل بلند مدت آن‌ها نیز اهمیت پیدا می‌کند.

در ادامه خلاصه‌ای از بهترین ارز‌های دیجیتال برای سرمایه‌گذاری کوتاه مدت در سال 2023 را آورده‌ایم، ارز‌هایی که برخی از آن‌ها اخیراً توجهات بسیاری را به خود جلب کرده‌اند.

ورلد کوین (Worldcoin)

ورلد کوین یک پروژه ارز دیجیتالی جدید است که توسط سم آلتمن (Sam Altman)، مدیر عامل OpenAI، الکس بلانیا (Alex Blania) و مکس نووندسترن (Max Novendstern) تأسیس شده است. ورلد کوین به هدف ارائه راهکاری برای احراز هویت انسانی کاربران و مشخص کردن تفاوت داده‌های انسانی و ربات‌ها ایجاد شده است. به همین دلیل، ورلد کوین دستگاهی را به نام Orb نیز عرضه کرده است که کاربران برای ثبت نام و دریافت خدمات ورلد کوین باید چشم خود را در آن اسکن کنند.

ورلد کوین در راستای اهداف خود، یک شناسنامه دیجیتالی که به نام ورلد آی دی شناخته می‌شود برای تمام کاربران عرضه می‌کند. کاربران به کمک این شناسنامه دیجیتالی، می‌توانند در برنامه‌ها و پلتفرم‌های آنلاین متمرکز و غیرمتمرکز هویت خود را تأیید و در عین حال، از حریم شخصی خود محافظت کنند.

ورلد کوین توکن دیجیتالی خود را با نام WLD عرضه کرده است که از آن به عنوان ابزاری برای پاداش به کاربران و همچنین راه حلی برای پرداخت‌های دیجیتالی استفاده می‌کند.

چرا ورلد کوین برای سرمایه‌گذاری کوتاه مدت مناسب است؟

با توجه به تیم بنیانگذار شناخته شده و حرفه‌ای آن، ورلد کوین مدت کوتاهی پس از عرضه موفق شد تا توجهات بسیاری از سرمایه‌گذاران را به خود جلب کند و با توجه به میزان محبوبیتی که هم اکنون این ارز دیجیتال در صرافی‌ها و پلتفرم‌های معاملاتی دارد، به گزینه مناسبی برای سرمایه‌گذاری کوتاه مدت تبدیل شده است.

براساس آخرین اطلاع‌رسانی‌های انجام شده توسط تیم ورلد کوین، در اولین هفته راه‌اندازی تعداد کاربران کیف پول آن سه برابر و تعداد حساب‌های برنامه ورلد اپ ده برابر شد که به خوبی میزان رشد این پروژه را نشان می‌دهد.

در حالی که ارز دیجیتال ورلد کوین هم اکنون در روند نزولی قرار دارد، اما در روز‌های اول عرضه به خوبی پتانسیل رشد خود را نشان داد و با توجه به اهداف کاربردی و مناسب این پروژه، در آینده و با مشاهده فعالیت‌های چشمگیر اکوسیستم احتمال رشد قیمتی شدید دوباره آن وجود دارد.

روند ورلد کوین طی روز‌های آینده هرچه که باشد، رخ دادن نوسانات مداوم برای آن پیش‌بینی می‌شود که فرصت‌های مناسبی را برای تریدر‌ها ایجاد می‌کند.

کرو دائو توکن (Curve)

کرو دائو یک پروتکل غیرمتمرکز بازارسار خودکار است که امکان انجام معاملات توکن‌های مختلف ERC-20 را فراهم می‌کند. این پروتکل به دلیل استخر‌های نقدینگی استیبل کوین خود که نقش کلیدی در اکوسیستم دیفای ایفا می‌کند مورد توجه سرمایه‌گذاران قرار گرفته است.

ارز دیجیتال کرو دائو توکنی به نام CRV است که دو عملکرد اصلی را در این پروتکل دارد. این توکن در ابتدا انگیزه‌ای برای کاربران ایجاد می‌کند تا نقدینگی مورد نیاز پروتکل را فراهم کنند و همچنین به عنوان توکن حاکمیتی و ابزار مدیریتی کرو دائو کاربرد دارد.

در کرو دائو کاربران می‌توانند توکن‌های CRV خود را برای دریافت توکن‌های veCRV قفل کنند. هر چه مدت زمان قفل طولانی‌تر باشد، کاربر توکن‌های veCRV بیشتری دریافت می‌کند. دارندگان veCRV بخشی از کارمزد معاملاتی را که توسط پروتکل کرو جمع‌آوری می‌شود را به عنوان پاداش و سود دریافت می‌کنند.

کرو دائو در اوایل سال 2022، به اوج فعالیت خود دست یافت و ارزش کل قفل شده آن تقریباً 24 میلیارد دلار شده بود. در حالی که این ارزش قفل شده طی بازار نزولی دو سال اخیر کاهش یافت، اما کرو دائو همچنان جایگاه خود را در پروتکل‌های برتر دیفای حفظ کرده است.

چرا کرو دائو برای سرمایه‌گذاری کوتاه مدت مناسب است؟

اخیراً پروتکل کرو دائو مورد حمله هکر‌ها قرار گرفت که در نتیجه آن تقریباً 73 میلیون دلار سرمایه به سرقت رفت. در حالی که این رقم بسیار قابل توجه است، اما تقریباً 73 درصد از وجوه دزدیده شده تاکنون توسط مهاجمان و همچنین هکر‌های کلاه سفید بازگردانده شده است.

کرو دائو هم اکنون طرح را برای دریافت اطلاعات پیرامون هکر‌ها و بازگشت باقی وجوه دزدیده شده ارائه کرده است و به افرادی که به این پروتکل کمک کنند، پاداش می‌دهد. این پاداش به بیش از 1 میلیون دلار نیز رسیده است.

این هک و اخبار پیرامون آن، یکی از دلایل اصلی جذابیت توکن CRV برای سرمایه‌گذاری کوتاه مدت است. زیرا براساس اخبار منتشر شده و تغییر در احساس سرمایه‌گذاران این پروژه، این ارز دیجیتال نوسانات قیمتی را تجربه خواهد کرد که می‌تواند فرصت‌های مناسبی را برای سرمایه‌گذاران و تریدر‌های کوتاه مدت فراهم کند. همچنین با توجه به اینکه اکثر وجوه دزدیده شده برگردانده شده‌اند، این ارز دیجیتال این فرصت را دارد تا تحت تأثیر این خبر مثبت دوباره به سطوح بالاتر برسد و کاهش قیمتی اخیر خود را جبران کند.

بیت کوین (Bitcoin)

بیت کوین اولین ارز دیجیتال بازار به شمار می‌رود که روند توسعه آن در سال 2008 آغاز و در نهایت در سال 2009 عرضه شد. بیت کوین توسط شخصی به نام مستعار ساتوشی ناکاموتو ایجاد شده است که هویت واقعی او هنوز مشخص نیست.

بیت کوین پروژه‌ای بود که مفهوم بلاک چین را معرفی کرد و مسیر فعالیت ارز‌های دیجیتالی که به صورت همتا به همتا فعالیت می‌کنند را آغاز کرد. با وجود هزاران ارز دیجیتال متنوع که بسیاری از آن‌ها عملکرد بهتری از بیت کوین دارند، این ارز دیجیتال همچنان جایگاه برتر خود را در بازار حفظ کرده است و با توجه به ارزش بازار بسیار زیاد آن، نوسانات قیمتی بیت کوین بر تمام بازار تأثیر می‌گذارد.

بنابراین این ارز دیجیتال همواره می‌تواند گزینه مناسبی برای تریدر‌های کوتاه مدت باشد و می‌توانند از فرصت‌هایی که برای افزایش یا کاهش بیت کوین ایجاد می‌شود برای کسب سود استفاده کنند. در صفحه خرید بیت کوین، توضیحات بیشتری درباره این ارز دیجیتال داده ایم که می توانید آن را هم مطالعه کنید.

چرا بیت کوین برای سرمایه‌گذاری کوتاه مدت مناسب است؟

در حالی که بیت کوین در سال 2023 موفق شد تا از محدوده 17-16 هزار دلار به 30 هزار دلار برسد، اما تا به امروز نتوانسته است تا برای مدت زمان زیادی از این محدوده عبور کند. قرار گرفتن بیت کوین در سطح 30 هزار دلار هفته‌ها است که ادامه دارد و این وضعیت می‌تواند مقدمه‌ای برای افزایش یا کاهش قیمتی باشد.

در حال حاضر مهم‌ترین خبر پیرامون بیت کوین، شرایط تأیید یا رد صندوق‌های قابل معامله بورسی این ارز دیجیتال هستند که توسط غول‌های سرمایه‌گذاری BlackRock و BlackRock ثبت شده‌اند. با این حال اخیراً کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا اعلام کرد که این صندوق‌ها به اندازه کافی واضح و جامع نیستند، هیاهو در مورد صندوق‌های بورسی بیت کوین کمی کاهش یافت، اما لازم به ذکر است که پرونده‌های این صندوق‌ها را می‌توان دوباره ارسال کرد و ممکن است تلاش بعدی نتیجه دهد و این صندوق‌ها تأیید شوند.

با توجه به اینکه مدت زمان زیادی است که نوسانات قیمتی بیت کوین کاهش پیدا کرده است، بسیاری از تحلیلگران سرعت حرکات بعدی بیت کوین را سریع می‌دانند و پیش‌بینی می‌کنند که در صورت ایجاد روند صعودی یا نزولی، تغییرات قیمتی شدید خواهد بود.

سرمایه‌گذاران کوتاه مدت با افزایش توجه به تغییرات قیمتی و اخبار ارز‌های دیجیتال و بیت کوین طی هفته‌های آینده، ممکن است فرصت‌های طلایی را برای کسب سود پیدا کنند.

اتریوم (Ethereum)

پس از بیت کوین، اتریوم دومین ارز دیجیتال برتر بازار است و بعید است که بزودی این جایگاه را از دست بدهد. اتریوم تیم توسعه شناخته شده و حرفه‌ای دارد که به طور مداوم بهبود‌ها و تغییرات را در آن رقم می‌زنند. علاوه بر آن، اکوسیستم غیرمتمرکز اتریوم بسیار فعال و شناخته شده است و تغییرات در شرایط فعالیت برنامه‌های غیرمتمرکز اتریومی می‌تواند منجر به نوسانات قیمتی شود.

به همین دلیل، اتریوم همواره مورد توجه سرمایه‌گذاران کوتاه مدت است و می‌تواند در هر زمانی انتخاب مناسبی برای سرمایه‌گذاری و کسب سود از نوسانات قیمتی باشد.

چرا اتریوم برای سرمایه‌گذاری کوتاه مدت مناسب است؟

صرافی ارز دیجیتال کوین بیس اخیرا یک راه حل مقیاس‌پذیری لایه 2 برای اتریوم به نام Base راه‌اندازی کرده است که می‌تواند خبر هیجان‌انگیزی برای اکوسیستم این ارز دیجیتال باشد. Base از توکن کوین بیس استفاده نمی‌کند و در عوض، از ETH به عنوان گس توکن بهره می‌برد. بنابراین، راه‌اندازی و استقبال از Base می‌تواند منجر به نوسانات قیمتی ارز دیجیتال اتریوم باشد.

به طور مداوم رویداد‌های مشابهی در اکوسیستم اتریوم رخ می‌دهد که می‌توانند فرصت‌های مناسبی برای سرمایه‌گذاران ایجاد کنند و به همین دلیل ارز دیجیتال ETH به گزینه مناسبی برای تریدر‌های کوتاه مدت تبدیل شده است. اطلاعات بیشتر در این زمینه را می توانید در صفحه خرید اتریوم به دست آورید.

جمع‌بندی

تمام ارز‌های معرفی شده در این مقاله گزینه‌های مناسبی برای سرمایه‌گذاری به شمار ‌می‌روند، با این حال لازم است به خاطر داشته باشید که این مقاله به عنوان یک توصیه مالی عمل نمی‌کند و لیست ارائه شده صرفاً براساس نظرات رایج بسیاری از سرمایه‌گذاران و علاقه مندان ارز‌های دیجیتال آماده شده است.

بازار ارز‌های دیجیتال غیرقابل پیش‌بینی است و این دارایی‌های دیجیتال همواره نوسانات شدید قیمتی را ثبت می‌کنند. بنابراین یک دارایی برای مدت زمانی می‌تواند برای معاملات کوتاه مدت مناسب باشد و سپس در مدت کوتاهی، به گزینه بدی برای ترید تبدیل شود.

در حالی که این مقاله برای انتخاب برخی از بهترین ارز دیجیتال برای سرمایه‌گذاری کوتاه مدت به شما کمک می‌کند، اما همیشه مهم است که قبل از سرمایه‌گذاری و ورود سرمایه به بازار پرنوسان ارز‌های دیجیتال، تحقیق خود را انجام دهید، در صرافی‌های معتبر مانند سرمایکس معاملات خود را ثبت کنید و از کمک مشاوره‌های مالی غافل نشوید.