پاول تودور جونز در مصاحبه ای با CNBC Squawk Box دلیل افزایش قیمت در بیت کوین را توضیح داد. جونز Tudor Investment Corp. را تاسیس کرده که یک شرکت مدیریت دارایی می باشد که دفتر مرکزی آن در استمفورد، کنتیکت قرار دارد. وی پس از پیش بینی و سودآوری از سقوط بازار سهام در سال ۱۹۸۷ به شهرت رسید.

این سرمایه گذار میلیاردر در ماه مه وقتی در یک برنامه عنوان کرد که حدود ۲ درصد از دارایی های خود را در بیت کوین سرمایه گذاری کرده است، توجه جامعه ارز دیجیتال را به خود جلب کرد. اکنون، چهار ماه بعد از آن زمان، قیمت بیت کوین بیش از ۴۶ درصد افزایش یافته است و در این بین انتشار یک سری اخبار مانند خبر اخیر Paypal برای پشتیبانی از ارزهای دیجیتال نظیر بیت کوین این روند را گسترش داده است.

از جونز سوال شد که آیا این تحولات تصمیمات او را راجع به سرمایه گذاری بر روی بیت کوین را تغییر داده است و اینکه آیا وی بیت کوین بیشتری می خرد یا اینکه برخی از بیت کوین های خود را می فروشد. وی توضیح داد: “در ماه مارس و آوریل، با توجه به سیاست های پولی که توسط بانک فدرال و سایر بانک های مرکزی دنبال شد، واقعاً آشکار شد که ما در یک زمان بی سابقه قرار داریم.” وی با اشاره به مشکلات اضافی که توسط همه گیری کووید ۱۹ ایجاد شده است، گفت: “باید فکر کرد که چگونه می توانید از خود در برابر تورم دفاع کنید.” فدرال رزرو نیز از تغییر سیاست اساسی برای افزایش تورم خبر داده است.

بنیانگذار شرکت سرمایه گذاری Tudor در ادامه توضیح داد که وی بیت کوین را به عنوان تجارت تورمی مانند طلا، مس ، شاخص کالای S&P GSCI و … توصیه می کند. او در ادامه اضافه کرد:

من به این نتیجه رسیدم که بیت کوین بهترین معاملات تورمی و بهترین معاملات دفاعی بوده است که تا به حال انجام داده اید.

وی سپس توضیح داد که چرا بیت کوین از سایر دارایی ها برای پوشش ریسک در برابر تورم بهتر است. وی با بررسی محدودیت های کلی بازار و ویژگی های معاملات تورمی عنوان کرد که تعداد بسیار کمی از افراد بر روی بیت کوین سرمایه گذاری می کنند، بیت کوین قابل حمل بوده ونقد می باشد و همچنین دارای ویژگی های مختلفی است که آن را به یک پوشش ریک در برابر تورم عالی تبدیل می کند. همچنین جونز اشاره کرد که “چیزی که بیت کوین از آن برخوردار نمی باشد، این است که از یکپارچگی و قدرت درازمدت بودن برخوردار نیست، وی تأکید کرد که هر روز که بگذرد چیزهای بیشتری کسب می کند و اعتبار به دست می آورد.

جونز اعتراف کرد زمانی که در ماه مه حدود ۲ درصد از دارایی های خود را بر روی این ارز دیجیتال سرمایه گذاری کرده است، قدر آنچه را که داشته، نمی دانسته است. وی اذعان کرد: “من در آن زمان قدر آنچه ا که داشتن نمیدانستم ولی اکنون می دانم که یک سرمایه گذار در فن آوری باید چه احساسی داشته باشد، به یاد داشته باشید که من سهام شخصی معامله نمی کنم.” جونز با تأیید اینکه او “فقط یک تاجر کلان است”، اظهار داشت:

بیت کوین دارای بسیاری از ویژگی های سرمایه گذار اولیه در یک شرکت فناوری است – مانند سرمایه گذاری با استیو جابز و اپل، یا سرمایه گذاری در Google.

جونز در ادامه عنوان کرد: “من به مقدار بسیار ناچیزی بر روی بیت کوین سرمایه گذاری کرده ام. من پرچمدار بیت کوین نیستم. وی همچنین در ادامه افزود: من بسیار متعجب شدم از اینکه تعداد از افراد واقعاً باهوش به بیت کوین اعتقاد دارند. وی توضیح داد که بیت کوین طرفداران زیادی از سراسر جهان دارد که “تلاش می کنند بیت کوین را به عنوان یک ذخیره ارزش تبدیل کرده و در سطح بسیار بالایی آن را معامله کنند.”