گزارشات منتشر شده حاکی از آن است که صرافی ارزهای دیجیتال معروف پولونیکس (Poloniex) اخیرا تصمیم گرفته تا ارز دیجیتال دیجی بایت (DigiByte) را از لیست ارزهای دیجیتال خود خارج کند. این اتفاق چند ساعت پس از آن رخ داد که بنیان گذار دیجی بایت از شرکت و صرافی ارز دیجیتال پولونیکس که گفته می شود مسئول اداره ارز دیجیتال ترون است، انتقاد کرد.

خروح دیجی بایت از صرافی پولونیکس

طبق اطلاعیه رسمی صرافی ارز دیجیتال پولونیکس، دیجی بایت به زودی از پلتفرم این صرافی خارج می شود. جالب است که در این خبر گفته شده است: این حذف بعد از یک بررسی دقیق صورت گرفته و دیجی بایت استاندارد قرار گرفتن در لیست ارزهای دیجیتال ما را ندارد.

با اینکه صرافی پولونیکس توضیح بیشتری درباره این موضوع ارائه نداده است، اما اکثریت جامعه، این اتفاق را با نظرات پیشین جرد تِیت (Jared Tate)، بنیانگذار دیجی بایت مرتبط می دانند. تنها چند ساعت پیش از حذف، آقای تیت از این صرافی انتقاد کرد و آن را یک سیرک نامید. وی همچنین با بیان اینکه صرافی پولونیکس به بازار گرم کن ترون تبدیل شده است، درباره نقش داشتن ترون در عملیات های این صرافی صحبت کرد.
جرد تیت توئیتر خود نوشت:

من بسیار عصبانی هستم که داده های شخصی من، دوستان و خانواده ام و داده های حساس سایر مشتریان آمریکایی دیجی بایت اکنون در دست این سیرک، صرافی پولونیکس قرار گرفته که بهتر است آن را بازار گرم کن ترون بنامیم.

البته ممکن است انتقاد شدید جرد تیت از صرافی پولونیکس و ترون از خبرهای دیگری نشات گرفته باشد که مربوط به مالک پیشین این صرافی به نام شرکت سرکل (Circle) است. سرکل در پستی توضیح داده بود که اگر مشتریان وجوه خود را از پلتفرم این شرکت خارج نکنند، مشمول کارمزد خواهند شد. علاوه بر این، پس از شانزدهم دسامبر، درصورتی که هنوز وجوهی باقی مانده باشد، ممکن است که به دولت تعلق بگیرد.

جرد تیت در مقابل صرافی بایننس و ترون

حملات توییتری جرد تیت نیز سابقه خود را دارد و وی با دیدگاه های خود در مورد برخی از نام های معتبر صنعت از جمله صرافی بایننس و ترون شناخته می شود. به طور خاص تر بخواهیم بگوییم، وی مخالف بنیانگذاران این دو شرکت، به ترتیب چانگ پنگ ژائو و جاستین سان است.

در ماه سپتامبر، گزارش شده بود که تیت برای اضافه کردن دیجی بایت به لیست ارزهای دیجیتال خود در حاال مذاکره با صرافی بایننس می باشد. با این حال، به گفته وی، این صرافی مبلغ ۳۰۰ هزار دلار و ۳ درصد از کل تراکنش های دیجی بایت را درخواست کرده است. وی گفت: این شرایط در بلاک چین کاملا غیرمترمرکز مانند دیجی بایت امکان پذیر نیست.

اخیرا هم وی به مخالفت با چانگ پنگ ژائو و جاستین سان برخاسته است. وی این بار در گفتارش صریح تر عمل کرده و آن ها را تعدادی کلاهبردار نامیده است. گفته می شود که این حمله علیه ماهیت متمرکز ارز دیجیتال ترون جاستین سان آغاز شده است. طبق گفته های تیت، صرافی بایننس ۵۶ درصد از قدرت رای گیری ترون را کنترل می کند، بدین معنی که ژائو و سان، ۲۵ تا از ۲۷ نود شبکه را کنترل می کنند و آن را به یک تئاتر متمرکز تبدیل می کنند.