راکوتن (Rakuten)، نسخه‌ی ژاپنی فروشگاه اینترنتی آمازون طی اطلاعیه‌ای عنوان کرد که پلتفرم معاملاتی ارزهای دیجیتال خود را برای عموم راه ‌اندازی کرده است و از این طریق می تواند موجب ورود میلیون ‌ها کاربر به فضای ارزهای دیجیتال شود.

۳ دارایی‌ دیجیتال پشتیبانی شده در راکوتن

در اطلاعیه رسمی ساعاتی پیش تصریح شده بود که یک شرکت تابعه یکپارچه گروه راکوتن و اپراتور یک تجارت تبادل دارایی های دیجیتال، شرکت Rakuten Wallet، اکنون برای تجارت آماده است. این غول خرده فروشی آنلاین در ادامه عنوان کرد که کاربران در حال حاضر می توانند از طریق برنامه تلفن همراه خود، بیت کوین، اتریوم و بیت کوین کش را مورد معامله قرار دهند. گفتن یاست که در حال حاضر، فقط سیستم های اندرویدی پشتیبانی می شوند، اما برنامه هایی برای انتشار نسخه iOS در آینده نیز وجود دارد.

قابل فهم است که به دنبال هک شدن اخیر صرافی ارزهای دیجیتال در این کشور، امنیت به اولویت اصلی این شرکت تبدیل شده است. راکوتن افزود:

دارایی‌ های مشتریان به‌ طور جداگانه از دارایی‌ های شرکت در یک حساب اختصاصی نگه ‌داری خواهد شد. دارایی‌ های دیجیتال در کیف‌ پول‌ های سرد (Cold Wallet) همراه با معیار‌های امنیتی اضافی همانند سیستم‌ های دارای چند امضاء و احراز هویت دو مرحله‌ای ذخیره خواهد شد. این صرافی با یک شرکت امنیت بلاک چین به نام CipherTrace به منظور امنیت بیشتر در حوزه‌ی مقابله با پولشویی همکاری می‌ کند.

این خدمات، با ارز رسمی ژاپن (JPY) و به صورت ۲۴ ساعت شبانه روز و ۳۶۵ روز سال ارائه خواهد شد. همچنین در این اطلاعیه‌ آمده است که ویژگی‌ های اضافی همانند تائید سپرده‌ ها، فروش و نمودار لحظه‌ ای نیز در دسترس خواهد بود. علاوه بر این، هزینه ای برای افتتاح یا مدیریت حساب، خرید و یا فروش دارایی ‌های دیجیتال و واریز پول وجود ندارد. هرچند کاربران به منظور برداشت ارز فیات ۳۰۰ ین و برای برداشت ارزهای دیجیتال باید یک هزینه‌ی ناچیز را بپردازند.

راکوتن همچنین صاحب بانکی است که به صرافی ارزهای دیجیتال مرتبط شده و واریز و برداشت ارزهای فیات را برای دارندگان حساب تسهیل می ‌کند. Rakuten Wallet Inc نیز برای فعالیت در ژاپن به طور کامل قانون‌ گذاری شده است.

طبق تحقیقات، تعداد کاربران راکوتن به‌ طور پیوسته در حال افزایش است و هم ‌اکنون بالغ بر ۱۰۰ میلیون نفر می باشد. این شرکت در حال حاضر با ایجاد حفاظت و امنیت اضافی، ورود کاربران به عرضه‌ی ارزهای دیجیتال را آسان ‌تر کرده است.

واکنش بازار؟

بازار ارزهای دیجیتال روز گذشته با تغییرات قیمتی همراه بود و بیت ‌کوین نیز توانست که ناحیه‌ی مقاومتی خود در سطح ۱۰،۷۵۰ دلار را بشکند.

لازم به ذکر است که سایر دارایی های دیجیتال از جمله اتریوم نیز با پیروی از این شرایط با افزایش قیمت روبرو شدند و این ارز دیجیتال به سطح ۲۰۰ دلار بازگشت که یک سطح حمایتی مهم از نظر احساسی برای سرمایه‌ گذاران به شمار می رود. در حال حاضر آلت کوین ها به طور کلی عملکرد خوبی دارند، چراکه بسیاری از آنها با رشد ۵ درصدی مواجه بودند و ارزش بازار ارزهای دیجیتال به سطح ۲۸۰ میلیارد دلار بازگشت.