به گفته یکی از تحلیلگران خبرگزاری بلومبرگ، علیرغم اینکه ارزش بازار ارزهای دیجیتال به پایین‌ترین حد خود در چند ماه گذشته رسیده است، ارزهای دیجیتال بزرگ مانند بیت‌کوین (BTC) و اتر (ETH) احتمالاً در سال ۲۰۲۲ به بالاترین حد خود خواهند رسید.

بر اساس پیش‌بینی‌های تحلیلگر بلومبرگ، مایک مک‌گلون (Mike McGlone)، بیت‌کوین و اتریوم در سال ۲۰۲۲ به ترتیب به سمت ۱۰۰ هزار دلار و ۵ هزار دلار خواهند رفت. مک‌گلون همچنین می‌گوید: “مشکل کلیدی ما فدرال رزرو است، چرا که با بیشترین تورم در چهار دهه اخیر مواجه است و در صورت ادامه یافتن ارزش دارایی‌های ریسکی مانند ارز دیجیتال، تمایل به افزایش نرخ بهره خواهد داشت.”

مک‌‌گلون همچنین پیش‌بینی کرد که بیت‌کوین، اتریوم و استیبل‌کوین‌های متصل به دلار آمریکا در سال ۲۰۲۲ تسلط خود به بازار را حفظ خواهند کرد؛ اما این موضوع شامل تمامی رمزارزها نخواهد شد، ارزهای برنده سال ۲۰۲۱ مانند بایننس‌کوین (BNB) و سولانا (SOL) ممکن است در سال ۲۰۲۲ دیگر بخشی از پنج رمزارز برتر نباشند.

این تحلیلگر در ادامه صحبت‌های خود می‌گوید که افزایش نرخ بهره توسط فدرال رزرو در سال ۲۰۲۲ می‌تواند یک سناریوی برد-برد برای بیت‌کوین در مقابل بازار سهام باشد و از آن حمایت کند. این احتمال وجود دارد که بیت‌کوین در سال ۲۰۲۲ دست برتر را در برابر بازار سهام داشته باشد. مک‌گلون نوشت: “ارزهای دیجیتال در میان دارایی‌های پرخطر هستند، اما رمزارزهای اول و برتر بازار در حال تبدیل شدن به ذخیره‌های دیجیتالی جهانی هستند.”

اقدامات احتمالی فدرال رزرو برای سیاست‌های پولی سخت‌تر در سال ۲۰۲۲ می‌تواند برای ارزهای دیجیتال و بازار سهام چندان جالب نباشد، اما این اتفاق ممکن است احتمالات خوبی هم به همراه داشته باشد چرا که سرمایه‌گذاران ارزش آن را به عنوان یک دارایی ذخیره‌ دیجیتالی با ارزش می‌دانند و ممکن است که بیت‌کوین همچنان در سال ۲۰۲۲ در صدر باقی بماند.

مک‌گلون دلایل خود را برای این سناریو برد-برد ذکر کرده است، او می‌گوید که شاخص S&P 500 در حال حاضر بیش از میانگین متحرک ۶۰ ماهه خود در بیش از دو دهه گذشته است و بیت‌کوین به عنوان یک محافظ در برابر تورم در حال افزایش محبوبیت در میان سرمایه‌گذاران است. مک‌گلون گفت: “بازارهای دارایی افزایش یافته‌اند اما به نظر می‌رسد که بیت‌کوین و دیگر سهم‌های بزرگ به سبد خرید سرمایه‌گذاران بازگشته‌اند. بیت‌کوین افزایش چشمگیری در سال ۲۰۲۲ خواهد داشت و تنها بحث زمان مطرح است.”

به طور کلی، مک‌گلون معتقد است که بیت‌کوین در موقعیت منحصر به فردی برای عملکرد بهتر در بازار سهام قرار دارد. او انتظار دارد که در بازار گسترده ارزهای دیجیتال، سه رمزارز بیت‌کوین، اتریوم و تتر در سال ۲۰۲۲ خود را حفظ کنند و به دارایی با ارزش برای سرمایه‌گذاری و ذخیره تبدیل شوند.

مک‌گلون تنها تحلیلگری نیست که فکر می‌کند بیت‌کوین می‌تواند به ۱۰۰ هزار دلار برسد. زک پاندل عضو تیم مدیریت شرکت EM FX گفته بود که بیت‌کوین می‌تواند در ۵ سال آینده ۵۰ درصد از ارزش بازار سهام را در دست بگیرد و قیمت بیت‌کوین با افزایش سرمایه‌گذاران بازار سهام به بیش از ۱۰۰ هزار دلار خواهد رسید.

در زمان نگارش این مقاله، بیت‌کوین با ۱٫۵۸ درصد افزایش در قیمت ۴۱,۹۴۷ دلار معامله می‌شود و در هفت روز گذشته حدود ۱۱ درصد کاهش داشته است. بیت‌کوین پس از نشست ماه دسامبر FOMC فدرال رزرو شروع به کاهش کرد و نشان داد که نهاد‌های نظارتی به افزایش نرخ بهره در سال ۲۰۲۲ اطمینان دارند. بازار همچنین در واکنش به قطع اینترنت در قزاقستان و اختلال در نرخ هش ماینینگ، در حال کاهش است.