واتس اپ، سرویس پیام رسان فیس بوک در حال انجام مذاکرات اولیه با چندین شرکت پرداخت دیجیتال و بانک های دولتی برای راه اندازی سرویس پرداخت دیجیتال خود در اندونزی می باشد.

طبق گزارش رویتز، واتس اپ در حال مذاکره با سرویس رزرو حمل و نقل Go-Jek، ارائه دهنده‌ی پرداخت موبایلی DANA، استارتاپ فین تک OVO و بانک دولتی Mandiri می باشد. بر اساس این گزارش، بانک Mandiri یک سرویس کیف پول دیجیتال می باشد.

طبق گزارش رویترز، برنامه‌ی واتس اپ برای اندونزی، پشتیبانی از پرداخت ها با استفاده از کیف پول های دیجیتال در این منطقه است. این گزارش همچنین عنوان می کند که مذاکرات فیس بوک در اندونزی می تواند به الگویی تبدیل شود که بعداً از آن برای دوری از قوانین و مقررات محلی استفاده شود و این امر به ممنوعیت های کیف پول های دیجیتال خارجی مربوط می شود.

سخنگوی فیس بوک تائید کرد که واتس اپ در حال مذاکره با شرکای مالی خود در اندونزی می باشد اما از ارائه جزئیاتی در این باره اجتناب کرده و گفت:

واتس اپ در حال گفتگو با شرکای مالی خود در اندونزی تا در مورد پرداخت ها با تفاهم برسند، اگرچه، این گفتگوها در مراحل اولیه به سر می برند و ما چیز بیشتری برای ارائه در این مورد نداریم.

اگرچه این منابع عنوان کردند که مذاکرات فیس بوک با این سه شرکت پرداختی به زودی به سرانجام خواهد رسید، اما راه اندازی این سرویس تا سال ۲۰۲۰ صورت نخواهد گرفت، چرا که طبق گزارشات واتس اپ به دنبال راه اندازی این سرویس به طور همزمان و یا زودتر، در کشور هند می باشد. بر اساس این گزارش، فیس بوک همچنان منتظر است تا قبل از راه اندازی این سرویس پرداختی مبتنی بر واتس اپ در کشور هند، تائید قانون گذاران آن را به دست بیاورد.

لیبرا در وی چت

همانطور که پیش از این توسط کوین تلگراف گزارش شد، فیس بوک قصد دارد تا سرویس کیف پول ارز دیجیتال خود با نام کالیبرا را در پیام رسان واتس اپ و همه پلتفرم های مختص آن ادغام کند. کالیبرا میزبان استیبل کوین فیس بوک یعنی لیبرا می باشد. اگرچه، لیبرا در کشور هند یا سایر کشورهایی که ارزهای دیجیتال را ممنوع اعلام کرده اند، در دسترس نمی باشد. سخنگوس کالیبرا در ماه آوریل سال جاری در این باره عنوان کرد:

بلاک چین لیبرا جهانی خواهد بود، اما این امر به عهده ارائه دهندگان کیف پول است تا تعیین کند که در چه مکانی فعالیت داشته باشد و در چه مکانی فعالیت نداشته باشد. کالیبرا در کشورهایی که مورد تحریم ایالات متحده قرار دارند و یا در کشورهایی که ارزهای دیجیتال را ممنوع اعلام کرده اند، در دسترس نخواهد بود.