بر اساس گزارش های منتشر شده، پس از آنکه MicroStrategy در هفته جاری ۲۱,۴۵۴ بیت کوین خریداری کرد، BlackRock غول سرمایه گذاری ۸۹ میلیارد دلاری نیز اکنون بطور غیر مستقیم بیت کوین را نگهداری می کند.

در اوایل این هفته گاوها و سرمایه گذاران ارز دیجیتال بیت کوین (BTC) از این خبر که MicroStrategy، یک شرکت اطلاعاتی با با ارزش ۱٫۲ میلیارد دلار که در فهرست Nasdaq لیست شده است، بطور رسمی با خرید ۲۱،۴۵۴ بیت کوین (۲۵۰ میلیون دلار) این ارز دیجیتال را به عنوان دارایی ذخیره اصلی خود پذیرفته بود، هیجان زده شدند.

این امر موجب شد تا اکثر تحلیلگران ارز دیجیتال برتر و صنعتگران، اظهارات خوشبینانه خود را نسبت به این اقدام در توییتر ارسال کنند و برای بسیاری، این عقیده خود را تأیید کردند که بیت کوین در مراحل اولیه بازار گاو نر قرار دارد.

در حالی که این خبر هیجان انگیز است و نشانه محکمی است مبنی بر ادامه پذیرش نهادهای ارز دیجیتال می باشد، می توان گفتکه خبرهای بهتری هم در راه است. BlackRock ، غول سرمایه گذاری ۸۹ میلیارد دلاری، بزرگ ترین سهامدار MicroStrategy می باشد.

بر اساس داده های CNN Business، مشاوران صندوق BlackRock 15.24 درصد از سهام MicroStrategy را در اختیار دارند. این بدان معنی است که خرید اخیر BlackRock، MicroStrategy در معرض غیرمستقیم بیت کوین قرار می دهد، این شرکت اساساً خود را به یک ” publicly-traded Bitcoin play” تبدیل کرده است.

BlackRock بزرگ ترین سهامدار MicroStrategy می باشد. منبع: CNN Business

MicroStrategy کاهش ارزش دلار را پیش بینی می‌کند

MicroStrategy در یک بیانیه رسمی اعلام کرد که بیت کوین را به عنوان “دارایی اصلی ذخیره خزانه داری” خود مورد پذیرش قرار می دهد و مایکل جی سیلور (Michael J. Saylor)، مدیرعامل این شرکت اذعان داشت که بیت کوین به طور بالقوه می تواند از پول نقد برتر باشد. سیلور در این باره اظهار داشت:

“بیت کوین از زمان راه اندازی اش که بیش از یک دهه پیش رخ داده است، به عنوان یک افزودنی مهم در سیستم مالی جهانی ظهور کرده است، و ویژگی هایی ارائه می دهد که که برای افراد و نهادها مفید است. MicroStrategy بیت کوین را به عنوان دارایی سرمایه گذاری مشروع شناخته است که می تواند از پول نقد برتر باشد و بر همین اساس بیت کوین را به عنوان سرمایه اصلی در استراتژی ذخیره خزانه داری خود قرار داده است.”

با در نظر گرفتن اظهارنظرهای قبلی این دو استراتژیست ( Saylor و BlackRock ) درباره بیت کوین، این خرید حتی جالب تر هم به نظر می رسد.
ریچارد تورین (Richard Turnill)، استراتژیست سرمایه گذاری جهانی BlackRock در گفتگوی فوریه سال ۲۰۱۸ با CNBC اظهار داشت:

“ما مشاهده می کنیم که ارزهای دیجیتال به طور بالقوه در آینده در زمینه استفاده در بازارها گسترش بیشتری می یابند. با این حال، اکنون اعتقاد داریم که آنها فقط باید توسط کسانی که می توانند ضررهای کامل را تحمل کنند، مورد توجه قرار گیرند.”

در آن زمان، Turnill برخی از عواملی را مطرح کرد که می تواند به بیت کوین در بلند مدت کمک کند. وی همچنین تأکید کرد که یک چارچوب نظارتی جهانی در مورد ارزهای دیجیتال به طور بالقوه می تواند به رشد دارایی های دیجیتال کمک کند.

از آن زمان، کارگروه اقدام مالی (FATF) تحت G7 یک چارچوب نظارتی یکپارچه برای ارزهای دیجیتال ایجاد کرد. اکثر کشورهای مهم در آسیا، اروپا و ایالات متحده نیز سیاست های روشن تری در رابطه با ارزهای دیجیتال اتخاذ کرده اند.

سیلور که این هفته ابراز خوشبینی خود را نسبت به مسیر طولانی مدت بیت کوین ابراز داشت، در سال ۲۰۱۳ چشم انداز بحرانی تری داشت نسبت به این ارز دیجیتال داشت. وی در این باه عنوان کرده بود:

“روزشمار بیت کوین شروع شده است. به نظر می رسد که فقط قبل از آنکه سرنوشت مشابه قمار آنلاین را متحمل شود، سرنوشت ساز است. “

برداشت افراد نسبت به بیت کوین در حال تغییر است

شرکت هایی که قبلاً بیت کوین را رد می کردند، اکنون شروع به پذیرش ارزهای دیجیتال می کنند. به عنوان مثال، JPMorgan در ماه مه، صرافی های بیت کوین کوین بیس و جمینی را به عنوان مشتری پذیرفت.

لازم به ذکر است که این روند تغییر در صنعت ارز دیجیتال افزایش بلوغ روزافزون بیت کوین و رشد آن به عنوان ذخیره ارزش را برجسته می کند.