گزارش های منتشر شده حاکی از آن است که بانک مرکزی کره جنوبی در حال اجرای برنامه آزمایشی ارز دیجیتال بانک مرکزی خود می باشد، اما هنوز هم اصرار دارد که فعلاً برنامه ای برای راه اندازی ندارد. بانک مرکزی کره جنوبی اعلام کرده که سال آینده مرحله آزمایشی توزیع ارز بانک مرکزی خود یا CBDC را آغاز می کند.

طبق مقاله ای در رسانه محلی The Korea Herald، با توجه به اینکه موسسات مالی در امر توزیع و ثبت تراکنش ها برروی بلاک چین وارد کار می شوند، شاهد ورود وون دیجیتال به چرخه اقتصاد خواهیم بود.

همانطور که کوین تلگراف گزارش داد، طرح آزمایشی ۲۲ ماهه CBDC بانک مرکزی کره در مارس سال جاری آغاز شد. توزیع در مرحله سوم و آخراین برنامه است و به نظر می رسد با نقشه راه ارائه شده در زمان اجرای طرح، طبق برنامه باشد.

مرحله اول در ماه جولای به پایان رسید و الزامات و طراحی ارز دیجیتال بانک مرکزی را همراه با بررسی فناوری مورد نیاز برای اجرای پروژه تعریف کرد.
مرحله دوم در حال حاضر در جریان است و در این مرحله تمرکز بر تجزیه و تحلیل این تجارت و فرآیندهای مربوطه است. این برنامه تا پایان سال ۲۰۲۰ ادامه دارد و منجر به مرحله ساخت و توزیع نهایی می شود.

علی رغم پیشرفت چشمگیر در این برنامه آزمایشی، بانک مرکزی کره بر این باور است که در حال حاضر هیچ برنامه تایید شده ای برای راه اندازی ارز دیجیتال بانک مرکزی پس از تکمیل آن وجود ندارد. در عوض، بانک مرکزی کره تمایل دارد که در صورت تغییر ناگهانی شرایط بازار در سطح ملی یا جهانی، آمادگی کامل برای انجام چنین اقداماتی را داشته باشد.