این روزها، بحث بازی‌های ارز دیجیتال بسیار داغ است. به خصوص آنکه افراد با انجام عملی ساده می‌توانند درآمدهای دلاری کسب کنند و وارد دنیای ارزهای دیجیتال شوند. اما باید توجه کرد که همه چیز تنها بازی کردن و کسب سکه نیست و افراد باید بتوانند سکه‌های خود را به «جایی» منتقل کنند که با استفاده از آن بتوانند سکه‌ها را به ارز دیجیتال و در نهایت پول تبدیل کنند.

یکی از بازی‌های رمزارزی که در هفته‌های اخیر تب و تاب زیادی را به این بازار وارد کرده، همستر کامبت است که انتقال همستر به ولت آن هم در شرایطی که زمزمه‌های لیست شدنش همستر در صرافی‌های خارجی به گوش می‌رسد؛ نیز به یکی از اصلی‌ترین دغدغه‌های کاربران این بازی تبدیل شده است.

سرمایکس این امکان را فراهم آورده تا افراد در بازار پیش عرضه یا Pre Market بتوانند سکه‌هایی که از بازی جمع‌آوری کرده‌اند، در این بازار به فروش رسانند. بازی‌کنندگان پس از ثبت‌نام و احراز هویت قادر خواهند بود در این بازار به مبادله و معامله سکه‌های کسب کرده در بازی بپردازند. در این مقاله، به شما توضیح خواهیم داد که چگونه می‌توانید سکه‌های همستر کامبت خود را به کیف پول «تون کیپر» منتقل کنید.

انتقال همستر به ولت

یکی از اصلی‌ترین سوالات کاربران در مورد بازی همستر، نحوه انتقال و اتصال همستر به کیف پول یا ولت است. برای انتقال همستر به ولت در همستر کامبت، مراحل زیر را دنبال کنید:

  1. به صفحه Airdrop در بازی همستر کامبت بروید.
  2. گزینه Connect your TON wallet را انتخاب کنید.
  3. در پیام جدید، از شما خواسته می‌شود تا یک کیف پول تون کوین را به بازی متصل کنید یا در صورت نداشتن کیف پول، یک کیف پول جدید بسازید. مجدداً روی Connect your TON wallet کلیک کنید.
  4. لیستی از کیف پول‌های تون کوین به همراه کیف پول تلگرام نمایش داده می‌شود. توجه داشته باشید که کیف پولتلگرام به دلیل مسدود کردن تراکنش‌ها و حساب‌های کاربران ایرانی، گزینه مناسبی نیست. در ادامه در مورد این مورد بیشتر صحبت خواهیم کرد.
  5. پیشنهاد می‌شود از کیف پول «تون کیپر» استفاده کنید. اگر کیف پول «تون کیپر» ندارید، می‌توانید با مراجعه به راهنمای مربوطه یک ولت جدید بسازید.
  6. برای حفظ امنیت دارایی‌های خود، از یک کیف پول جایگزین و بدون موجودی به جای کیف پول اصلی‌تان استفاده کنید.
  7. پس از انتخاب «تون کیپر»، به اپلیکیشن مربوطه هدایت می‌شوید. بر روی Connect wallet کلیک کرده و مجوز اتصال ربات به «تون کیپر» را تأیید کنید.
  8. در مرحله بعدی، رمز ورود به کیف پول خود را وارد کنید تا اتصال نهایی شود.
  9. در نهایت، صفحه‌ای نمایش داده می‌شود که بخشی از آدرس کیف پول شما در آن قابل مشاهده است.

تغییر کیف پول در همستر کامبت

حال که با نحوه انتقال همستر به ولت آشنا شدید، باید بتوانید در صورت لزوم کیف پول‌تان را تغییر دهید. یکی از نکات بسیار مهم در فرآیند نقد کردن همستر، تغییر کیف پول شما است. برای تغییر کیف پول در همستر کامبت، مراحل زیر را دنبال کنید:

  1. به صفحه Airdrop بروید.
  2. روی گزینه Connect your TON wallet کلیک کنید.
  3. در صفحه باز شده، علامت ضربدر کنار آدرس کیف پول را انتخاب کنید.
  4. سپس دکمه Yes را بزنید تا کیف پول قبلی از سیستم جدا شود.
  5. حالا می‌توانید مراحل اتصال کیف پول جدید را طی کنید و آن را به بازی متصل نمایید.

انتقال همستر به تون کیپر

انتقال همستر به «تون کیپر» در طی فرآیند انتقال همستر به ولت انجام می‌شود. در بخش‌های قبل توضیح دادیم که چگونه می‌توانید اتصال بین ولت و همستر را برقرار کنید. در قسمت مذکور، لیستی از ولت‌ها برای شما نمایش داده می‌شود که با انتخاب آن‌ها به یکی از کیف‌ پول‌ها متصل خواهید شد. طبیعتا اگر در آن مرحله، کیف پول «تون کیپر» که بهترین کیف پول برای شبکه تون است را انتخاب کنید، می‌توانید همسترهای خود را به این ولت معروف منتقل کنید.

حذف کیف پول تلگرام از همستر کامبت

همان‌طور که در قسمت‌های قبلی بررسی کردیم، انتخاب کیف پول تلگرام به عنوان ولت نهایی شما، ممکن است سرمایه و زحمت‌تان را از بین ببرد. دلیل این امر نیز تحریم بودن ما نسبت به این کیف پول است. بنابراین، اگر در مرحله اتصال و انتقال همستر به ولت، کیف پول تلگرام را انتخاب کرده‌اید باید سریعا آن را به «تون کیپر» تغییر دهید. برای تغییر کیف پول و حذف کیف پول تلگرام به مطالبی که اندکی قبل در تغییر کیف پول همستر گفتیم مراجعه کرده و نسبت به تغییر کیف پول‌تان اقدام کنید.

چگونه کیف پول همستر را فعال کنیم؟

همان‌طور که در قسمت انتقال همستر به ولت توضیح دادیم برای انجام این کار لازم است ابتدا سراغ قسمت Airdrop بروید. اگر به قسمت‌های قبلی توجه کرده باشید، متوجه می‌شوید که فعال کردن کیف پول همستر کار چندان سختی نیست و به راحتی می‌توانید در عرض چند دقیقه انجام دهید. نکته بسیار مهم در مورد فعال‌سازی کیف پول همستر این است که باید در ساخت آن عجله کنید!. طبیعتا همستر برای اتصال و انتقال همستر به ولت بازه زمانی خاصی را در نظر گرفته است و نهایتا تا مدتی پس از لیست شدن آن می‌توانید اتصال‌تان را نهایی کنید.

انتقال همستر به اکانت دیگر

در بازی همستر کامبت، انتقال سکه‌های همستر به اکانت دیگر حتی پس از راه‌اندازی توکن همستر امکان‌پذیر نیست. هر کاربر تنها می‌تواند سکه‌های خود را به یک کیف پول متصل به بلاکچین تون کوین منتقل کند. یکی از اصلی‌ترین نکاتی که در این قسمت وجود دارد، سواستفاده و کلاهبرداری خیلی از افراد است. شاید شما هم دیده باشید که کانال‌های تلگرامی یا پیج‌های مختلف اینستاگرامی قیمت‌های مختلفی را برای خرید همسترهای شما پیشنهاد می‌دهند. طبیعتا تنها راه دسترسی آن‌ها به همسترهای شما، دسترسی به اکانت تلگرام شماست!

انتقال همستر به صرافی

پس از بررسی نکات لازم درباره انتقال همستر به ولت، نوبت به انتقال آن به صرافی می‌رسد. لطفا توجه داشته باشید که در حال حاضر امکان انتقال همستر به صرافی وجود ندارد و باید برای اینکه بتوانید این مراحل را انجام دهید منتظر قیمت‌گذاری و لیست‌شدن آن بمانید. زمانی که همستر به عنوان یک ارز دیجیتال فعالیت خود را شروع کرد، می‌توانید مراحل انتقال را از ولت به صرافی انجام دهید.

برای انتقال همستر از کیف پول «تون کیپر» به صرافی، این مراحل را دنبال کنید:

  1. مطمئن شوید که مقدار کافی تون کوین در کیف پول «تون کیپر» برای پرداخت کارمزدهای انتقال دارید.
  2. دریافت آدرس مقصد از صرافی:
  • به صرافی مورد نظر خود مراجعه کنید.
  • آدرس کیف پولی که قصد انتقال همستر به آن را دارید، کپی کنید.
  1. در «تون کیپر»، ارز همستر را جستجو کنید.
  2. آدرس کپی شده از صرافی را در بخش مربوط به آدرس مقصد وارد کنید.
  3. فرآیند انتقال را تکمیل کنید.

هر صرافی ممکن است جزئیات متفاوتی در فرآیند انتقال داشته باشد، اما اصول کلی به همین شکل است. با استفاده از آدرس‌های کیف پول و صرافی، می‌توانید انتقال همستر را انجام دهید.

نقد کردن همستر

فرآیند نقد کردن همستر با انتقال همستر به ولت شروع می‌شود. در مرحله بعدی باید همسترهایتان را از ولت «تون کیپر» به صرافی مقصد منتقل کنید. البته لازم به ذکر است که پیش از آنکه بخوایم همسترهایمان را نقد کنیم، لازم است منتظر لیست ‌شدن و قیمت‌گذاری آن باشیم. پس از قیمت‌گذاری و ایجاد قابلیت انتقال توسط تیم سازنده همستر، این امکان برای همه فراهم خواهد شد.

بهترین ولت همستر کامبت

تون کیپر یکی از بهترین کیف پول‌های همستر کامبت محسوب می‌شود. این کیف پول با رابط کاربری ساده خود، محبوبیت زیادی بین کاربران پیدا کرده است. «تون کیپر» امکانات متعددی را ارائه می‌دهد که شامل موارد زیر است:

  • اتصال سریع به برنامه‌های شبکه تون: این کیف پول قابلیت اتصال سریع و آسان به برنامه‌های دیگر موجود در شبکه تون را دارد.
  • پشتیبانی از انتقال ارزها: کاربران می‌توانند به سادگی ارزهای دیجیتال خود را منتقل کنند.

این ویژگی‌ها تون کیپر را به گزینه‌ای ایده‌آل برای استفاده در بازی همستر کامبت تبدیل کرده است.

آیا می‌توان دو اکانت همستر را به یک ولت متصل کرد؟

انتقال همستر به ولت می‌تواند توسط ۲ اکانت مختلف صورت گیرد، اما این کار ممکن است در آینده مشکلاتی را ایجاد کند. در اینجا به چند نکته مهم در این باره اشاره می‌کنیم:

  1. مشکلات امنیتی:

داشتن چند اکانت متصل به یک کیف پول، خطرات امنیتی را افزایش می‌دهد. اگر دسترسی به کیف پول به هر دلیلی از دست برود، تمام اکانت‌های متصل به آن نیز در معرض خطر قرار می‌گیرند.

  1. ریسک‌های بازی:

برخی از بازی‌ها و پلتفرم‌ها ممکن است در آینده سیاست‌های خود را تغییر دهند و اجازه اتصال چند اکانت به یک کیف پول را ندهند. این تغییرات می‌توانند مشکلاتی را برای کاربرانی که چند اکانت دارند ایجاد کنند.

جمع‌بندی

بازی‌های تلگرامی و اقبال عمومی به آن‌ها در چند سال اخیر ( نات کوین، همستر کامبت و ..) نشان داد که پتانسیل علاقمند کردن افراد به مباحث مربوط به بازارهای ارز دیجیتال نه در مباحث بسیار تخصصی که در مواردی بسیار ساده مانند بازی‌های تلگرانی وجود دارد.

صرافی‌های مدرنی که همسو با نیاز بازار و کاربران خود گام بر می‌دارند از این فرصت استفاده می‌کنند تا بتوانند با بازار پیش عرضه، سکه‌های جمع شده کاربرانش در بازی‌ها را به صورتی «قابل معامله» کنند.