پس از اعلام رسمی تیم توسعه‌دهندگان ایردراپ محبوب همستر کامبت، پس از انتظار فراوان این ارز دیجیتال در تاریخ 5 مهر لیست شد.

بازی همستر کامبت یکی از معروف‌ترین مینی‌اپ‌های تلگرام است که چندین میلیون کاربر داشته و در بین ایرانیان نیز از محبوبیت بالایی برخوردار است. این بازی تلگرامی در واقع یک پروژه ارز دیجیتال‌ است که قصد دارد به شیوه ایردراپ وارد بازار شود؛ بدین‌صورت که بخشی از توکن‌‌های خود را به کاربرانی اهدا کند که تسک‌های این بازی را در ربات تلگرامی‌اش به انجام رسانده‌اند.

اما چگونه می‌توان ربات همستر را به کیف‌پول متصل کرد و توکن‌ها را انتقال داد؟ چرا که لازمه نقد کردن امتیازاتی که کسب شده‌اند، انتقال توکن‌ها به یک ولت و سپس فروش آن‌ها در یک صرافی است. اگر شما هم می‌خواهید با نحوه انتقال امتیازهای همستر آشنا شوید، پیشنهاد می‌شود ادامه این مطلب را از دست ندهید.

اهمیت اتصال ربات به کیف پول

اهمیت اتصال ربات به کیف پول

اهمیت اتصال ربات همستر کامبت به کیف‌پول قبل از لیست‌شدن این ارز دیجیتال‌ بدین‌خاطر است که معمولا ایردراپ‌ها مدت‌زمان کوتاهی را برای عرضه توکن‌های اصلی خود درنظر می‌گیرند و کاربرانی که از قبل ولت خود را به ربات متصل نکرده باشند، ممکن است ایردراپ را از دست بدهند؛ در واقع، داشتن امتیازات زیاد در بازی همستر، دلیلی بر به دست آوردن قطعی توکن‌ها نبوده و باید از قبل ربات را به کیف‌ پول متصل کرد.

اتصال همستر به کیف پول

اتصال همستر به کیف‌ پول و نقد کردن آن را می‌توان شامل دو بخش دانست:

  1. اتصال ربات به ولت تون‌کیپر
  2. اتصال تون‌کیپر به ولت صرافی

در ادامه هر دو را مورد بررسی قرار خواهیم داد.

اتصال ربات به ولت تون‌کیپر

همستر کامبت امکان اتصال به ولت‌های متنوعی را فراهم کرده است. در بین تمامی این گزینه‌ها، ولت Tonkeeper را می‌توان بهترین انتخاب دانست؛ چراکه سایر ولت‌ها ممکن است به‌خاطر تحریم‌های بین‌المللی دارایی کاربران ایرانی را بلوکه کنند.

برای اتصال به ولت تون‌کیپر، ابتدا باید اپلیکیشن این کیف‌پول را دانلود کرد؛ سپس باید از طریق ربات همستر وارد بخش Airdrop شد و گزینه Connect your TON wallet را انتخاب کرد. در این هنگام، ولت‌های متعددی نمایش داده می‌شوند که ولت Tonkeeperنیز بین آن‌ها قرار دارد. بعد از انتخاب Tonkeeper باید وارد این ولت شد و درخواست دسترسی ربات همستر را تایید کرد. بعد از این، ربات می‌تواند هنگام عرضه توکن‌ها آن‌ها را به ولت منتقل کند.

اتصال تون‌کیپر به ولت صرافی

گام بعدی، اتصال تون‌کیپر به صرافی است. باتوجه‌به این که توکن همستر هنوز در صرافی‌ها لیست نشده است، چنین امکانی وجود ندارد؛ اما به‌محض عرضه رسمی این رمزارز، بسیاری از صرافی‌ها مانند «سرمایکس» نیز آن را در لیست معاملاتی خود قرار می‌دهند و می‌توان با چند کلیک ساده، توکن‌ها را به پول نقد تبدیل کرد.

نکات مهم هنگام اتصال همستر به کیف پول

جدا از این که فقط باید از کیف‌پول Tonkeeper برای انتقال توکن‌های همستر استفاده کرد، نکات دیگری نیز وجود دارند که باید آن‌ها را هم درنظر داشت. تعدادی از مهم‌ترین‌ها عبارت‌اند از:

دانلود کیف پول از مراجع معتبر

برای این که از سلامت فرایند انتقال مطمئن بود، باید کیف‌پول Tonkeeper را از مراجع معتبری مانند گوگل‌پلی یا اپ‌استور دانلود کرد. استفاده از نسخه‌هایی که از سایت‌های دیگر دانلود شده‌اند ممکن است با ریسک امنیتی همراه باشد.

حفظ و نگه‌داری کلمات کیف پول

نه‌تنها هنگام ساخت یک ولت از طریق Tonkeeper، بلکه هنگام ساخت ولت به‌و‌سیله هرکدام از اپلیکیشن‌های کیف‌ پول، معمولا ۱۲ کلمه به‌عنوان Recovery Phrase در اختیار کاربر قرار می‌گیرند. با استفاده از این ۱۲ کلمه می‌توان درصورت گم‌شدن گوشی یا خراب‌شدن آن، به محتویات کیف‌پول دست یافت. در واقع Recovery Phrase ضامن امنیت توکن‌ها است؛ پیشنهاد می‌کنیم آن را در مکانی امن یادداشت کنید.

واریز مقداری رمزارز TON به کیف پول

ارز دیجیتال‌ همستر بر بستر شبکه TON فعالیت خود را آغاز خواهد کرد و برای این که بتوان بعد از لیست‌شدن و واریز توکن‌ها به Tonkeeper آن‌ها را به صرافی منتقل کرد، لازم است تا کارمزد شبکه را به‌وسیله ارز دیجیتال‌ TON پرداخت. بهتر است قبل از انتقال همستر به این کیف‌پول، مقداری ارز دیجیتال‌ TON را از قبل در آن نگه‌داری کرد. برای خرید رمزارز TON می‌توان به وبسایت سرمایکس مراجعه کرد و بعد از ساخت حساب کاربری و احراز هویت، هر مقدار کوین TON را خریداری نمود.

لازم به ذکر است که بعد از واریز توکن‌ها به کیف پول Tonkeeper، می‌توان آن‌ها را به هر ولت دیجیتال دیگر منتقل کرد. البته این کار نیز مانند انتقال رمزارز به صرافی‌ها برای فروش، نیازمند پرداخت کارمزد شبکه است. خوشبختانه شبکه TON یکی از شبکه‌هایی است که با وجود سرعت بالا، کارمزدهای کمی را برای انتقال ارزهای دیجیتال دریافت می‌کند.

عدم نصب برنامه‌های نامعتبر

بعضی از برنامه‌های نامعتبر، به‌خصوص در سیستم عامل اندروید، به اطلاعات سایر نرم‌افزارهای موجود روی گوشی ازجمله کیف‌پول دیجیتال دسترسی پیدا کرده و ارزها را سرقت می‌کنند. برای نگه‌داری امن از رمزارزها، همواره باید از نصب اپلیکیشن‌های گمنام خودداری کرد.

تاریخ لیست‌شدن همستر و عرضه توکن‌های اصلی

تاریخ لیست‌شدن همستر و عرضه توکن‌های اصلی

طبق آخرین اطلاعات منتشرشده، ارز دیجیتال‌ همستر در تاریخ ۵ مهر لیست خواهد شد. بعد از این تاریخ، کاربران می‌توانند توکن‌های اصلی این بازی را دریافت کنند؛ البته ممکن است تیم توسعه‌دهنده همستر این تاریخ را به تعویق بیاندازند؛ اما تاکنون اخباری در این‌باره منتشر نشده است.

آیا می‌توان توکن همستر را به ارزهای دیجیتال دیگر تبدیل کرد؟

بله؛ بعد از عرضه و انتقال همستر به کیف پول، می‌توان در صرافی‌ها این ارز را به هریک از ارزهای دیجیتال مرسوم تبدیل کرد. نکته مهمی که در این میان وجود دارد، این است که برای این کار باید از یک صرافی معتبر و دارای مجوز فعالیت استفاده کرد.

«صرافی سرمایکس» به‌عنوان اولین صرافی ارز دیجیتال، این امکان را فراهم کرده تا ارزهای دیجیتال همستر را پس از عرضه، به هر یک از رمزارزهای موجود در بازار تبدیل کرد. سرمایکس بیش از ۷۰۰ ارز دیجیتال‌ متنوع ارائه می‌دهد و نه‌ تنها در مقایسه با صرافی‌های ایرانی، بلکه در مقایسه با صرافی‌های خارجی نیز یکی از متنوع‌ترین‌ها است.

آیا ممکن است همستر را قبل از لیست شدن فروخت؟

خیر؛ متاسفانه بعضی از افراد سودجو مدعی هستند که امکان انتقال امتیازهای همستر هم‌اکنون نیز فعال بوده و می‌توان با فروش آن‌ها به قیمتی خوب، سود زیادی را به دست آورد. هدف اصلی اغلب مدعیان این موضوع کلاهبرداری بوده و هیچ راهی برای فروش توکن‌ها قبل از لیست‌شدن آن‌ها وجود ندارد. البته، کاربران می‌توانند در بازار پیش‌عرضه، قبل از لیست‌شدن همستر سفارشات خرید و فروش خود را ثبت کنند. سرمایکس و تعدادی دیگر از صرافی‌ها، هم‌اکنون این قابلیت را به کاربران خود عرضه می‌کنند.

بعد از لیست‌شدن همستر نیز ممکن است بسیاری از افراد قیمت‌های بالایی را برای خرید توکن‌های آن پیشنهاد دهند. طبیعی است که هدف اصلی آن‌ها نیز کلاهبرداری از کاربران است؛ چراکه بازار ارزهای دیجیتال بازاری بین‌المللی بوده و قیمت تمامی دارایی‌ها مشخص است.

جمع‌بندی

در این مطلب سعی شده تمامی نکات مرتبط با اتصال کیف‌پول به صرافی مورد بررسی قرار گیرد. بعد از لیست‌شدن توکن همستر، امکان انتقال نهایی ارزهای دیجیتال و تبدیل آن‌ها به ریال ایجاد می‌شود. شما نیز می‌توانید امتیازهای خود را در هر یک از صرافی‌های ایرانی نقد کرده و سود به دست آورید.