افزایش چشمگیر قیمت رمزارز شیبا اینو (SHIB) در ماه اکتبر باعث شد تا این رمزارز به بیستمین دارایی بزرگ بازار خرید و فروش ارزهای دیجیتال تبدیل شود. ارزش بازار خرید شیبا اینو در اوایل هفته جاری به ۱۱٫۰۸ میلیارد دلار رسید و در حال حاضر بالای ۱۰ میلیارد دلار قرار دارد، همچنین برای اولین بار در میان ۲۰ رمزارز برتر از نظر ارزش بازار قرار گرفته است. شیبا که الهام گرفته شده از رمزارز دوج‌کوین (Dogecoin) است، اکنون از پروژه‌های محبوب و بزرگ بلاک‌چین مانند استلار (XLM)، پالی‌گان (MATIC) و ترون (TRX) ارزشمندتر است.

رشد شیبا درست پس از توییت ایلان ماسک آغاز شد. مدیرعامل تسلا در ۴ اکتبر تصویری از سگ خانگی خود که از نژاد شیبا اینو می‌باشد را با عنوان Floki Frunkpuppy منتشر کرد. رمزارز شیبا یک ساعت پس از این توییت، بیش از ۴۰ درصد رشد کرد. این نخستین باری نیست که ایلان ماسک باعث چنین جهش‌هایی در بازار می‌شود و به همین منظور هم سرمایه‌گذاران زیادی تمایل به توییت‌های او دارند. ماسک در افزایش قیمت دوج کوین در اوایل سال ۲۰۲۱ نقش بزرگی داشته است.

با وجود جهش‌های قوی و رشد ۲۳۵ درصدی تنها در یک هفته، شیبا درست در همان تاریخی که تریدرها تصمیم گرفتند برای دریافت سود به ان ورود کنند، رشد خود را قطع کرد. قیمت این رمزارز اکنون در حال اصلاح شدن است و ارزش بازار شیبا رو به کاهش است و در روز جمعه به ۸٫۰۶ میلیارد دلار رسید.

فروش بالا در روز جمعه که باعث ریزش این رمزارز شد، این احساس را در سرمایه‌گذاران به وجود آورد که اکنون فرصت خوبی برای خرید در کف است. این احساس باعث خرید‌های بالا و جهش مجدد قیمت شیبا تا ۴۵ درصد شد. قیمت این رمزارز در زمان نگارش این مقاله ۰٫۰۰۰۰۲۶ دلار بوده و ارزش بازار آن حدود ۱۰٫۴۱ میلیارد دلار است.

اکنون وضعیت شیبا چگونه است؟

قیمت شیبا در روز گذشته با ۵ درصد کاهش همراه بود و به ۰٫۰۰۰۰۲۵ دلار رسید. این کاهش کماکان ادامه دارد و نشان می‌دهد که یک الگوی نزولی تشکیل شده و شاهد ریزش‌های بیشتری در آینده خواهیم بود. الگوی نزولی تشکیل شده این رمزارز از نوع مثلثی می‌باشد. در این نوع الگو، قیمت در منطقه‌ای که توسط دو خط همگرا مشخص شده نوسان دارد و در نهایت به سقوط ختم می‌شود.

نمودار قیمت چهار ساعته شیبا با قرارگیری الگوی نزولی مثلثی
نمودار قیمت چهار ساعته شیبا با قرارگیری الگوی نزولی مثلثی

تشکیل روند‌های نزولی نشان دهنده احساس خرید ضعیف در میان سرمایه‌گذاران است. قیمت تمایل به شکستن روند افقی خود دارد و در صورت انجام این کار، ریزش آغاز می‌شود. به طور خلاصه، اگر سطح حمایت افقی فعلی حفظ نشود، ممکن است که قیمت شیبا در روزهای آینده به زیر ۰٫۰۰۰۰۱۰۰۰ دلار برسد.

جهت خرید و فروش رمزارز شیبا اینو (SHIB) از وب سایت سرمایکس کلیک کنید.