کمتر از ۱۵۰ روز دیگر تا رویداد نصف شدن پاداش استخراج بیت ‌کوین باقی مانده است و اگرچه این ارز دیجیتال تا کنون نتوانسته بازار گاوی خود را آغاز کند، اما ممکن است قبل از وقوع آن برای مدت کوتاهی شاهد افزایش قیمت این ارز دیجیتال باشیم. پممکن است در پایان سال۲۰۱۹ روندهای قیمتی پر نوسانی را شاهد باشیم، اما با نزدیک شده به رویداد هاوینگممکن است اتفاقات جدیدی در راه باشد.

الیستر میلن (Alistair Milne) از مشهور‌ترین تحلیلگران بیت‌ کوین و مدیر فناوری اطلاعات شرکت Altana Digital معتقد است که این نوسانات در ۴ یا ۵ ماه آینده گسترش می یابد. وی در پستی در توئیتر عنوان کرد:

چیزهایی که من انتظار دارم در طول ۵ ماه آینده به سبب هاوینگ بیت کوین در سال آینده رخ دهد:

  • قراردادهای فروش بیت کوین بسته می‌شوند.
  • مردم دوباره شروع به خریدن و نگهداری بیت کوین می‌‌کنند.
  • ماینرها بیت کوین خود را نگه می‌‌دارند و تبدیل به دلار نمی‌‌کنند.
  • آلت‌ کوین‌ های ضعیف فروخته شده و به جای آن بیت‌ کوین خریداری می‌شود.
  • قیمت افزایش می‌یابد.

هیچ گونه اجماعی در مورد قیمت بیت کوین پس از هاوینگ وجود ندارد و تنها چیزی که در حال حاضر مشاهده می‌ گردد، خرید و تجمیع بیت‌ کوین است. موجودی کیف پول ها حاکی از آن است که افراد بیشتر تمایل دارند تا کوین های خود را نگه دارند و جریان ورودی بیت کوین به صرافی‌ ها کاهش یافته است.

همچنین اتفاق نظری در مورد اثر هاوینگ روی قیمت بیت کوین وجود ندارد. تاکنون تأثیر رونق قیمت پس از نیمه افزایش فقط در موارد محدود مشاهده شده است. این بار، میزان پاداش نیز از نظر تعداد بیت کوین به میزان قابل توجهی کاهش می یابد و این اولین هاوینگ پس از رشد نجومی بخش استخراج است.

قیمت بیت کوین هاوینگ بیت کوین

سومین رویداد هاوینگ در زمان ثبت فعالیت استخراج روی می دهد

هاوینگ دوم در سال ۲۰۱۶ نیز در زمانی اتفاق افتاد که مزارع ASIC در حال رشد بودند. اما تنها در دو سال گذشته، این عملیات ها به غول های صنعتی تبدیل شده اند، به طوری که شبکه بیت کوین سالانه به اندازه اقتصاد اتریش برق مصرف می کند.

هاوینگ بیت کوین معمولا با افزایش قیمت همراه است. همچنین تخمین این واقعیت دشوار است که آیا این رویداد که در حدود تاریخ ۱۵ ماه مه رخ می دهد، باعث افزایش قیمت خواهد شد یانه. برخی از تحلیلگران معتقدند که صعود به ۱۳ هزار و ۸۰۰ دلار در ماه ژوئن به دلیل انتشار اخباری پیرامون رویداد هاوینگ بیت کوین بوده است.

با این حال، نحوه رفتار معامله گران و همچنین احساسات عمومی نسبت به بیت کوین نیز مهم است. در حال حاضر، احساسات نسبت به این ارز دیجیتال منفی است و با کاهش قیمت این ارز دیجیتال به زیر ۷٫۰۰۰ دلار ترس شدیدی بر جامعه حاکم است.

رویداد نصف شدن پاداش استخراج بیت کوین پس از هاوینگ بیت کوین کش (BCH) و بیت کوین اس وی (BSV) رخ خواهد دد. روند قیمتی این دو ارز دیجیتال ممکن است الکویی برای روند قیمتی بیت کوین باشد. نگهداری کوین های بی ارزش تر، معمولا در در زمان وقوع هاوینگ توصیه نمی شود، چرا که افزایش قیمت آنها معمولا قبل از رویداد هاوینگ متوقف می شود.

فقط باید به یک نکته توجه داشت و آن هم این است که قیمت تمام شده استخراج در حال حاضر ۳۵۰۰ دلار است (بر اساس قیمت برق چین). پس از هاوینگ بیت‌ کوین، قیمت تمام شده با نصف شدن پاداش استخراج به ۷۰۰۰ دلار می‌رسد. لذا باور به اینکه پس از هاوینگ قیمت زیر ۷۰۰۰ دلار باشد، سخت است.