رمزارزی جدیدی در بازار به نام دوجلون مارس Dogelon Mars با نماد ELON که برگرفته از نام صاحب تسلا و پروژه SpaceX یعنی ایلان ماسک است، در ماه اکتبر توانست ۳۷۸۰ درصد رشد قیمتی داشته باشد. دوجلون مارس که در ابتدای ماه میلادی قیمت ۰٫۰۰۰۰۰۰۰۵ دلاری داشت، توانست تا پایان ماه به عدد ۰٫۰۰۰۰۰۲۵ دلار برسد. این حرکت عظیم صعودی، حجم بازار دوجلون مارس را از ۲۶ میلیون دلار به ۱٫۱ میلیارد دلار رسانده است، موضوعی که این رمزارز ناشناخته تا یک ماه گذشته را در جایگاه ۹۵ بازار قرار می دهد.

چه چیزی باعث رشد قیمتی دوجلون مارس شد؟

دلیل اصلی رشد قیمتی این رمزارز را می توانیم در علاقه بازار به رمزارزهای مشابه دوج کوین و شیبا اینو ببینیم، پس از رشد قیمتی دوج کوین در چند ماه گذشته، این ماه شیبا اینو توانست با رشد قیمتی بیش از ۸۵۰ درصدی در ماه اکتبر از رقیب قدیمی خود یعنی دوج کوین رد شود و به حجم بازار ۳۸٫۵ میلیارد دلاری دست یابد. رشد و موفقیت این دو رمزارز سرگرمی، باعث شده است که بازار به دنبال رمزارز سرگرمی موفق بعدی باشد.

بخش بزرگی از رشد قیمتی دوجلون مارس در ۲۹ و ۳۰ ام ماه اکتبر شکل گرفت، زمانی که پس از لیست شدن در صرافی های OKEx و Crypto.com به میزان بیش از ۲۰۰ درصد رشد کرد. دوجلون مارس در حال حاضر در لیست برترین میم کوین های بازار، پس از شیبا و دوج کوین در جایگاه سوم قرار گرفته است.

اما دوجلون مارس تنها رمزارز سرگرمی نبود که توجهات را به خود جلب کرده است، Samoyedcoin با نماد SAMO نیز از دیگر رمزارزهایی است که با ۲۹۲۵ درصد رشد به بازار حدود ۴۵۸ میلیون دلاری رسیده است. HOGE Finance با نماد HOGE نیز در ماه اکتبر رشد ۲۹۲۳ درصدی داشته است و ارزش بازار آن از ۱۵ میلیون دلار به ۴۵۸ میلیون دلار رشد کرده است.

به عقیده فعالان، جو روانی بازار به گونه ای است که اگر یک رمزارز ناشناخته سرگرمی مقداری رشد قیمتی داشته باشد بسیاری با تصور رشد چند هزار درصدی به آن جذب می شوند. هرچند این نوع سرمایه گذاری ریسک بسیار بالایی دارد و برخی این روند را به کازینو تشبیه می کنند.

احتیاط لازم است

قیمت دوجلون مارس پس از افزایش قیمت اخیر خود، تقریبا ۳۰ درصد اصلاح داشته است و به ۰٫۰۰۰۰۰۲۳ دلار رسیده است. با اینکه در حال حاضر روند کلی بازار این رمزارز مثبت دیده می شود و برخی پیش بینی می کنند افزایش قیمت ادامه داشته باشد، اما آمارها و تحلیل های قیمتی نشان می دهد که افزایش های قیمتی این رمزارز شکننده است و حتی ممکن است قیمت به ۰٫۰۰۰۰۰۱۴ دلار نیز برسد.

در سرمایه گذاری رمزارزهای ناشناخته و جدید بازار همانند دوجلون مارس، همواره جانب احتیاط را رعایت کنید و تمام سرمایه خود را وارد بازار این رمزارزهای ناشناخته نکنید.