به دنبال روند صعودی بازار در اواخر جولای سال ۲۰۲۰، ارزش بازار بیت کوین افزایش قابل توجهی را تجربه کرد و از ۲۰۰ میلیارد دلار فراتر رفت. براساس داده های Coin360، ارزش بازار بزرگ ترین ارز دیجیتال بیش از ۲۰۷ میلیارد دلار است که با توجه به اینکه ارزش بازار آن در روز گذشته ۲۲۲ میلیارد دلار بوده، شاهد کاهش بوده است.

به این ترتیب، ارزش بازار بیت کوین در حال حاضر بیش از سهام شرکت های بزرگ جهانی مانند اینتل و کوکاکولا می باشد. براساس داده های Macro Trends، سهام اینتل و کوکاکولا در تاریخ ۳۱ جولای با احتساب ارزش بازار ۲۰۳ میلیارد دلار و ۲۰۲ میلیارد دلار بسته شد.

اینتل در روزهای اخیر شاهد فروش شدید بوده است

ارزش بازار بزرگ ترین ارز دیجیتال

شرکت بزرگ جهانی فناوری اینتل در روزهای اخیر شاهد کاهش چشمگیر ارزش بازار خود بوده است. پس از آنکه اینتل در ۲۲ جولای، راهنمای ناامیدوار کننده درآمد سه فصل خود را منتشر کرد، سرانه بازار این شرکت به زیر ۲۵۹ میلیارد دلار کاهش یافت و متعاقباً تا ۲۴ جولای ۴۵ میلیارد دلار خود را از دست داد.

ارزش بازار اینتلنمودار تمام وقت ارزش بازار اینتل. منبع: Macro Trends

این اولین باری نیست که اینتل از نظر ارزش بازار خود از بیت کوین عقب می ماند. در طول سال ۲۰۱۷ ، ارزش بازار اینتل از ۲۲۰ میلیارد دلار بالاتر نرفت، در حالی که ارزش بازار بیت کوین در آستانه صعود تاریخی این ارز دیجیتال و رسیدن به قیمت ۲۰٫۰۰۰ دلار از آستانه ۳۰۰ میلیارد دلار عبور کرد.

ارزش بازار کوکاکولا از ماه مارس به زیر ۲۰۰ میلیارد دلار رسیده است

در میان عدم قطعیت های ناشی از ویروس کرونا، غول آشامیدنی کوکاکولا در اوایل سال جاری میلادی دچار فروش عمده ای شد. در مارس ۲۰۲۰، کوکاکولا بیش از ۹۰ میلیارد دلار ارزش بازار خود را در طی یک ماه به دلیل پیامدهای همه گیری ویروس کرونا از دست داد. همانطور که هفته گذشته گزارش شده است، این سقوط سرانجام منجر به بزرگ ترین کاهش درآمد سه ماهه این شرکت در طول حداقل ۳۰ سال شد.

در عوض، از اول ژانویه سال ۲۰۲۰ بیت کوین شاهد چندین حرکت صعودی بوده است و ارزش بازار آن تا کنون بیش از ۸۰ میلیون دلار یا حدود ۴۰ درصد افزایش یافته است. به تازگی بزرگ ترین ارز دیجیتال از نظر ارزش سرمایه، به رکوردخود در سال ۲۰۲۰ دست یافته است و در تاریخ ۲ آگوست از قیمت ۱۲،۰۰۰ دلار عبور کرده است.