معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی توانیر و سخنگوی صنعت برق از تعیین قیمت برق استخراج بیت کوین خبر داد و گفت: قیمت برق این مراکز معادل متوسط نرخ برق صادراتی خواهد بود، که براین اساس این میزان ۹۶۵ تومان به ازای هر کیلووات ساعت تعیین شده است. مصطفی رجبی مشهدی عنوان کرد که این نرخ در ۸ ماه غیرگرم سال معادل ۵۰ درصد متوسط نرخ برق صادراتی یعنی ۴۸۰ تومان بوده و در ۴ ماه گرم سال یعنی از خرداد تا شهریور دوبرابر متوسط قیمت صادراتی برق خواهد بود. وی در ادامه افزود: استفاده این مراکز از برق در ۳۰۰ ساعت از سال که ساعات اوج بار است و قبلا توسط وزارت نیرو ابلاغیه می شود، ممنوع است.

رجبی مشهدی در مورد هزینه انشعاب عمومی برق این مراکز گفت: از این گروه از متقاضیان هزینه انشعاب عمومی دریافت نخواهد شد و به منظور تشویق فعالان تخفیفاتی هم در نظر گرفته شده است. سخنگوی صنعت برق بیان کرد: در صورتی که این متقاضیان به صورت مجتمعی و با ظرفیت بالا فعالیت کنند تا ۲۰ درصد تخفیف در سطوح انتقال به آنها تعلق می‌ گیرد.

گفتنی است؛ برای کسانی که نسبت به شناسایی و اعلام مراکز غیرمجاز رمزارز اقدام کنند نیز پاداش ‌هایی در نظر گرفته شده است که معادل ۲۰ درصد خسارت وارده توسط این مراکز به شبکه خواهد بود. همچنین درصورتی که از استخرهای داخلی نیز استفاده کنند تا ۱۵ درصد تخفیف بیشتر شامل حال این مشترکان می ‌شود.

سخنگوی صنعت برق در ادامه تصریح کرد: استفاده غیرمجاز از برق برای استخراج رمز ارز ممنوع است و برق تنها به متقاضیانی ارائه می شود که مجوز از وزارت صمت را داشته باشند و با استفاده‌ کنندگان غیرمجاز از برق نیز براساس قوانین موجود برخورد و به مراجع قضایی معرفی خواهند شد.

سخنگوی صنعت برق در ادامه اظهار داشت که امکان استفاه از برق نیروگاه های موجود برای استخراج رمز ارز وجود ندارد و این کار ممنوع است و متقاضیان در صورت تمایل می توانند نسبت به احداث نیروگاه جدید اقدام کنند که در این صورت نرخ سوخت این نیروگاه ها معادل ۷۰ درصد نرخ گاز صادراتی خواهد بود.

به گفته‌ی رجبی مشهدی، استخراج کنندگان رمز ارز می توانند نسبت به استفاده از برق تولیدی نیروگاه های تجدیدپذیر نیز برای این کار اقدام کنند و در صورت عدم استمرار برق تولیدی نیروگاه تجدیدپذیر، این مراکز می توانند از برق شبکه به پشتیبان استفاده کنند که در این شرایط نرخ برق شبکه به قیمت تعیین شده در این مصوبه محاسبه خواهد شد.