تحلیلگران داده در شرکت لانگ هش (Longhash)، دریافتند که بیشترین نوسانات عملکرد قیمت بیت کوین در بازه ساعت ۱۲ نیمه شب الی ۱ بامداد به وقت جهانی رخ می دهد. آیا این مسئله می تواند فرصتی را برای معامله گران روزانه ارائه کند؟

آیا سحرخیزان پیروز میدان هستند؟

گزارش اخیر منتشر شده از لانگ هش نشان دهنده‌ی این است که بیشترین نوسانات بیت کوین بین ساعت ۱۲ نیمه شب الی ۱ بامداد به وقت جهانی رخ می دهد. داده های تحلیلی مورد استفاده برای این کار از صرافی کوین بیس جمع آوری شده و این داده ها از تاریخ ششم جولای ۲۰۱۷ تا دوم جولای ۲۰۱۹ را شامل شده اند. این تیم بالاترین و پایین ترین قیمت های هر ساعت در هر روز را بررسی و سپس آنها را با ۲۳ ساعت دیگر هر روز مورد مقایسه قرار داد.

نتایج نشان می دهد که در دو سال گذشته، بیت کوین در ساعت ۱۲ نیمه شب به وقت جهانی با بیشترین نوسانات روبرو بوده است. به خصوص در ساعت ۱ بامداد به وقت جهانی، بیت کوین دارای بیشترین تعداد افزایش ها و کاهش های روزانه نسبت به هر ساعت دیگری و در میان سایر روزها است. این امکان وجود دارد که دلیل نوسانات شدیدتر ساعت ۱ بامداد به وقت جهانی، همزمانی آن با آغاز شب در آمریکای شمالی و شروع ساعات کاری در آسیا باشد.

منصفانه است، بگوییم این درست زمانی است که معامله گران غربی و آسیایی هر دو به طور فعال در حال معامله ارزهای دیجیتال هستند. معامله گران آسیا تازه از خواب بیدار می شوند و به اخبار روز ارزهای دیجیتال واکنش نشان می دهند، در حالی که معامله گران آمریکای شمالی هنوز به کیبوردهای خود چشم دوخته اند و نظاره گر واکنش معامله گران آسیایی به عملکرد قیمت هستند.

نگه داشتن یا معامله کردن؟

این نمودار همچنین نشان می دهد که به طور معمول یک زمان “عالی” برای معامله بیت کوین در طول روز وجود ندارد و مجموعه داده های موجود در دو سال گذشته نشان دهنده‌ی این است که در خریدهای بین ساعت ۳ بامداد تا ساعت ۱۲ ظهر به وقت جهانی، افراد بیشتر متمایل به خرید در قیمت پایین روزانه بوده اند تا قیمت بالای آن. طبق هشدار لانگ هش، این اختلافات بسیار کم هستند و معامله گران این اطلاعات را در استراتژی معاملات روزانه خود مورد استفاده قرار نمی دهند.

در نهایت، زمان و عملکرد قیمت بیت کوین نشان می دهد، زمانی که برای سرمایه گذاری در دارایی های دیجیتال صرف شده بسیار مفیدتر از زمان صرف شده برای خرید در نوسان قیمت ها بوده است. مشاهده هر نمودار بلندمدت این موضوع را تائید می کند.