این گزارش به بیت کوین به دلیل حجم معاملات پایین آن در مقایسه با بیشتر بازارهای سنتی، به عنوان یک کلاس دارایی با پتانسیل رشد باورنکردنی اشاره می‌کند:

“بیت کوین در وضعیت فعلی از نظر اندازه، با سهام بزرگ سرمایه قابل مقایسه است تا یک طبقه دارایی مشخص.”

آیا بیت کوین می‌تواند از کلاس‌های دارایی اصلی فراتر رود

طبق گزارش کوین متریکس، حجم بازار روزانه بیت کوین در حال حاضر ۴٫۱ میلیارد دلار در بازارهای ایالات است – این میزان توسط بازارهای سهام ایالات متحده، اوراق قرضه و FX جهانی به ترتیب ۴۴۶ میلیارد دلار ، ۸۹۳ میلیارد دلار و ۱٫۹۸ تریلیون دلار کاهش یافته است.

حجم معاملات بیت‌کوینحجم بیت کوین در مقایسه با کلاس های دارایی اصلی. منبع: Coin Metrics

اما کوین متریکس افزایش نمایی در حجم روزانه را پیش بینی می‌کند و می‌گوید:

“اگر نرخ رشد تاریخی حفظ شود، با این حال، حجم روزانه بیت کوین از بازارهای نقدی ۴٫۳ میلیارد دلاری، برای عبور از  حجم روزانه کلیه سهام ایالات متحده به کمتر از چهار سال رشد نیاز دارد و برای رسیدن به حجم روزانه اوراق قرضه ایالات متحده، به کمتر از پنج سال رشد نیاز است. “

برای رسیدن به این هدف، حجم فعلی بیت کوین باید از رقم فعلی کویت متریکس بیش از ۱۰۰ برابر افزایش یابد تا از حجم روزانه سهام ایالات متحده بیشتر شود.

اگرچه این گونه به نظر می رسد که این کار کمی دشوار است، اما کوین متریکس نشان می دهد که نه تنها حجم معاملات بیت کوین می تواند در طول پنج سال از این کلاس های اصلی دارایی پیشی بگیرد بلکه این پتانسیل را دارد که تا سال ۲۰۲۵ به حجم ۱ تریلیون دلار برسد. این یک رشد باورنکردنی از یک دارایی نوظهور در بازار است تا از یک دارایی که بیش از ۲۰۰ سال در بازار وجو داشته است، پیشی بگیرد.

 کاهش حجم معاملات

این گزارش در مورد دشواری در اندازه گیری دقیق حجم روزانه بیت کوین بحق می کند که با استفاده از روش های مختلف نتایج متفاوتی را  نشان می دهد. بزرگ ترین بازار تا کنون بازار مشتقات است که ۱۳٫۹ میلیارد دلار حجم معاملات را شامل می شود، اما این بازار، هنوز یک بازار در حال توسعه است و در تجزیه و تحلیل اصلی گنجانده نشده است:

“اگر گزارش های منتشر شده درست باشد، قرار گرفتن در معرض بازارهای مشتقات ممکن است کارآمدترین مسیر باشد. با این حال، بازارهای مشتقات ارز دیجیتال همچنان در حال توسعه هستند و شرکت کنندگان در بازار باید با ترکیبی از مشخصات قراردادهای مختلف مقابله کنند. “

گفتنی است که حجم معاملات ۴٫۱ دلاری گزارش شده، از جانب استیبل کوین ها صورت گرفته است که به تفکیک عبارتند از: تتر (۲٫۳ میلیارد دلار) ، بازارهای فیات (۱٫۲ میلیارد دلار) و صرافی های ارز دیجیتال (۰٫۵ میلیارد دلار).

Coin360 و کوین مارکت کپ گزارش کردند که حجم معاملات بیت کوین به ترتیب بالغ بر ۹ میلیارد دلار و بیش از ۲۵ میلیارد دلار است و مشخص نیست که آمار و ارقام ارائه شده توسط کدامیک صحیح می باشد. اما داده های به دست آمده از کوین متریکس به حجم دلار ایالات متحده اشاره دارد.

حجم معاملات بیت‌کوینتوزیع حجم بیت کوین توسط صرافی ها. منبع: کوین متریکس

کوین بیس، بیت استمپ، بیتفینکس و کراکن، ۹۰ درصد از در حجم روزانه ۵۰۰ میلیون دلار گزارش شده را تشکیل می دهند. نیمه دوم سال ۲۰۲۰ همه چیز را مشخص خواهد کرد، چرا که بسیاری از تحلیلگران پیش بینی می کنند که در این موقع از سال با یک بازار صعودی روبرو خواهیم شد. در صورت تحقق یافتن بازار گاوی، نه تنها حجم معاملات را افزایش خواهد داد، بلکه سرمایه گذاران و مؤسسات جدیدی را نیز وارد بازار می کند که این امر باعث افزایش ۱۰۰ درصدی حجم معاملات در سال های آتی خواهد شد.

اما در عین حال این امکان نیز وجود دارد که تمرکز از بیت کوین برداشته شده و به سمت سایر کوین ها هدایت شود، زیرا در آن زمان این بازار مالی دیگر نوظهور نبوده و با یک بازار متمرکز بر فناوری جایگزین می شود.