گزارشات منتشر شده حاکی از آن است که کوین‌ فلور (Coinfloor)، قدیمی ‌ترین صرافی ارزهای دیجیتال در بریتانیا قصد دارد که طی ماه های آینده اتریوم را که دومین ارز دیجیتال بزرگ بازار از نظر ارزش سرمایه است، به دلیل آینده نامعلوم هاردفورک ها و نیاز به پشتیبانی فنی سنگین از لیست خود حذف کند.

این صرافی همچنین اعلام کرد که بیت کوین کش را نیز از صرافی خود حذف خواهد کرد. در تاریخ سوم ژانویه، کوین فلور تنها از خرید بیت کوین پشتیبانی خواهد کرد که این روز مصادف است با سالگرد استخراج اولین بلاک بیت کوین.

این طرح، پیش از راه‌ اندازی اتریوم ۲٫۰ رخ خواهد داد که به نظر می‌رسد اجرای آن برای اوایل سال ۲۰۲۰ برنامه ریزی شده است. این پروتکل جدید ساز و کار اجماع اتریوم را از اثبات کار (PoW) به اثبات سهام (PoS) تغییر خواهد داد.

تصمیم کوین فلور حاکی از آن است که پرورش یک تیم با تخصص ویژه برای پیگیری آزمایشات فنی و دادرسی‌های کوین هایی مانند اتریوم ممکن است برای بازیکنان کوچک بازار خرید و فروش ارزهای دیجیتال بسیار گران تمام شود، حتی اگر صرافی مورد نظر بخش کوچکی از حجم معاملات را در اختیار داشته باشد.

اوبی نوسو (Obi Nwosu)، بنیان‌ گذار و مدیرعامل کوین فلور گفت: با شروع آغاز سال جدید، تکمیل بروزرسانی پلتفرم اتریوم می‌ تواند سال ‌‌ها طول بکشد. پیچیدگی عملیات به این معنی است که می توانیم برای یک بازه زمانی شاهد اجرا همزمان دو نسخه متفاوت از اتریوم باشیم.

طبق گفته برخی از توسعه ‌دهندگان اتریوم، یکی شدن کامل زنجیره اثبات کار اتریوم با شبکه اثبات سهام جدید می ‌تواند سال ها سال طول بکشد که این امر منجر به بروز بحث‌ های فعلی درباره راه های ایجاد یک پل امن میان دو زنجیره می شود.

کوین فلور صرافی کوچکی است که در سال ۲۰۱۳ تاسیس شد و حجم معاملات جفت ارز معاملاتی بیت کوین / پوند آن چیزی در حدود ۴۵۰ هزار دلار است که بنا بر اعلام کوین مارکت کپ، کمتر از همین مقدار در صرافی کوین بیس پرو با ۱٫۵ میلیون دلار است.

به نظر نوسو فکر کردن به دردسرهای آینده بروزرسانی اتریوم ارزش حجم معاملات جزئی آن را نداشته است.

نوسو در این باره گفت: هر بار که آن‌ها بروزرسانی یا تغییری اعمال می‌کنند، شما باید بلاک چین این ارز دیجیتال را آپدیت و از آن نگهداری کنید. اتریوم نیز مسیری طولانی را برای به روزرسانی و تغییر در پلتفرمش در پیش رو دارد.”

کوین فلور که دارای مجوز از سازمان امور مالی انگلستان (FCA) می باشد و به سرویس پرداخت‌ های سریع این کشور برای واریز و برداشت آنی دسترسی دارد، سال گذشته برای اضافه کردن اتریوم به صرافی خود منتظر کسب مجوز از نهاد مالی مربوطه شد. نوسو عنوان کرد که حجم معاملات اتریوم در مقایسه با بیت کوین بسیار ناچیز است.

لازم به ذکر است که ملاحظات مشابه برای حذف بیت کوین کش نیز توسط این صرافی بریتانیای انجام شد.

نوسو در این باره عنوان کرد: طی سال‌ های گذشته ارزش بازار بیت کوین کش در مقایسه با بیت کوین، از یک سوم به یک دهم کاهش یافته است. آن زمان حمایت و علاقه به صرف منابع بر روی اضافه کردن آن به صرافی امری منطقی بود.

نوسو عنوان کرد که همزمان با کاهش قیمت بیت کوین، کوین فلور نیز راه های جدیدی را در زمینه هایی مانند وام‌ دهی کار خواهد کرد.