گزارشات منتشر شده حاکی از آن است که مو چانگچون (Mu Changchun)، قائم مقام مدیرعامل بانک خلق چین (PBoC) عنوان کرد که قالب یوان دیجیتال با بیت کوین (BTC) و استیبل کوین ها متفاوت خواهد بود.

طبق گزارش خبرگزاری چینی با عنوان South China Morning Post، رئیس انستیتو تحقیقاتی ارزهای دیجیتال در بانک خلق چین اعلام کرد که ارز دیجیتال چین یک شکل دیجیتالی از یوان است که جایی برای هیچ گونه گمانه زنی در مورد ارزش آن وجود نداشته و بدون پشتوانه سبد ارزی نیز به کارآیی خود ادامه می دهد. مو توضیح داد:

این ارز به منظور سفته بازی به کار نمی رود. این ارز با بیت کوین یا توکن های پایدار که می توانند برای سفته بازی مورد استفاده قرار بگیرند و یا به حمایت یک سبد ارزی نیاز دارند، متفاوت است.

مو اخیراً اعلام کرده است که ارز دیجیتال ملی چین در یک سیستم دو لایه فعالیت خواهد کرد و بانک خلق چین نیز در صدر قرار دارد و بانک های تجاری مجاز به فعالیت در رده دوم این سیستم متمرکز هستند.

بانک خلق چین به صورت آزمایشی تراکنش های نقدی بزرگ را محدود می کند

در ماه نوامبر، بانک خلق چین اعلام کرد که قصد دارد از طریق ایجاد محدودیت هایی برای تراکنش های نقدی در مقیاس بزرگ یک برنامه ریزی آزمایشی انجام دهد که به مدت ۲ سال به طول انجامیده و طی چندین مرحله در استان هبی، استان ژجیانگ و شهر شنژن اجرا خواهد شد.

در همان ماه، مو اعلام کرد که چین با معرفی ارز دیجیتالی خود، قصد آغاز یک جنگ با وجوه نقدی را ندارد. در عوض، پکن تصمیم دارد که این ارز جدید را به عنوان مکملی برای ارز کاغذی یوان در نظر بگیرد.

به کارگیری آزمایشی یوان دیجیتال در دنیای واقعی

در همین حال، بانک مرکزی چین در تلاش است تا با راه اندازی یک توکن دیجیتال، دلار آمریکا را به چالش بکشد، زیرا قصد دارد تا قبل از پایان سال ۲۰۱۹ اولین آزمایش واقعی ارز دیجیتال بانک مرکزی خود را انجام دهد. طبق گزارشات ارائه شده توسط بانک خلق چین، چهار بانک بزرگ و شرکت کنندگان عمده اقتصادی مانند China Telecom، پرداخت های با مرتبط ارزهای دیجیتال را آزمایش خواهند کرد.