بر اساس گزارش‌های منتشر شده، دو کوان (Do Kwon)، بنیان‌گذار اکوسیستم ترا قبل از سقوط پروژه ماهانه ۸۰ میلیون دلار از صندوق مالی برداشت می‌کرده است. این افشاگری‌ علیه دو کوان باعث شد که اعضای جامعه ترا و ارزهای دیجیتال نظرات متفاوتی در مورد این اقدام دو کوان داشته باشند.

مایکل ون د پوپ (Michaël van de Poppe)، تریدر و تحلیلگر معروف ارزهای دیجیتال گفت که کوان مستحق زندانی شدن است. او بنیان‌گذار ترا را کلاهبردار و او را به بد نامی برنی مدوف (Bernie Madoff) معرفی کرد. مدوف یک کلاهبراری مالی آمریکایی است که بزرگ‌ترین پروژه کلاهبرداری پانزی دنیا را راه‌اندازی کرد و ۶۴ هزار میلیارد دلار به سرقت برد.

این خبر قطعاً باعث برانگیختن خشم زیادی در میان کاربران شد، به طوری که یکی از کاربران توییتر که با گفته ون د پوپ برای زندانی شدن دو کوان موافق بود، گفت که او می‌خواهد این خبر را بشنود که دو کوان بدون هیچ آزادی مشروطی به ۱۵۰ سال زندان محکوم شده باشد! علاوه بر این، نیکولاس بولای (Nicolas Boulay)، بازیکن فوتبال آمریکایی نوشت که بنیان‌گذار ترا باید خشم جامعه ارزهای دیجیتال را احساس کند.

در حالی که بسیار با خشم خواستار زندان برای دو کوان هستند، برخی دیگر نظر متفاوتی دارند. یکی از کاربران در توییتر گفت که “هیچ‌کس صاحبان کازینو را به زندان نمی‌اندازد” به این معنی که سرمایه‌گذاری در این ارز دیجیتال مانند یک قمار است. به دنبال این توییت، شخص دیگری نظر متفاوت داد و گفت که کوان کار غیرقانونی انجام نداده و قانونی را نقض نکرده است که بابت آن به زندان برود.

مقامات کره جنوبی هم نیز تحقیقات خود در مورد ترافورم لبز و کارمندان آن که به اختلاس بیت‌کوین (BTC) متهم هستند، آغاز کرده‌اند. مقامات کره موفق شدند که با همکاری یک پلتفرم معاملاتی، دارایی‌های ترا را مسدود کنند. تحقیقات کره پس از دریافت اطلاعات از یک خبرچین در داخل شرکت ترا، آغاز شد. کره جنوبی همچنین قصد دارد یک کمیته دارایی تشکیل دهد و بر ارزهای دیجیتال نظارت داشته باشد.