شرکت توسعه‌دهنده فناوری بلاک‌چین، الروند (Elrond)، اخیراً اعلام کرده است که خود را به عنوان یک برند جدید با تمرکز بر متاورس بازتعریف خواهد کرد. قرار است که این شرکت با نام جدید مولتیورس‌ ایکس (MultiversX) و معرفی سه محصول جدید متاورس محور به فعالیت خود ادامه دهد. ایکس‌پورتال (xPortal)، ایکس‌‎فابریک (xFabric) و ایکس‌ورلدز (xWorlds) سه ابزار تازه در پشت این نام تجاری جدید هستند که هدف همه آن‌ها کمک به توسعه‌دهندگان و کاربران متاورس است.

این ابزارها در واقع شامل یک پورتال متاورس، نگه‌دارنده دارایی‌های دیجیتال، ابزارهای توسعه‌دهنده و یک ماژول بلاک‌چین قابل استقرار است. بنیامین مینکو (Beniamin Mincu)، مدیرعامل مولتیورس‌ایکس، می‌گوید که تغییر نام تجاری این شرکت هم به نفع واقعیت دیجیتال و هم واقعیت فیزیکی خواهد بود. او افزود که شرکت‌ آن‌ها اکنون در موقعیتی است که می‌تواند مسیری بزرگ‌تر به سمت رشد، پذیرش و سودمندی برای دنیای واقعی و متاورس ارمغان بیاورد.

توسعه‌دهندگان مولتیورس‌ایکس می‌گویند که می‌خواهند به ایجاد جامعه و رشد زمینه‌ای که شبکه الروند قبلاً ایجاد کرده است، مانند رشد فناوری‌های موجود و اکوسیستم، ادامه دهند. مینکو معتقد است که اکوسیستم الروند همیشه از تحولات جدید حمایت کرده و جامعه همیشه از جهش‌های رو به جلو بزرگ آن‌ها پشتیبانی کرده است.

در اوایل سار جاری، موسسه ملی تحقیق و توسعه انفورماتیک در بخارست، کشور رومانی، اعلام کرد که از بلاک‌چین الروند برای توسعه یک سامانه دامنه غیرمتمرکز و یک بازار توکن‌های غیرقابل معاوضه (NFT) استفاده خواهد کرد. این چرخش تازه شرکت به سمت متاورس خلاف جهت آن‌ها نیست، بلکه در حالی این اتفاق می‌افتد که باقی برندها، شبکه‌ها و حتی افراد نیز تمرکزشان را به همان جهت تغییر داده‌اند.

علیرغم گزارش‌های اخیر در مورد تعداد کم تعامل در متاورس، شرکت‌ها همچنان به ورود به متاورس و سرمایه‌گذاری در آن ادامه می‌دهند. اخیراً، شرکت‌های متا (Meta) و مایکروسافت (Microsoft) برنامه‌های آفیس ۳۶۵ (Office 365) را وارد دنیای متاورس کرده‌اند و یک سازمان مالیاتی نروژی دفتری را در بازی متاورسی دیسنترالند (Decentraland) راه‌اندازی کرده است تا به نسل جوان‌تر دسترسی پیدا کند.

بر اساس گزارش منتشر شده از سه‌ماهه سوم توسط دی‌اپ‌رادار (DappRadar)، بازی‌های بلاک‌چینی و پروژه‌های متاورسی در مجموعه در این بازه زمانی جولای تا سپتامبر، ۱٫۳ میلیارد دلار سرمایه خطرپذیر جذب کرده‌اند. همچنین بر اساس همین گزارش، پروژه‌های زیرساختی متاورس بیش از ۳۶ درصد از سرمایه‌گذاری‌ها در این بازه زمانی را تشکیل می‌دهند. توسعه‌دهندگان در سرتاسر فضای وب ۳ نیز بازی متاورس خود را با عرصه فناوری‌های جدید ارتقا داده‌اند تا محیط‌های دیجیتالی بهتری را برای کاربران بسازند.