بر اساس گزارش های منتشر شده، با گذشت بیش از یک ماه از اظهارات بدبینانه ایلان ماسک ، مدیرعامل شرکت SpaceX و تسلا درباره بیت کوین ظاهراً دوباره در حال حمایت از دوج کوین (Dogecoin) است.

ماسک که از قبل به عنوان یکی از طرفداران بزرگ دوج کوین شناخته شده است، در توئیتی بار دیگر از حمایت خود را از دوج کوین اعلام کرد. وی در توئیتر دیگری اعلام کرده است که دوج کوین ها، بهترین ارزهای دیجیتال هستند.

ماسک تاکنون از طرفداران شناخته شده دوج کوین است

این اولین باری نیست که مدیرعامل شرکت تسلا موضع مثبت خود را نسبت به دوج کوین ابراز کرده است. در آوریل ۲۰۱۹، ایلان ماسک توئیت کرد که دوج کوین ممکن است که ارز دیجیتال مورد علاقه وی باشد و اینکه آن یک ارز دیجیتال “خیلی عالی” است.

ماسک همچنین به دلیل تلاش های مشترکی که با جکسون پالمر (Jackson Palmer)، خالق دوج کوین در زمینه مبارزه با کلاهبرداران ارزهای دیجیتال در توییتر داشته، شناخته شده است. این کارآفرین مشهور در زمینه فناوری حتی در توییتر انتخاب شده است تا به عنوان مدیرعامل” دوج کوین انتخاب شود و نامزدهای دیگری همچون ویتالیک بوترین، بنیان گذار اتریوم (ETH) و چارلی لی، خالق لایت کوین (LTC) را نیز پشت سر گذاشته است.

همانطور که توسط کوین تلگراف گزارش شده است، دوج کوین یک ارز دیجیتال همتا به همتای مبتنی بر بلاک چین است که در سال ۲۰۱۳ راه اندازی شد و به یک ارز دیجیتال پرکاربرد تبدیل شد و محبوبیت آن تا انداره ای افزایش یافته که از سطح انتظارات بیلی مارکوس (Billy Markus)، بنیانگذار آن نیز بالاتر رفته است. نام و لوگوی این ارز دیجیتال از جوک اینترنتی (Meme) محبوب و نژاد سگ شیبا اینو (Shiba Inu) برگرفته شده است.

با توجه به داده های سایت Coin360، بیت کوین همبیشه در لیست ۲۵ ارز دیجیتال برتر بازار از نظر سرمایه گذاری قرار داشته است، اما حالا به رده ۳۲ تنزل یافته است. این آلت کوین در طی ۲۴ ساعت گذشته حدود ۲ درصد رشد کرده و در زمان نگارش این مطلب حدود ۰٫۰۰۲ دلار معامله می شود.

نمودار قیمت ۳۰ روزه دوج کوین. منبع: Coin360

به نظر می رسد کارآفرین مشهور فناوری اخیراً موضع مثبت خود را در مورد بیت کوین تغییر داده است

ظاهراً یکی از محبوب ترین و تأثیرگذارترین چهره های صنعت ارزهای دیجیتال یعنی ایلان ماسک اخیرا نه تنها در مورد دوج کوین بلکه به طور کلی در مورد ارزهای دیجیتال به طور فعال در حال بحث بوده است. در مارس سال ۲۰۱۹، ماسک از بیت کوین تعریف و تمجید کرد و ادعا کرد که ساختار آن “بسیار عالی است” و استفاده از این کوین به مراتب بهتر از پول کاغذی است.

با این حال، رئیس تسلا ممکن است برخی از طرفداران بیت کوین را با اظهارات جدید خود ناامید کرده باشد. همانطور که توسط کوین تلگراف گزارش شده است، ماسک در تاریخ ۲۰ ژانویه ادعا کرد که او بیت کوین برایش مهم نیست و اضافه کرد که بیت کوین امن نیست. علاوه بر این، این کارآفرین به وضوح وضعیت حقوقی بیت کوین را زیر سؤال برده، و با گفتن اینکه این ارز دیجیتال کلمه امن من است بلکه ارز دیجیتال کلمه امن من است، مخالفت خود را با آن اعلام کرد.