ارز دیجیتال فانتوم (FTM) در حدود ۷۹ درصد از بالاترین سطح خود در اکتبر گذشته کاهش پیدا کرده است. در زمان نگارش این مقاله، توکن فانتوم با ۱۴٫۴۲ درصد کاهش در قیمت ۰٫۷۰۰۰۳۵ دلار معامله می‌شود و به نظر می‌رسد که فانتوم در معاملات امروز خود شاهد فروش بالا بوده است.

به طور کلی بازار در چند وقت گذشته وضعیت چندان خوبی نداشته است و تقریباً تمام ارزهای دیجیتال برتر شاهد فروش بالایی در معاملات خود بوده‌اند، اما متأسفانه توکن فانتوم بیشتر از هر ارز دیجیتال دیگری شاهد ریزش قیمت بوده است. در کنار فروش شتاب زده سرمایه‌گذاران که بر فانتوم هم تأثیر گذاشته است، به نظر می‌رسد که برنامه مالی غیرمتمرکز (DeFi) بلاک‌چین فانتوم در حال از دست دادن جایگاه خود در میان رقبا است.

دلایل افت ارز دیجیتال فانتوم

در ۲۸ آوریل اعلام شد که یک هکر تقریباً ۱۳٫۴ میلیون دلار از برنامه معاملاتی دئوس فایننس (Deus Finance) شبکه بلاک‌چین فانتوم به سرقت برده است. این سرقت جدید در حالی اتفاق می‌افتد که در ماه مارس هکر دیگری اقدام به سرقت ۳ میلیون دلار از پلتفرم دیفای دئوس فایننس کرده بود. بلاک‌چین فانتوم بر پایه تراکنش‌های سریع و کم هزینه توسعه پیدا کرده بود و به عنوان رقیب بالقوه اتریوم شناخته می‌شد و موفق شده بود که بسیاری را به سمت شبکه خود جذب کند.

با این حال، به نظر می‌رسد که حملات پی در پی هکرها به پلتفرم دیفای دئوس فایننس باعث برانگیخته شدن نگرانی‌های امنیتی شبکه بلاک‌چین فانتوم شده است. اطلاعات بیشتری از این که این هک‌ها به طور خاص ضعف‌های پلتفرم را هدف قرار داده‌اند یا به مشکلات اساسی بلاک‌چین فانتوم مرتبط است، در دسترس نیست. به نظر می‌رسد که برخی از نهنگ‌های پلتفرم دیفای دئوس فایننس در نظر گرفته‌اند که شبکه فانتوم دارای مشکلات امنیتی اساسی است و در صورتی که این شک نهنگ‌ها تائید شود، شاهد ریزش بیشتر توکن فانتوم خواهیم بود.

ارزش بازار فانتوم پس از ریزش‌های اخیر به ۱٫۹ میلیارد دلار رسیده است و رتبه ۵۰ از ۱۰۰ ارز دیجیتال بزرگ بازار قرار گرفته است.