کریستوفر ری (Christopher Wray) رئیس اداره تحقیقات فدرال آمریکا (FBI) در مقابل کمیته امنیت ملی سنا در جلسه دادرسی تهدیدات امنیتی علیه ایالات متحده شهادت داد.

در جلسه دادرسی در مقابل کمیته امنیت ملی و مراودات دولتی سنای آمریکا، سناتورها از روسای FBI، سازمان امنیت ملی و مرکز ملی مبارزه با تروریسم در مورد مسائلی از جمله اقدامات ضدتروریسم، نفوذ اقدامات خارجی بر انتخابات، اقدامات امنیت سایبری، امنیت مرزی و ارزهای دیجیتال سوالاتی پرسیدند.

محاصره FBI توسط فناوری جدید

میت رامنی (Mitt Romney)، کاندیدای پیشین ریاست جمهوری و سناتور جمهوری خواه ایالت یوتا از روسای مربوطه پرسید که آیا آمریکا نباید اقدامی در رابطه با ارزهای دیجیتال و چالش هایی که برای فعالیت های ضد تروریستی مجریان قانون ایجاد می‌کنند انجام دهند. وی گفت:

من در کمیته بانکداری نیستم. من نسبت به نحوه عملکرد ارزهای دیجیتال آگاهی ندارم. به نظرم هنگامی که نتوانیم پولی را پیگیری کنیم، کار دشوار خواهد شد زیرا این پول از ما مخفی می‌شود و نمی دانم که آیا نباید اقداماتی در رابطه با ارزهای دیجیتال در آمریکا صورت بگیرد؟

کریستوفر ری، رییس FBI در پاسخگویی به این سوال پیشقدم شد و عنوان کرد که ارزهای دیجیتال در حال حاضر نیز مشکلاتی را برای این آژانس ایجاد کرده‌اند. وی بیان کرد:

برای ما، ارزهای دیجیتال هم اکنون نیز یک مشکل مهمی می‌باشد و است و می توانیم به راحتی پیش بینی کنیم که این مشکل به تدریج بزرگ و بزرگتر خواهد شد. مهم نیست که ارزهای دیجیتال قانون گذاری شوند یا خیر، چرا که واکنش به این موضوع به تدریج برای من دشوارتر است.

ری سخنان خود را با این مطلب که FBI توجه ویژه ای به ارزهای دیجیتال دارد و از ابزاری استفاده می‌کنند تا بتوانند این پول ها را پیگیری کنند، به پایان رساند. رییس FBI همچنین عنوان کرد که اگر آمریکا با این فناوری جدید همسو نشود، به زودی خود را در محاصره آن خواهد دید.

وزیر استرالیا گفت که تروریست ها از ارزهای دیجیتال برای تامین مالی ماموریت های مرگبار خود استفاده می‌کنند

چندی پیش، در جریان همایش ضد تروریستی در ملبورن، پیتر داتن (Peter Dutton) ، وزیر امور داخلی استرالیا هشدار داد که تروریست ها از ارزهای دیجیتال برای “تأمین مالی مأموریت های مرگبار خود استفاده می کنند. داتن گفت که ناشناس بودن ارزهای دیجیتال به افراطی ها امکان می‌دهد تا از رصد شدن اجتناب کنند و افزایش استفاده از ارزهای دیجیتال، کارت های ذخیره ارزش، سیستم های پرداخت آنلاین و پلتفرم های جذب سرمایه، ممکن است کانال های جدیدی را برای تأمین مالی تروریسم فراهم کنند.