گزارشات منتشره حاکی از آن است که کنستانتین ایگناتوف (Konstantin Ignatov)، یکی از بنیان گذاران پروژه کلاهبرداری وان کوین ( OneCoin )، اتهام شرکت در کلاهبرداری چند میلیارد دلاری را پذیرفته است. براساس گزارش بی بی سی، ایگناتوف در تاریخ ۴ اکتبر، این اتهام را پذیرفته و اکنون به ۹۰ سال حبس محکوم شده است.

پس از دستگیری در فرودگاه بین المللی لس آنجلس در مارس ۲۰۱۹، ایگناتوف به اتهام چندین جرم از جمله پولشویی و کلاهبرداری گناهکار اعلام شد. طبق گزارش‌ها، او با قبول ۹۰ سال حبس، نسبت به جرایم دیگرش از جمله نقشش در وان کوین محکومیت اضافه ‌ای را تحمل نخواهد کرد.

وان کوین در یک طرح پانزی مبلغ ۴٫۴ میلیارد دلار جمع آوری کرد

همانطور که قبلاً گزارش شده بود، وان کوین به همراه بیت کانکت (BitConnect)، به عنوان یکی از بزرگ ترین طرح‌های کلاهبرداری در حوزه ارزهای دیجیتال‌ شناخته می شود.
به گزارش بی بی سی، این شرکت مستقر در بلغارستان که در سال ۲۰۱۴ تأسیس شد، به رغم ادعای محققان مبنی بر افزایش ۴ میلیارد یورو (۴٫۴ میلیارد دلار) در طرح پانزی، همچنان به فعالیتش ادامه می ‌دهد.

ایگناتوف علیه روجا ایگناتووا، خواهر خود که یکی دیگر از بنیان گذاران وان کوین است صحبت می‌کند

علاوه بر این، گزارش شده است که ایگناتوف اطلاعاتی از خواهر و دیگر بنیان‌ گذار وان کوین، روجا ایگناتووا (Ruja Ignatova)، نیز ارائه داده است که به کریپتو کوئین یا «ملکه کریپتو» مشهور است. وی توانسته پاسپورت و بلیت ‌هایی از مبدا بلغارستان و به مقصد اتریش و یونان تهیه کند. در شهادت ایگناتوف ضمن اشاره به اطلاعاتی از خواهرش، اعلام شد که مارک اسکات (Mark Scott) از طریق وان کوین چیزی در حدود ۴۰۰ میلیون دلار پولشویی کرده است.

به گفته ایگناتوف، ایگناتووا از منتقدین کوین وان به عنوان «متنفرین» یاد می‌ کرده و همیشه از اینکه کسی او را به اف‌بی‌آی لو دهد ترس داشته است. ایگناتوف همچنین عنوان کرد که برای یافتن ایگناتووا یک کارگاه خصوصی استخدام کرده است و افزود که از زمان ناپدید شدن ایگناتووا با وی هیچ گونه تماسی نداشته است.

یافتن ایگناتووا

همانطور که توسط کوین تلگراف گزارش شده، ایگناتوف در تاریخ ۶ نوامبر شهادت داد که پس از فرار خواهرش، مامورین امنیتی که ایگناتووا را همراهی می کردند به ایگناتوف گفتند که خواهرش با یک روسی ملاقات کرده است. متیو راسل لی (Matthew Russell Lee)، بنیان‌ گذار مجله تحقیقاتی جنایی اینر سیتی پرس (Inner City Press) ، عنوان کرد که خواهر ایگناتوف به وی اطلاع داده که وی از حمایت و پشتیبانی یک شهروند روسی “ثروتمند و قدرتمند” ناشناس برخوردار است.