طرفداران بیت کوین (BTC) با توجه به آشکارتر شدن تأثیر رویداد نصف شدن پاداش استخراج ( هاوینگ ) بر قیمت بیت کوین تمرکز خود را بر روی آن متمرکز کرده اند.

در یک گفتگوی توییتری که از ۱۸ اکتبر شروع شده است، صاحب نظران خاطرنشان کرده اند که هاوینگ سال بعد باعث کاهش ورود مقدار بیت کوین های جدید به ۶۳ میلیون دلار (با محاسبه قیمت فعلی) در هفته می‌ شود.

پاداش بلاک به مقدار بیت کوین های جدیدی گفته می‌شود که ماینرها به ازای استخراج بلاک جدید دریافت می‌کنند. در حال حاضر پاداش بلاک، ۱۲٫۵ بیت کوین می‌ باشد و پس از هاوینگ به ۶٫۲۵ بیت کوین کاهش خواهد یافت.

هاوینگ قبلی باعث صعودی شدن قیمت بیت کوین شد، از این رو گمانه زنی هایی وجود دارد که این شرایط وقوع هاوینگ سال ۲۰۲۰ نیز تکرار شود. مطالعات بیشتر به ویژه مدل محبوب نسبت انباشت به جریان این نظریه را تایید کرده اند که حاکی از آن است که قیمت بیت کوین با کاهش پاداش استخراج باید افزایش یابد.

Crypto Rand، یکی از تحلیلگران ارزهای دیجیتال در توییتر با مقایسه داده های تاریخی ، خاطرنشان کرد که هاوینگ سال های ۲۰۱۲ و ۲۰۱۶ به ترتیب باعث کاهش هفتگی ۳۰۲،۴۰۰ دلار و ۸٫۱۹ میلیون دلار عرضه بیت کوین جدید به بازار شده اند. این تحلیلگر پیش بینی می‌کند که هاوینگ بسیار مهم سال ۲۰۲۰ باعث کاهش ۶۳ میلیون دلار عرضه در هفته خواهد شد.

آلیستر میلن (Alistair Milne)، یکی از سرمایه گذاران ارزهای دیجیتال نیز از این پیش بینی استقبال کرده است. وی افزود که با قیمت فعلی بیت کوین که حدود ۸٫۲۰۰ دلار ارزش دارد، عرضه بیت کوین جدید در هر هفته ۵۱٫۷ میلیون دلار کاهش خواهد یافت. میلن در این خصوص عنوان کرد:

کسانی که فکر می‌کنند برنامه تورمی بیت کوین با گذشت زمان کم‌اثر تر می‌شود باید این نکته را در نظر بگیرند که با قیمت فعلی بیت کوین در حدود ۸۲۰۰ دلار، رویداد نصف شدن پاداش استخراج سال ۲۰۲۰ باعث کاهش ۵۱٫۷ میلیون دلار عرضه بیت کوین جدید در هفته خواهد شد.

طبق گزارش کوین تلگراف، کاهش قیمت بیت کوین به ۸۲۰۰ دلار کاملا بر اساس پیش بینی های مدل نسبت انباشت به جریان می ‌باشد. پیش از این هنگامی که قیمت بیت کوین بیشتر بود، این مدل در پیش بینی و سنجش قیمت بیت کوین دقیق ترین مدل موجود بود.

با این وجود، تمام نظرات نیز مثبت نبوده اند. در اوایل ماه جاری جیهان وو ، بنیان گذار بیت مین غول استخراج جهان طی مصاحبه ای هشدار داد که هاوینگ سال آتی ممکن است لزوما منجر به بازگشت روند صعودی نشود.

وی گفت: “ابهامات بسیاری وجود دارد، اما اکنون زمان مناسبی برای سرمایه گذاری در استخراج ارزهای دیجیتال است.” شرکت بیت مین طی یک بیانیه‌ی مطبوعاتی عنوان کرد که قصد دارد بزرگ ترین مزرعه استخراج بیت کوین در تگزاس را تاسیس کند.